پربازدیدترین مطالب

کسب و کار

آیا بهترین مشاغل کامپیوتر در بازار کار می شناسید؟

سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶

آیا بهترین مشاغل کامپیوتر در بازار کار می شناسید؟

آیا بهترین مشاغل کامپیوتر در بازار کار می شناسید؟ 

بدون تردید یکی از پرطرفدارترین شغل ها امروزه خصوصا در بین نسل جوان، مشاغل مربوط به مهندسی کامپیوتر است. با توجه به اینکه در میان سایر رشته های مهندسی، مشاغل کامپیوتری از جمله پردرآمدترین گزینه ها شناخته می شوند، طیف گسترده‌ای از افراد به دنبال حضور در بازار کار آن هستند. مهندسی سخت افزار و مهندسی نرم افزار از جمله رشته های پرطرفدار در کشور ما نیز شناخته می‌شوند. اگر به دنبال تعیین مسیر شغلی ایده آل خود هستید و قصد دارید در حوزه فناوری فعالیت کنید، باید بدانید که مشاغل کامپیوتری از بالاترین دستمزد و بیشترین متقاضی برخوردار هستند. شما می توانید با کسب آموزش‌های لازم فرصت بهتری برای رشد و پیشرفت خود فراهم نمایید. مشاغل کامپیوتری زیر مجموعه های مختلفی را در بر می‌گیرند. بازار کار مهندسی کامپیوتر و شغل های رشته کامپیوتر امروزه در هر جایی داغتر از گذشته مورد بحث قرار می گیرند. بدون تردید بررسی پردرآمدترین شغل های جهان نشان می دهد که بخش زیادی از آن ها به کامپیوتر اختصاص دارد.

مطالب کاربردی و خواندنی : لپ تاپ بخرم یا کامپیوتر؟

بهترین شغل های رشته کامپیوتر در بازار کار کدامند؟

اگر بخواهیم بعضی از شغل های رشته کامپیوتر را معرفی کنیم و به بررسی زیرمجموعه‌های آن بپردازیم، باید از جنبه های مختلف این رشته پرطرفدار را در نظر داشته باشیم. در رشته کامپیوتر دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدنظر قرار گرفته اند. هر کدام از این بخش ها زیر شاخه های مختلفی از حوزه علوم کامپیوتری در برمی‌گیرند. کاربرانی که در بخش و رشته نرم افزار کامپیوتر فعالیت می کنند، می توانند مشاغل گوناگونی مانند هوش تجاری، تست نرم افزار، مدیر محصول نرم افزار و سایر مشاغل این حوزه را برای خود برگزینند. در زیر رشته سخت افزاری نیز می‌توانید برای پشتیبانی ماشین های اداری و همچنین نصب تجهیزات شبکه اقدام نمایید. علاوه بر این، امروزه نصاب های دوربین مداربسته نیز با توجه به حرفه خود نیاز به آموزش سخت افزار کامپیوتر نیز خواهند داشت. شغل های دیگری نیز در حوزه های مختلف مانند امنیت شبکه، سرور و مجازی سازی گرافیک و مالتی مدیا نیز می توانند انتخاب شوند. در این بین برخی از مشاغل به عنوان پرطرفدارترین و پردرآمدترین شغل های کامپیوتری بیش از پیش مد نظر قرار گرفته اند. با ما همراه باشید تا به معرفی برخی از مشاغل پرطرفدار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بپردازیم.

بهترین شغل های سخت افزار کامپیوتر

اگر تحصیلات خود را در رشته کامپیوتر و زیر مجموعه سخت افزار پیگیری کرده اید، به عنوان یک مهندس سخت افزار می توانید در مشاغل مختلف مشغول به فعالیت شوید. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، می توانند به تحقیق و توسعه، طراحی، تعمیر و آزمایش تجهیزات کامپیوتر بپردازند. علاوه بر این برای فعالیت در صفحه مدارها، مانیتورها و چیپ ها نیز باید روی به تحصیل در رشته سخت افزار کامپیوتر بیاورید. در کنار این موارد، امروزه فروشنده های سخت افزارها نیز به عنوان افرادی که در این رشته فعالیت و تحصیل کرده‌اند بازار کار مناسبی دارند. کارشناس تعمیرات سخت افزار می تواند انواع تجهیزات مورد نیاز برای کامپیوتر را بررسی کرده و روی به رفع عیب آنها بیاورد.

