پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس معرفی شدند؛ طراحی نسل قبل با قوی ترین پردازنده دنیای موبایل

پنج شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس معرفی شدند؛ طراحی نسل قبل با قوی ترین پردازنده دنیای موبایل

پس از مدت ها انتظار، بالاخره شب سه شنبه 21 شهریور در تالار همایش های استیوجابز، اپل از دو گوشی جدید خود، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در رنگهای خاکستری، نقره ای، مشکی و طلایی رونمایی کرد. طراحی این گوشی ها مشابه نسل قبلی یعنی آیفون 7 است و پوشش هر دو طرف پشت و جلوی این گوشی ها از جنس شیشه است. آیفون 8 به یک دوربین در پشت گوشی مجهز است اما آیفون 8 پلاس دارای دو دوربین در پشت است. مهمترین تغییر ظاهری که اپل در آیفون های جدیدش به خرج داده، جایگزینی فلز با شیشه در نسل جدید گوشی هایش است. اپل از سال 2014 و زمان رونمایی از آیفون 6 و آیفون 6 پلاس تا به امسال، از طراحی یکسانی در آیفون های خود بهره برده است.

اپل در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، از ترکیب ۷ لایه مختلف رنگی استفاده کرده است فقط به این خاطر که رنگ متفاوت و منحصربه فردی در آیفون های جدید شاهد باشیم. هر دو گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار هستند. آیفونهای جدید به اسپیکر استریو مجهز شده است که ۲۵ درصد صدای بلندتری نسبت به آیفون 7 دارد.

اپل مدعی است که آیفون های جدیدش به قوی ترین پردازنده گرافیکی دنیا مجهز شده اند. این پردازنده گرافیکی بخشی از SOC جدید اپل با نام A11 Bionic است. این سیستم روی یک چیپ دارای شش هسته  پردازشی است و در مجموع 4.3 میلیارد ترانزیستور دارد. بخش پردازنده در A11 داری دو هسته قدرتمند است که نسبت به نسل قبل 25 درصد سریع تر عمل می کنند و 4 هسته کم مصرف و کم توان، نسبت به هسته های کم مصرف A10 حدود 75 درصد سریع تر پردازش می کنند. بخش GPU در A11 سی درصد سریعتر از نسل قبلی عمل می کند.

اما مهمتر از از همه اینها، تغییری است که در دوربین های آیفون های جدید شاهد آن هستیم. در آیفون 8 همچنان از یک حسگر 12 مگاپیکسلی استفاده شده است که سنسور جدید با فیلتر رنگی جدیدی است. در آیفون 8 پلاس همچنان از ترکیب دو حسگر در پشت گوشی بهره می برد که هر دو 12 مگاپیکسلی هستند. یکی از حسگرها لنز واید با F1.8 دارد و دیگری تله فوتو با F2.8 است. اپل یک قابلیت نرم افزاری جدید بنام Portrait Lighting به دوربین آیفون ها اضافه کرده که در آن نور برای خلق پرتره های جذاب تنظیم می شود.

دوربین آیفون های 8 در زمینه فیلمبرداری بهبودهای قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند. بر اساس ادعای فیل شیلر، بالاترین کیفیت فیلمبرداری در دوربین های موبایل از طریق آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرار دارد. این گوشی ها می توانند با نرخ 60 فریم در ثانیه در رزولوشن 4K فیلمبرداری کنند. حتی امکان فیلمبرداری حرکت آهسته نیز در رزولوشن 1080p با نرخ 240 فریم بر ثانیه در این گوشی ها وجود دارد.

به لطف استفاده از بدنه شیشه ای در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، این گوشی ها از شارژ بیسیم پشتیبانی می کنند و اپل از بلوتوث 5 در این گوشی های بهره گرفته است.

صفحه نمایش آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیز بهبود یافته اند. یکی از این تغییران اضافه شدن قابلیت True Tone به این گوشی ها است که قبلا در آیپد پرو 10.5 اینچی استفاده شده بود. کاربرد این قابلیت اینست که در آن نور صفحه نمایش بر اساس نور محیط با دقت بسیار بهتری در مقایسه با نسل قبلی تنظیم می شود و به لطف آن، رنگ ها دقیق تر به تصویر درمی آیند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.