پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

انتظار برای بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸

شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

انتظار برای بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۸

با شروع سال 2018 دیگر باید برای معرفی گوشی‌های هوشمند جدید آماده شویم. در این مطلب نگاهی به محصولات در انتظار رونمایی در سال 2018 می‌اندازیم.

روال ساخت و ارائه گوشی‌های هوشمند برای کاربران دیگر قابل پیش‌بینی است. روال کار از این قرار است که بیشتر کمپانی‌های سازنده تلفن‌های هوشمند هر سال محصولاتی جدید معرفی می‌کنند که این محصولات عمدتا شبیه به مدل‌های سال گذشته همان شرکت هستند که تغییرات اندکی روی آنها صورت گرفته است. اما از طرفی هر چند سال یک بار این شرکت‌ها جهشی در راستای ساخت و طراحی این گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند تا محصولی متفاوت و نسلی جدید از گوشی‌های شرکت خود را عرضه کنند. با نظر گرفتن این الگوریتم، باید منتظر چند محصول متفاوت و شگفت انگیز در سال 2018 باشیم.

در حال حاضر بیشترین نگاه‌ها بر روی پرچمدارانی است که از تراشه پرچمدار کوالکام استفاده می‌کنند. همچنین به لطف چیپست جدید اسنپدراگون 845 که بهترین گوشی‌های سال 2018 از آن بهره می‌برند، باید شاهد ظهور گوشی‌های هوشمند با عملکردی فوق‌العاده باشیم. البته تمام این تفاسیر مربوط به پرچمداران اندرویدی می‌باشد.

اپل اما تصمیمات مهمتری را برای آینده خود گرفته است. این شرکت قصد دارد دو جانشین برای بهترین مدل خود در سال 2017 یعنی آیفون ایکسX معرفی کند. آیفون 9 نیز یکی از محصولات جدید اپل خواهد بود که قرار است جای آیفون 8 را در سال 2018 پر کند با این تفاوت که به قابلیت‌های آیفون X دست پیدا کرده و از ویژگی‌های فیس آیدی و انیموجی بهره خواهد برد.

سونی اکسپریا ایکس زد پرو (2018)
سونی اکسپریا ایکس زد پرو یکی از متفاوت‌ترین محصولات ارائه شده توسط شرکت سونی است. این گوشی هوشمند همین‌طور یک مژده‌ی ویژه برای طرفداران واقعیت مجازی بود. این مدل مجهز به صفحه‌نمایشی است که دارای پنل ال سی دی با ابعاد 5.5 اینچ بوده و رزولوشن 4K را به همراه دارد. اساسا صفحه نمایشی با این قابلیت‌ها برای اولین بار است که این گوشی بهره می برد. همان طور که شاید تجربه کرده باشید، تشخیص نمایشگر‌های کیو اچ‌دی و فول اچ‌دی کار سختی است چرا که رزولوشنی نزدیک به هم دارند اما رزولوشن 4K از تمام لحاظ متفاوت است و تفاوت آن به خوبی احساس می‌شود.

اما عدم پیشرفت این گوشی در عرصه حاشیه کنار صفحه‌نمایش باعث شده است که این محصول فوق‌العاده کمتر توجه کاربران را به سمت خود جلب کند. شاید اگر سونی حاشیه‌ی این گوشی را مانند 90 درصد پرچمداران 2017 حذف می‌کرد این محصول، بازخوردی بهتر از خود به نمایش می‌گذاشت.

انتظار می‌رود گوشی جدید سونی با نام اکسپریا ایکس زد پرو که قرار است در سال 2018 ارائه شود ویژگی های مدل قبلی خود را یعنی اکسپریا ایکس زد پریمیوم مانند نمایشگر K4 و قابلیت فیلم برداری سوپر اسلوموشن حفظ کند. امید داریم شرکت سونی این بار با حذف حاشیه، محصولی فوق‌العاده به بازار موبایل ارائه کند.