مطالب خواندنی در مورد خرید مانیتور کامپیوتر

کارشناس فروش سخت افزار

یک گشت و گذار در فضای اینترنت نشان می دهد بسیاری از فروشگاه ها به دنبال استخدام کارشناس فروش سخت افزار هستند. افرادی که در زمینه فروش سخت افزار فعالیت می‌کنند باید آگاهی کاملی از انواع محصولات موجود در بازار داشته باشند. کارشناسان فروش سخت افزار برای کسب درآمد بیشتر باید سطح اطلاعات خود را از سخت افزارهای موجود در بازار افزایش دهند. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران برای خرید سخت افزار کامپیوتر نیاز به کسب اطلاعات کافی دارند، به دنبال این هستند که از فروشنده بتوانند اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند. کارشناسان سخت ‌افزار امروزه در شرکت های تولیدی نیز فعالیت خود را می توانند انجام دهند. بخش زیادی از شرکت هایی که در زمینه تولید سخت ‌افزار فعالیت می کنند، با جذب کارشناسان فروش تجهیزات سخت افزاری به دنبال این هستند که بتوانند محصولات خود را بیش از پیش به مشتریان بالقوه نمایان کنند.

اگر به دنبال این هستید که در زمینه فروش سخت افزار فعالیت کنید و در بازار کار مشاغل کامپیوتری به کسب درآمد بپردازید، سعی کنید چند مهارت و توانمندی خود را ارتقا دهید

کارشناس تعمیرات سخت افزار

یکی دیگر از پرطرفدارترین و بهترین مشاغل بازار کار کامپیوتر، کارشناس تعمیرات سخت افزار است. همانگونه که می دانید با توجه به رقابت گسترده ای که در این زمینه به وجود آمده است، برای کسب درآمد و موفقیت بیشتر باید بتوانید مهارت های خود را افزایش دهید. اگر به دنبال فعالیت در حوزه کارشناسی تعمیرات سخت افزار هستید باید با استفاده از دانش خود بتوانید برای تعمیر و رفع عیب قطعات سخت افزاری قدرتمند اقدام نمایید. علاوه بر این معمولا افرادی که در زمینه فروش سخت افزار فعالیت می کنند یا به عنوان کارشناس تعمیرات سخت افزاری در این حوزه مشغول به کار هستند باید آگاهی خود را برای ارائه طرح های جدید افزایش دهند. به منظور ساخت قطعات کارآمد می توانید خلاقیت خود را افزایش دهید. علاوه بر این برای تحلیل دقیق و درست الگوریتم های طراحی به منظور رفع عیب لوازم نیز باید مهارت های تحلیلی خود را به شکل قابل توجهی بتوانید ارتقا دهید.

کارشناس تعمیرات سخت افزار باید به گونه ‌ای تخصص خود را نشان دهد که کاربر با مراجعه به مرکز خدماتی آن بتواند بالاترین سطح کیفی را از خدمات ارائه شده دریافت نماید. عیب یابی سیستم های کامپیوتری و سخت افزارها و رفع عیب آن ها از جمله مهم ترین موارد در این زمینه شناخته می شود. برای فعالیت در بازار کار کامپیوتر و کارشناسی تعمیرات سخت افزار علاوه بر رفع خطا باید بتوانید به سیستم های کامپیوتری امکانات جدیدی نیز بیفزایید. یک کارشناس خبره و وارد می تواند با بررسی سخت افزار به کار رفته در سیستم و تدوین ملزومات آن ها به خوبی برای رفع کاستی ها اقدام کنند.

