پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

استفاده از Google map در حالت آفلاین

یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

استفاده از Google map در حالت آفلاین

        ذخیره‌سازی یک نقشه بسیار ساده است. برای این کار، نقشه را به محلی که می‌خواهید آن را برای استفاده به‌صورت آفلاین ذخیره کنید، انتقال دهید. سپس نوار جستجو (Search bar) در بالای برنامه را لمس کنید، به پایین بیایید و بر روی Save map to use offline ضربه بزنید. درصورتی‌که مکان موردنظر را جست‌وجو کرده‌اید، در عوض این‌که به‌صورت دستی آن را پیدا کنید، بر روی نوار پایین صفحه و سپس menu button در بالا گوشه سمت راست و Save offline map ضربه بزنید. در هر دو صورت، سپس به محلی از نقشه که پیش‌ازاین بوده‌اید با یک رابط جدید برمی‌گردید.


       دور نقشه حرکت کنید تا ناحیه‌ای که می‌خواهید ذخیره کنید را انتخاب کنید. این برنامه هر چیزی که در نقشه در دید باشد را ذخیره می‌کند. شما متوجه می‌شوید که محدودیتی درزمینهٔ ناحیه‌ای که می‌توانید ذخیره کنید وجود دارد، با ذخیره یک شهر یا دو شهر کامل فضا در اختیاردارید، اما نمی‌توانید با این روش کل نواحی و ایالات را ذخیره کنید. وقتی‌که ناحیه‌ای که می‌خواهید ذخیره کنید را پیدا کردید، بر روی Save در انتهای صفحه‌نمایش ضربه بزنید و سپس وقتی‌که جعبه گفتگو ظاهر شد، اسمی را برای ناحیه ذخیره‌شده تعین کنید. به‌منظور مشاهده وضعیت نقشه‌های آفلاین و مدیریت آن‌ها، از لبه سمت چپ در بالا لمس کنید و بر روی Your places در بالای منو ضربه بزنید. به سمت پایین اسکرول کنید و در بخش نقشه‌های آفلاین View all and manage را انتخاب نمایید. در اینجا کلیه نقشه‌های آفلاینی که در حاضر موجود هستند، زمان از دست رفتن آن‌ها و اندازه آن‌ها برحسب مگابایت را مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید بر روی هر گزینه ضربه بزنید تا به ناحیه ذخیره‌شده برده شود یا می‌توانید بر روی دکمه menu در سمت راست ضربه بزنید تا نقشه‌های ذخیره‌شده را تغییر نام دهید، بروز رسانی یا حذف کنید.


        بزرگ‌ترین مسئله که باید در مورد نقشه‌های آفلاین گوگل بدانید این است که نواحی ذخیره‌شده به‌صورت خودکار پس از 30 روز از دستگاه هوشمند شما پاک می‌شوند. گوگل برای این‌که این امکان را به شما بدهد تا هر بار داده‌های نقطه به‌روزرسانی شده‌ای را دانلود کنید یا مقدار کمی حافظه برای شما ذخیره کند یا به هر دلیل دیگری، در حال حاضر این محدودیت را برطرف نمی‌کند. درصورتی‌که به جهت‌یابی آفلاین نیاز دارید، باید برنامه نقشه یابی دیگری را امتحان کنید.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.