نوکیا 9
شرکت اچ ام دی گلوبال کار خود را از سال 2017 در عرصه گوشی‌های هوشمند آغاز کرد. این شرکت در راستای وعده‌هایی که داده بود در سال 2017 چند گوشی ساده و هوشمند تحت نام تجاری نوکیا روانه بازار کرد که یکی از آن‌ها پرچمدار قلمداد شد. انتظار می‌رفت در همان سال نوکیا 9 نیز عرضه شود اما بر خلاف پیشبینی ها، شرکت اچ ام دی گلوبال اعلام کرد که این محصول در سال 2018 ارائه خواهد شد. امید داریم که این شرکت با درس گرفتن از سال گذشته و کسب تجربه بیشتر محصولاتی با قابلیت‌های بیشتر و عملکردی بهتر ارائه کند.

اچ ام دی گلوبال به دنبال زنده کردن نام تجاری نوکیا است. نوکیا در زمانی که بر دنیای موبایل پادشاهی می‌کرد و رقیبی نداشت به خاطر استفاده از لنز‌های زایس تمرکز خاصی بر روی دوربین محصولات خود داشت. به همین خاطر اچ ام دی گلوبال نیز در ساخت نوکیا 9 بیشتر تمرکز خود را بر روی همین بخش‌ها گذاشته است. نوکیا 9 و نوکیا 8 سیراکو قرار است به عنوان پرچمداران نوکیا در سال 2018 معرفی شوند که انتظار می‌رود هر دوی آنها قابلیت‌های ویژه‌ای در بخش دوربین داشته باشند.

هواوی پی 20 و میت 20
هواوی شرکتی بود که با عرضه‌ی محصولاتی ارزان قیمت و بهره مند از سخت‌افزار مشابه سایر شرکت ها، خود را در عرصه گوشی‌های هوشمند به جایگاه بالایی از محبوبیت رساند؛ به طوری که اکنون کاربران از این شرکت به عنوان سومین گوشی‌ساز جهان انتظار زیادی دارند. پرچمداران این برند در سال های اخیر عملکردی فوق‌العاده داشته‌اند تا جایی که پرچمدران هوآوی با محصولات سری S و Note سامسونگ که برترین محصولات دنیا در هر سال به شمار می‌روند، به رقابت پرداختند.

هواوی اما برای خود الگویی در عرضه‌ی پرچمداران این شرکت انتخاب کرده است. پرچمداران این شرکت سری P و Mate به ترتیب در بهار و پاییز ارائه می شوند. به طور معمول تراشه‌ی جدید این شرکت برای اولین بار بر روی گوشی های سری Mate آزمایش می‌شوند و در ادامه با کمی بهبود آن را به سری P اضافه می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود هواوی پی 20 که در سال 2018 که به عنوان یکی از پرچمداران عرضه می‌شود، مجهز به تراشه کایرین 970 دارای واحد پردازش شبکه عصبی باشد. این واحد قابلیت‌های هوش مصنوعی را در اختیار گوشی هوشمند قرار می دهد.

موتو زد 3 فورس
شرکت موتورولا شرکتی است که از مدت‌ها قبل در اختیار لنوو قرار گرفت. این شرکت موفق شده است محصولات خوبی را با قیمت معقول به بازار گوشی‌های هوشمند ارائه کند. به طور کلی ماژولار بودن این محصولات باعث جلب توجه کاربران می شود. تا آنجا که در طی سال های اخیر ماژولار های بسیاری برای محصولات سری موتو موتورولا عرضه شده است. یکی دیگر از برگ برنده‌های این محصولات هوشمند، قابلیت ShatterShield می‌باشد.

به لطف این نمایشگر، صفحه نمایش این گوشی حتی توسط شدید‌ترین ضربه‌ها نیز آسیبی نمی‌بیند. این قابلیت در موتو زد 3 خود را به بهترین شکل اثبات خواهد کرد و طراحی آن به طوری خواهد بود تا از تمام ماژول‌های موتو مود پشتیبانی کند. این دو قابلیت آنرا به یکی از بهترین محصولات 2018 تبدیل خواهد کرد.