مطالب کاربردی : بهترین قطعات دست دوم کامپیوتر

بهترین شغل های نرم افزار کامپیوتر

بررسی بازار کار مشاغل کامپیوتری نشان می دهد که در زمینه نرم افزاری شما می‌توانید فعالیت بیشتری انجام دهید. رشته نرم افزار کامپیوتر زیر مجموعه های بیشتری با خود به همراه دارد. یک مهندس نرم افزار می تواند در مشاغل مختلف مشغول به فعالیت شود. با توجه به اینکه امروزه فضای وب و اینترنت به عنوان بستری ایده آل برای کسب درآمد شناخته می شود، مشاغل فراوانی در این حوزه پیش روی شما قرار دارند. بررسی آینده شغلی و بازار کار نرم افزار کامپیوتر نشان می دهد که به خوبی می توانید در این زمینه به کسب درآمد بپردازید. امروزه در بخش زیادی از کشورهای جهان و کشور ما آگهی های استخدامی نرم ‌افزار کامپیوتر را می ‌توانید در بسترهای مختلف مشاهده نمایید.

مطالب جذاب : آشنایی با موتور جستجوی یاندکس (yandex)

برنامه نویسی به زبان های مختلف

همانگونه که می دانید یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل در بازار کار کامپیوتر، برنامه نویسی است. امروزه انواع زبان های برنامه نویسی می‌توانند به کار گرفته شوند. بررسی لیست زبان های برنامه نویسی نشان می‌دهد که با فعالیت در هرکدام می توانید آینده شغلی خود را تامین کنید. زبان برنامه نویسی از جمله ویژگی‌های پنهان هر اپلیکیشن دیجیتالی، وب سایت یا نرم افزار به شمار می رود. با توجه به اینکه به صورت روزمره امروزه از برنامه نویسی استفاده می شود، بازار کار مناسبی توانسته است برای خود دست و پا کند. از جمله برترین زبان های برنامه نویسی جهان می توان به زبان برنامه نویسی پایتون، جاوا، جاوا اسکریپت، سی شارپ و سوئیفت اشاره کرد. در کنار این مطالب، زبان برنامه نویسی متلب نیز از جمله مشاغلی به شمار می‌رود که می‌ توانید برای فعالیت و کسب درآمد در آن اقدام نمایید.

اگر به دنبال فعالیت در حوزه نرم افزار کامپیوتر هستید و بازار کار مشاغل نرم افزار کامپیوتر را پیگیری می کنید، توصیه ما به شما حضور در کلاس های آموزش زبان برنامه نویسی خواهد بود. انواع زبان های برنامه نویسی برای ویندوز، موبایل و وب، امروزه به شدت مد نظر قرار گرفته اند. زبان های برنامه نویسی ویندوز، زبان برنامه نویسی چند منظوره، زبان برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل و زبان برنامه نویسی تحت وب را می توانید انتخاب کنید. یک تصمیم درست در این زمینه اتخاذ کرده و فعالیت خود را در آن انجام دهید. زبان هایی که فقط پنجره های ویندوزها می توانند حرف آن ها را درک کنند را به زبان برنامه نویسی تحت ویندوز می شناسند. این زبان های برنامه نویسی مانند سی شارپ، جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس و ویژوال بیسیک امروزه با استقبال فراوانی مواجه شده‌اند.

در کنار این موارد از زیر مجموعه‌های زبان برنامه نویسی تحت وب می توان به زبان برنامه نویسیhtml ، جاوا اسکریپت و css اشاره نمود. اگر به دنبال فعالیت در بازار کار رشته کامپیوتر هستید باید بدانید که استقبال فراوان کاربران از گوشی‌های هوشمند نیز موجب شده که بازار کار مناسبی در آن ها ایجاد شود. برای فعالیت در حوزه نرم افزار کامپیوتر و برنامه نویسی به زبان های مختلف می توانید برای موبایل های تحت ios و اندروید نیز اپلیکیشن طراحی کنید. انواع زبان های پایتون، سی شارپ و جاوا اسکریپت، روبی و سوئیفت را در این زمینه می توانید انتخاب نمایید.

