پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

از گوشی های شیائومی چه می دانید ؟

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵

از گوشی های شیائومی چه می دانید ؟

از گوشی های شیائومی چه می دانید ؟

گوشی موبایل شیائومی یکی از محصولات پر فروش عرضه شده توسط برند معروف و محبوب شیائومی است. اولین نسخه MIUI مبتنی بر Android 2.1 Eclair بود و در سال 2010 راه اندازی شد. شیائومی از این به عنوان ویترینی برای سرمایه گذاران اولیه استفاده کرد. پس از تهیه میلیون ها دلار سرمایه، این شرکت در سال 2011 اولین گوشی هوشمند خود را با نام Mi 1 عرضه کرد. جالب است بدانید که تکرار های اولیه MIUI مدیون iOS اپل بود. قابل ذکر است که نسخه ‌های اولیه پوسته فاقد کشو برنامه بودند، همانطور که iOS فاقد کشو است. حتی امروزه، بسیاری از گوشی‌های شیائومی بدون کشو برنامه فعال ارسال می‌شوند، اگرچه در صورت تمایل می‌توانید آن را در تنظیمات اندروید روشن کنید. با گذشت زمان، MIUI کمتر شبیه به iOS و بیشتر شبیه یک نسخه از اندروید است که بسیاری از عناصر طراحی iOS را قرض گرفته است. با هر تکرار جدید، به نظر می رسد این شرکت هویت فردی بیشتری برای پوسته اندرویدی خود ایجاد می کند که به محبوبیت و پذیرش آن کمک می کند.( خرید گوشی شیائومی )

جایگاه گوشی موبایل شیائومی

از آنجایی که شیائومی پس از سامسونگ و بالاتر از اپل، دومین شرکت بزرگ گوشی ‌های هوشمند در جهان است، شاید بخواهید یکی از گوشی‌های آن را امتحان کنید. این شرکت بیشتر به خاطر گوشی ‌های میان‌ رده‌ای با قیمت رقابتی شناخته می‌شود، اما در واقع مجموعه عظیمی از گوشی‌ ها، از مدل‌های ارزان‌قیمت گرفته تا پرچم‌ داران فوق‌العاده قدرتمند و با برخی از ورودی‌ های خاص نیز دارد. همچنین بزرگترین پلتفرم اینترنت اشیاء مصرفی جهان را با بیش از 196 میلیون دستگاه هوشمند متصل به این پلتفرم، به استثنای گوشی‌ های هوشمند و لپ‌تاپ، ایجاد کرده است. در حال حاضر محصولات شیائومی در بیش از 80 کشور و منطقه در سراسر جهان حضور دارند و در بسیاری از آنها جایگاهی پیشرو به خود اختصاصی داده اند.

لیست گوشی های جدید شیائومی

جدیدترین گوشی در این لیست، شیائومی 11 تی پرو است که در سپتامبر 2021 به عنوان بودجه ای برای شیائومی می 11، پرچمدار سالانه شرکتی که در ابتدای سال معرفی گردید، عرضه شد. انتظار می رود به زودی شیائومی 12 و شاید شیائومی می نوت 11 را نیز ببینیم تا این فهرست را تکمیل تر کنیم.

ضعف در به روز رسانی نرم افزار

شیائومی برای ارائه به ‌روزرسانی ‌های نرم‌افزاری سریع و پایدار برای گوشی ‌هایش شناخته شده نیست. اغلب اوقات، گوشی های قدیمی شیائومی در نسخه های قدیمی Android/MIUI ضعیف می شوند. با این حال، در چند سال گذشته، این شرکت به خوبی در جهت رفع این مشکل عمل کرده است. اگر به‌روزرسانی‌های سریع و مکرر نرم‌افزار برای شما مهم است، ممکن است شیائومی برند محبوب شما نباشد.

نحوه بررسی نسخه و به روز رسانی با استفاده از MIUI

اگر نمی دانید کدام نسخه از MIUI/Android در دستگاه ساخت شیائومی شما وجود دارد، می توانید به راحتی بررسی کنید. در اینجا مراحل به طور دقیق ذکر می شود:

با یافتن میانبر در قسمت اعلانات/مرکز کنترل (نماد چرخ دنده در سمت راست بالا) به تنظیمات Android بروید.
در بالای لیست، بخش About Phone را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
در بخش About Phone، شماره نسخه MIUI خود را خواهید دید. کمی پایین تر در لیست، شماره نسخه اندروید درج گردیده است.
اگر از نسخه قدیمی MIUI/Android استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که به روز رسانی در انتظار شما باشد.