اسنشال فون 2
اندی رابین، بنیان گذار کمپانی نو پا Essential در سال 2017 نخستین گوشی اندرویدی خود را با نام اسنشال فون عرضه کرد که به دلیل قیمت زیاد آن با واکنش خوبی از طرف کاربران مواجه نشد. اندی رابین با استفاده از اعتبار خود سرمایه گزاران زیادی را به سوی کمپانی خود ترغیب کرد.


این گوشی هوشمند ظاهری جذاب و منحصر به فرد داشت و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از کاربران در ابتدا قرار گرفت اما به دلیل تاخیر در عرضه‌ی این محصول استقبال از آن، آن طور که پیش بینی می‌شد صورت نگرفت. انتظار می‌رود اندی رابین با استفاده از تجربه سرشار خود از دنیای اندروید، بازگشتی شگفت‌انگیز داشته و یکی از مؤثر‌ترین محصولات سال 2018 را ارائه کند.

اچ تی سی یو 12
اچ تی سی اما به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید‌کننده موبایل وضعیتی مناسبی در سال‌های اخیر نداشته است و هر ساله ضرردهی بیشتری را متحمل شده است. این برند در سال 2017 تمام تلاش خود را کرد و دو گوشی زیبا و منحصربه‌فرد با دوربین‌هایی فوق العاده و قابلیت اج سنس ارائه کرد اما همچنین در سراشیبی اقتصادی قرار گرفت.

اما اچ تی سی حاضر به عقب‌نشینی نشد و تصمیم گرفت حق خود را از بازار جهانی موبایل پس‌بگیرد. به همین منظور طرح ساخت گوشی یو 12 را پی‌ریزی کرد. این تلفن هوشمند همراه صفحه‌نمایش لبه به لبه، دوربین بسیار بهتر نسبت به یو 11 و قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد در سال 2018 (بهار سال 1397)معرفی خواهد شد.

تصاحب تیم مهندسی این شرکت توسط گوگل نیز یکی از مهم‌ترین چالش‌های اچ تی سی به شمار می‌رود. طی این فرایند، یا وضعیت این شرکت بهبود می‌یابد یا شیب سقوطی آن تند‌تر می‌شود، باید صبر کرد و دید چه اتفاقاتی برای این شرکت بزرگ پیش خواهد آمد.

ال جی جی 7 و وی 40
ال جی در سال 2017 رکورد میزان سوددهی را شکست؛ اما با این وجود قسمت موبایل‌سازی آن ضرردهی بیشتری داشت و سدی استوار در مقابل پیشرفت این شرکت به شمار رفت. به همین دلیل مدیر این بخش تصمیم گرفت با پیاده‌سازی استراتژی جدید، این روند را تغییر دهد.

از آن جا که دوربین‌های گوشی‌های ال جی با سایر پرچمداران مجهز به دوربین دوگانه فرق دارند و تنها محصولات دارای سنسور دوم از نوع سوپر واید هستند، این شرکت تصمیم دارد هر دو پرچمدار سال 2018 خود را با استفاده از همین دو قابلیت مطرح کند و برای بهبود آن نیز دست از تلاش بر ندارد. بر اساس گفته‌ها طراحی جدید سری G بسیار شبیه به ال جی وی 30 می‌باشد. ال جی وی 40 رقیب مستقیم نوت9 خواهد بود.

وان پلاس 6 و 6 تی
وان پلاس نیز یکی از شرکت‌های نو‌پا در عرصه موبایل به حساب می‌آمد که اکنون با کسب چند سال تجربه توانایی ساخت محصولاتی کاربردی را دارا می‌باشد. این شرکت تنها دو یا سه محصول در هر سال ارائه می‌کند که تقریبا تمام آنها پرچمدار‌اند. محصولات این شرکت همگی از سیستم عامل اندروید سفارشی سازی شده Oxygen بهره می‌برند.