در این بین باید بدانید برخی از زبان های برنامه نویسی از جمله زبان های پرکاربردتر عنوان می‌شوند. به عنوان مثال پایتون به عنوان مار محبوب دنیای برنامه نویسی یک زبان چند منظوره کاربردی بوده که در عین سطح بالا بودن بسیار ساده است. بسیاری از افرادی که به دنبال بررسی مشاغل بازار کار نرم افزار کامپیوتر هستند، ترجیح می دهند فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنند. جالب است بدانید بخش زیادی از شرکت های بزرگ جهان مانند فیسبوک، یوتیوب، گوگل، یاهو و ناسا برای توسعه سایت های خود از زبان متن باز و اسکریپتی پایتون بهره می‌برند. این زبان برنامه نویسی یک زبان شی گرا بوده و با توسعه هوش مصنوعی و خودکارسازی سامانه می‌تواند تاثیر خود را نشان دهد. علاوه بر این مورد، زبان های برنامه نویسی سی پلاس پلاس و زبان برنامه نویسی همه فن حریف جاوا اسکریپت نیز با استقبال فراوانی مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید : وردپرس چیست؟

طراحی سایت و خدمات سئو

با بررسی مشاغل کامپیوتری و بهترین مشاغل نرم افزاری می توانیم به این مورد برسیم. بدون تردید شغل طراحی وب سایت و خدمات سئو از جمله مشاغل محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شود. شغل طراحی وب سایت در چند سال گذشته از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین مشاغل در حوزه اینترنت شناخته شده است. طراح وب سایت باید بتواند با استفاده از مهارت های فنی خود و خلاقیت، برای ایجاد یک وب سایت کاربردی اقدام نماید. یک طراح برای اینکه یک سایت مناسب طراحی کند ابتدا باید با تصویرسازی مناسب، ظاهر سایت را در ذهن خود درک کند که چه نمایی برای وب سایت انتخاب نماید. مقایسه برنامه نویسی وب سایت و طراحی آن نیز ما را به نکات جالبی خواهد رساند. یک طراح باید با دید خلاقانه و هنری بتواند روی به طراحی سایت بیاورد. با این حال برنامه نویس وب سایت و فردی که کد نویسی می کند در زمینه طراحی باید بتواند با زبان های برنامه نویسی مختلف، ظاهر سایت را نمایش دهد.

اگر به دنبال فعالیت در زمینه طراحی سایت و خدمات سئو هستید باید ویژگی های مختلفی را در خود بتوانید ارتقا دهید. یک طراح وب سایت علاوه بر تسلط بر اینترنت و مفاهیم آن باید از زبان های مختلف برنامه نویسی نیز بتواند استفاده نماید. علاوه بر این، تسلط کامل به نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ داشته باشد. خلاقیت بالا از جمله مهمترین ویژگی ها برای فعالیت در حوزه طراحی سایت عنوان می‌شود. یک طراح برای خلق آثار جدید باید بتواند از ذهن خود کمک بگیرد. به روز بودن اطلاعات و توانایی ها از جمله ویژگی‌های دیگر برای یک طراح سایت عنوان می‌شوند. موقعیت های شغلی مناسب و درآمد بالا از جمله ویژگی های شغل طراحی سایت عنوان می شوند.

در کنار این موارد، رقابت گسترده‌ای که در حوزه کسب و کار اینترنتی به وجود آمده است موجب شده که بخش زیادی از کاربران برای فعالیت در حوزه سئو و بهینه سازی سایت به دنبال کسب اطلاعات کافی باشند.