بهترین ویژگی های منحصر به فرد MIUI

هر پوسته اندرویدی منحصر به فرد است. کارهایی وجود دارد که می توانید با Pixel UI انجام دهید که نمی توانید با Oxygen OS و بالعکس انجام دهید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا برخی از ویژگی هایی وجود دارد که در MIUI ظاهر می شوند که گاهی اوقات نمی توانید آنها را در جای دیگری پیدا کنید.

مرکز کنترل

به طور معمول، هنگامی که روی صفحه اصلی گوشی خود به پایین سوایپ می‌کنید، سایه معمولی اعلان اندروید را مشاهده می‌کنید. با این حال، در گوشی های شیائومی، می توانید به جای آن، مرکز کنترل را ببینید. همانطور که از نام آن پیداست، این یک کپی آشکار از مرکز کنترل است که در iOS پیدا می کنید. به نظر می رسد مرکز کنترل iOS است و عملکرد مشابهی دارد، که دسترسی آسان به کنترل هایی است که بیشتر به آنها اهمیت می دهید. این شامل خاموش کردن وای فای و بلوتوث، روشن کردن چراغ قوه، تغییر روشنایی نمایشگر و غیره است.

Mi Share

اگرچه نام نشان می دهد که این محصول انحصاری شیائومی است، اما در واقع اینطور نیست. Mi Share با سایر تلفن‌ های خانواده BBK Electronics از جمله Vivo، Oppo و Realme کار می‌کند. تنها کاری که انجام می‌دهید این است که تصویر، ویدیو یا سندی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، پیدا کنید، روی Mi Share ضربه بزنید و سپس با یک تلفن نزدیک متصل شوید. در عرض چند ثانیه، آنچه به اشتراک می گذارید در دستگاه های دیگر ظاهر می شود. البته، Nearby Share بومی اندروید نیز همین کار را انجام می‌دهد، اما Mi Share برای گوشی‌هایی که پشتیبانی می‌کند کمی ساده‌تر و سریع‌تر است.

حالت فوکوس

این ویژگی شباهت زیادی به حالت Zen Mode دارد که در گوشی های OnePlus مشاهده می کنید. شما یک دوره زمانی را تعیین می کنید که در آن می خواهید روی چیزی تمرکز کنید، خواه این کار، مدرسه یا حتی خانواده باشد. هنگامی که حالت فوکوس را شروع می کنید، تلفن شما را برای مدت زمان تعیین شده غیر قابل استفاده می کند. جدا از دوربین و شماره گیر، شما اساساً از تلفن خود قفل شده اید. حتی یک راه اندازی مجدد آن را متوقف نمی کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به راحتی حواس شما پرت می شود، این می تواند یک ابزار واقعا مفید باشد.

بهینه سازی باتری فوق العاده

اگر زیاد از تلفن خود استفاده می کنید، احتمالاً در پر نگه داشتن باتری مشکل دارید. با حالت Ultra Battery Saver، می‌توانید باتری خود را به حداکثر برسانید و احتمالاً ساعت‌ها به زمان استفاده اضافه کنید. این حالت با محدود کردن بیشتر ویژگی‌های برنامه و تمرکز فقط روی موارد ضروری: تماس، پیامک و غیره، باتری را ذخیره می‌کند. همچنین حالت تاریک را روشن می‌کند و چندین ویژگی دیگر را خاموش می‌کند. ممکن است همیشه روشن بودن آن مفید نباشد، اما اگر متوجه شدید که در حال کم شدن هستید و به این زودی به یک پریز نخواهید رسید، این ابزار خوبی است.

تفاوت شکل ظاهری

مانند سیستم عامل رنگی Oppo، پوسته گوشی هوشمند شیائومی به طور قابل توجهی با اندروید استوک متفاوت است. خیلی رنگارنگ تر و کارتونی تر است. برخی از مردم این روش سرگرم کننده را در سیستم عامل اصلی دوست دارند، در حالی که برخی دیگر آرزوی سادگی موجودی را دارند. در ابتدا، شیائومی رابط کاربری MIUI را برای تقلید از ظاهر iOS اپل طراحی کرد. این امر در اوایل باعث شد تا انحرافات زیادی برای آن به همراه داشته باشد. اما با گذشت زمان، این شرکت جایگاه خود را پیدا کرده است و پوست آن کمی بیشتر از هویت منحصر به فرد خود برخوردار است

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.