وان پلاس 6 و 6 تی به عنوان پرچمداران آینده وان پلاس به حساب می‌آیند. این محصولات جدید مجهز به تراشه کوالکام می‌باشند و طبق معمول بیشترین میزان حافظه رم ممکن را دارند. با توجه به این دو فاکتور باید از وان پلاس انتظار داشت تا بیشتر توجه خود را روی دوربین محصولات خود بگذارد.

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال
و اما می‌رسیم به محصولات پیکسل. این سری از گوشی‌های شرکت گوگل به چند دلیل موفقیت‌های چشم گیری داشته‌اند. از جمله این دلایل می‌شود به پشتیبانی شدن این نمونه‌ها به صورت انحصاری توسط گوگل در راستای سیستم‌عامل اندروید اشاره کرد، به این معنی که آپدیت‌های جدید اندروید به طور پیوسته و بدون نقص در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و این در حالی است که بقیه شرکت‌ها از این امتیاز بهره نمی‌برند. همچنین یکی دیگر از دلایل موفقیت پیکسل دوربین بی‌نظیر این نمونه‌ها است. تقریبا مطمئن هستیم نسل 2018 گوشی‌های گوگل گامی بلند در عرصه گوش‌های هوشمند بر خواهند داشت.

سری پرچمدار جدید پیکسل دارای قابلیت‌های منحصر به فردی خواهند بود. شرکت گوگل با توسعه‌ی هوش مصنوعی این محصولات، افزایش کیفیت مجدد دوربین‌های آن، رفع مشکلات نمایشگر مدل پیکسل 2 ایکس ال و افزایش دوام باتری در این سری از گوشی های خود، محصولاتی شگفت‌آور به بازار ارائه خواهد کرد. اما همچنان قیمت‌های فضایی این مدل‌ها فاصله‌ای را میان علاقه‌مندان این نمونه و این پرچمداران جدید ایجاد می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9
سامسونگ که در این چند سال اخیر به عنوان برترین و پرفروش‌ترین برند گوشی ساز دنیا معرفی شده در صدر توجه کاربران قرار گرفته است و از آن انتظار زیادی می‌رود. در سال جاری، ابتدا گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس و سپس گلکسی نوت 9 در پاییز عرضه خواهند شد.

در این گوشی‌های جدید، قرار بر تغییر در طراحی آنها نیست و اصلی‌ترین تفاوت آنها با مدل‌های قدیمی در داشتن گشودگی دیافراگم متغیر و داشتن دوربین دوگانه خواهد بود. همچنین این شرکت توانسته است در این گوشی‌های جدید اسکنر اثر انگشت را با صفحه‌نمایش ادغام کند.

اپل آیفون 9 ، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس
آیفون X که در سال 2017 انقلاب عظیمی در صنعت گوشی‌سازی ایجاد کرد،  حاصل تلاش‌های بی‌وقفه متخصصان شرکت اپل بود و این شرکت قصد دارد این مدل را همچنان توسعه دهد که جایگزین اصلی آن مدل آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس خواهند بود. طراحی این نمونه‌ها با آیفون X فرقی ندارد اما از نظر سخت‌افزاری در رده‌ی بالاتری قرار خواهند گرفت. دوربین این نمونه‌ها ارتقا پیدا خواهند کرد و گوشی آیفون ایکس اس به نمایشگر ال سی دی مجهز شده و در ادامه آیفون ایکس اس پلاس به نمایشگر او ال ای دی مجهز خواهد شد. آیفون ایکس اس پلاس قرار است در قالب فبلتی 6.5 اینچی ارائه شود.

اپل تصمیم دارد تا آیفون 9 را نیز جایگزین آیفون 8 کند. این شرکت به منظور توسعه قابلیت‌های فیس‌آیدی و اینیموجی در نظر دارد تا آیفون 9 با قیمت معقول‌تر از آیفون ایکس از این ویژگی‌ها بهره ببرد. آیفون 9 با قیمت 700 دلار و با نمایشگر 6.1 اینچی به بازار عرضه خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.