همانگونه که می دانید موتور جستجوگر گوگل با بررسی محتوای موجود در وب سایت ها، روی به رتبه بندی آن ها می آورد. اگر یک کارشناس سئو نتواند به خوبی مطالب را بهینه سازی کند، جایگاه سایت را به خطر خواهد انداخت. برای افزایش رتبه سایت و بالا بردن بازدید باید از خدمات یک سئوکار حرفه‌ ای بتوانید بهره ببرید. سئو که به معنی بهینه سازی سایت است، به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند جایگاه سایت را ارتقا دهند. جالب است بدانید که درآمد سئو کار در ایران نیز در چند سال گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. سئوکار با توجه به مهارت خود می تواند درآمد مورد نیاز را کسب کند. در این بین باید بدانید که مشتریان خارجی نیز به دنبال سئوکارهای متخصص هستند.

مطالب کاربردی و جذاب : سئو چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

اگر به دنبال بررسی مشاغل کامپیوتر در بازار کار هستید، بدون تردید با نام دیجیتال مارکتینگ برخورد خواهید کرد. امروزه دیجیتال مارکتینگ در پلتفرم های مختلف صورت می پذیرد. درآمد بالای دیجیتال مارکتینگ موجب شده است که از جمله مشاغل محبوب و پرطرفدار در این زمینه شناخته شود. برای فعالیت در این حوزه باید سطح اطلاعات و دانش خود را افزایش دهید. رقابت گسترده ای که در این زمینه به وجود آمده است موجب شده که کاربران و افرادی که به دنبال فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند با شرکت در دوره های آموزشی بتوانند دانش خود را افزایش دهند.

با گسترش محیط آنلاین و فضای دیجیتال، مشاغل زیادی به بازار کار کامپیوتر افزوده شده‌اند. بدون تردید شغل دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال از جمله بهترین و محبوب ترین مشاغل در این حوزه شناخته می‌شود. بر اساس جستجو در گوگل می توانید نتایج خیره‌کننده ‌ای از دیجیتال مارکتینگ مشاهده کنید. شغل دیجیتال مارکتینگ به تخصصی گفته می شود که فرد باید برای فروش محصول بتواند استراتژی خود را ارائه داده و خدمات شرکت را به بهترین شکل گسترش دهد.

در واقع بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش به عنوان توصیف کلی دیجیتال مارکتینگ عنوان می شوند. همانگونه که می دانید دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم کلی داشته و باید به صورت دقیق تر به زیر شاخه های آن بپردازید. از جمله وظایفی که یک دیجیتال مارکتر و مدیر دیجیتال مارکتینگ باید آن ها را انجام دهد، نگهداری و بهبود فعالیت در رسانه های اجتماعی، برنامه ریزی و مدیریت وب سایت و همچنین اندازه گیری و سنجش عملکرد کمپین های دیجیتال مارکتینگ خواهد بود.

جالب است بدانید با شیوع ویروس کرونا در چند سال گذشته طیف گسترده از کاربران روی به فعالیت در این حوزه آورده اند. تمام کسب و کارهایی که در حوزه نرم افزار کامپیوتر مشاهده می کنید به نوعی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ هستند.

اگر به دنبال فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید و قصد دارید به بررسی مزایای دیجیتال مارکتینگ بپردازید، نکات مختلفی را می توانید مشاهده کنید. یک فرد برای فعالیت در بازاریابی دیجیتال می تواند گزینه ای مقرون به صرفه انتخاب نماید. علاوه بر این با پیشی گرفتن از رقبا قادر هستید که سطح عملکرد خود را افزایش دهید. برای فعالیت در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال بهتر است تجربه کاری خود را در این زمینه ارتقا داده تا بتواند به موفقیت برسید. علاوه بر این، شناخت ابزارهای مختلف برای فعالیت در این حوزه و تبلیغات کلیکی نیز حائز اهمیت هستند.

بیشتر بخوانید : اهمیت دیجیتال مارکتینگ

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی از آن را دست رشته هایی به شمار می رود که به دلیل جذابیت و تازگی توانسته است علاقمندان بسیاری را به خود جذب کند. بررسی بازار کار هوش مصنوعی در ایران و جهان نشان می دهد که در چند سال آینده می‌تواند حوزه اینترنت و خدمات کامپیوتری را در برگیرد. هوش مصنوعی در مقاطع تحصیلات تکمیلی یک گرایش خاص شناخته می‌شود. این رشته تحصیلی دروس مختلف نظری، تحقیقاتی و عملی را در بر گرفته و به خوبی می تواند برای کامپیوترها در زمینه هوشمند سازی، عملکرد خود را نشان دهد.

