پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

امتیاز بالای دوربین ایسوس زنفون ۵ در میان رده ها

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

امتیاز بالای دوربین ایسوس زنفون ۵ در میان رده ها

ایسوس زنفون 5 (Asus Zenfone 5) یکی از موفق‌ترین گوشی‌های شرکت ASUS است که به دوربین دوگانه مجهز می‌باشد. این دوربین دوگانه کیفیتی کم‌نظیر داشته و خودش را در سیستم امتیازدهی DxOMark به اثبات رسانیده است.

این دوربین 12 مگاپیکسلی شاید رزولوشن خیلی بالایی نداشته باشد، اما فراموش نکنید که کیفیت کاملا با مقوله‌ی وضوح تصویر فرق می‌کند. گوشی ایسوس Zenfone 5 یکی از گوشی‌های میان‌رده بازار است اما دوربین این گوشی هوشمند را می‌توان با پرچمداران زیادی مقایسه کرد.

دوربین این گوشی موفق به کسب امتیاز 90 در وب‌سایت DxOMark شد که خبر از عملکرد عالی آن می‌دهد. البته عدد 90 میانگین امتیاز بخش فیلم‌برداری و عکس‌برداری است. در حقیقت امتیاز فیلم‌برداری این دوربین برابر 86 و امتیاز عکس‌برداری آن 93 بوده است.

دوربین گوشی ایسوس زنفون 5 در شرایط نوری مناسب عملکردی فوق‌العاده داشته و تصاویر را با کیفیتی باورنکردنی ثبت می‌کند. عملکرد این دوربین در وجود نور طبیعی آنقدر عالی است که می‌توان آن را با بهترین پرچمداران مقایسه کرد.

اما نکته قابل‌توجه عدم کارایی مناسب این دوربین در شرایط نبود نور مستقیم است. در واقع شرایط نوری نامناسب نقطه ضعف این دوربین به‌حساب می‌آید تا جایی که عکس‌هایی که در شب گرفته می‌شوند دارای نویز زیادی هستند و کیفیت مطلوب را ندارند. به‌علاوه فیلم‌برداری این دوربین مانند عکس‌برداری آن در شب کارایی زیادی ندارد و کیفیت مطلوب را ارئه نمی‌کند و فریم‌ها جزئیات لازم را ثبت نمی‌کنند.
البته نباید فراموش کنیم گوشی ایسوس زنفون 5 یک نمونه میان‌رده است و نباید از آن توقع بیشتر از این را داشته باشیم. با این حساب اگر این دوربین را با دیگر نمونه‌های هم‌رده مقایسه کنیم، دوربین ایسوس زنفون 5 قادر به ثبت تصاویر بسیار با کیفیتی می‌باشد.

 

نمایشگر فبلت زنفون 5 یک نمونه 6.2 اینچی مجهز به رزولوشن فول اچ دی پلاس می‌باشد. همچنین این گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون 636 بهره می‌برد. این گوشی در دو نسخه تولید می‌شود؛ یکی دارای 4 گیگابایت رم و دیگری مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم می‌باشد. حافظه‌داخلی هر دو نسخه 64 گیگابایت است و هر دو از دوربین دوگانه برخوردار هستند. این دوربین دوگانه شامل یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8  و یک سنسور ثانویه 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است. این دوربین قادر به ضبط ویدیو‌های 4K می‌باشد. در ادامه باید اشاره کنیم ایسوس زنفون 5 از اندروید 8 اوریو به صورت پیش‌فرض بهره می‌برد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.