کاربردهای مختلف هوش مصنوعی موجب شده که ما آینده ای شگفت انگیز بتوانیم با استفاده از آن برای خود متصور شویم. امروزه هوش مصنوعی با بازار کار بی نظیری که دارد در کارهای روزمره نیز بسیار ملموس شده است. یک فارغ التحصیل در رشته هوش مصنوعی باید بتواند در رشته ها و زیر مجموعه های مختلفی مانند شبکه های عصبی، یادگیری ماشین رباتیک و پردازش تکاملی اطلاعات، دانش خود را افزایش دهد. در کنار این موارد امروزه پردازش گفتار به منظور درک صدای انسان و همچنین بینایی ماشین برای درک خودکار تصاویر توسط کامپیوتر از جمله مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی شناخته می‌شوند. هوش مصنوعی در ایران چند سالی است که با استقبال بسیار مناسبی مواجه شده است. شرکت ‌های بزرگ بین ‌المللی نیز به دنبال استخدام کارشناسان هوش مصنوعی هستند. علاوه بر آن با توجه به این که کسب و کارهای آنلاین امروزه به شکل گسترده مورد توجه قرار گرفته اند نیز نیاز به متخصصان هوش مصنوعی خواهند داشت.

مطالب خواندنی و آموزنده : کاربرد هوش مصنوعی

کارشناسان طراحی و تولید ویدیو

همانگونه که تولید محتوای متنی برای ارتقاء جایگاه سایت اهمیت بالایی دارد، امروزه کارشناسانی که در زمینه طراحی و تولید ویدیو نیز فعالیت می کنند بازار کار مناسبی پیش روی خود مشاهده خواهند کرد. اگر به بررسی شبکه های اجتماعی بپردازیم، بدون تردید با تولید محتوای ویدیویی مختلفی در هر کدام از آن ها مواجه خواهیم شد. به همین علت بازار کار کارشناسی طراحی و تولید ویدیو به بهترین شکل توانسته است در جایگاه مناسبی قرار گیرد. یک کارشناس طراحی و تولید ویدیو باید از جنبه های مختلف بتواند کیفیت کار خود را افزایش دهد. اگر به دنبال بررسی مشاغل نرم افزاری کامپیوتر هستید، می توانید روی این گزینه حساب ویژه ‌ای باز کنید. یک بازاریاب ویدیویی می تواند با استفاده از خلاقیت خود، روی به تولید ویدیوهای تبلیغاتی بیاورد. علاوه بر این، کارشناسی که قصد دارد در زمینه طراحی و تولید ویدیو فعالیت کند باید با ادیت ویدیو و تنظیم نور فیلم برداری و همچنین درست کردن کلیپ های پرتره و تبلیغاتی آگاهی کامل داشته باشد.

بخش زیادی از فروشگاه های اینترنتی و کارخانه های تولیدی به منظور معرفی خدمات و کالاهای خود ترجیح می دهند با تولید محتوای تصویری کاربران را راضی کنند تا روی به استفاده از خدمات آن ها بیاورند. برای موفقیت در این حوزه باید یک کارشناس حرفه ای استخدام کرد.

جمع بندی

با وجود این که بازار کار رشته های کامپیوتری در کشور ما دیرتر از سایر نقاط جهان رونق گرفته است ولی با بررسی این روند در چند سال گذشته به خوبی می توانیم پیشرفت چشمگیر آن را مشاهده کنیم. بسیاری از افرادی که به دنبال فعالیت در حوزه کامپیوتر هستند، می ‌توانند در زیر مجموعه‌ های مختلف آن فعالیت خود را انجام دهند. بازار کار مشاغل کامپیوتری نیز بسیار مناسب بوده و می توانید با فعالیت در آن به سودآوری مناسب دست پیدا کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.