پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آیا استفاده از گجت های تناسب اندام باعث افزایش سطح سلامت می شود؟

پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آیا استفاده از گجت های تناسب اندام باعث افزایش سطح سلامت می شود؟

آیا کسانی که پیاده‌روی کمی در روز دارند باید فعالیت‌های خود را بیشتر کنند؟ یا آیا کسانی که اوج فعالیتشان حرکت از پای رایانه تا پرینتر است باید پیاده‌روی کنند؟

ردیاب‌های فعالیت‌های بدنی حالا در بسیاری از بخش‌ها گسترده شده و در گجت‌های پوشیدنی به شدت به‌چشم می‌خورد. ساعت‌های هوشمند، لباس‌های مخصوص و بسیاری از گجت‌های پوشیدنی دیگر توسط بلوتوث به تلفن همراه شما متصل می‌شوند و با یک برنامه تندرستی فعالیت‌های شما را در طول روز بررسی کرده و کنترل می‌کنند. با استفاده از این دستگاه‌ها و برنامه‌ها می‌توانید اهداف روزانه را برای خود تعیین کنید و برنامه‌های خود را کاملا شخصی سازی کنید.

با تمام این تعاریف آیا واقعا این گجت‌های پوشیدنی و برنامه‌های تندرستی باعث افزایش سطح سلامت انسان خواهند شد و آیا کاربرد قابل‌قبولی خواهند داشت؟ بسیاری که با این نظر موافق هستند.

گجت‌های پوشیدنی سلامت، امروزه سر و صدای زیادی کرده‌اند و طبق نظر‌سنجی‌های صورت گرفته بیش از 80 درصد جمعیت آمریکا حداقل با یکی از این گجت‌ها آشنایی دارند. اما از هر 5 نفر فقط یکی از آنها این گجت‌ها را خریداری می‌کنند. و در نهایت از هر 10 نفر تنها 1 نفر به صورت روزانه از آن گجت‌ها استفاده می‌کنند. طبق نظر‌سنجی‌های صورت گرفته مشخص می‌شود که نیمی از مردم آمریکا معتقدند که استفاده از این گجت‌ها سبب افزایش طول عمر انسان به اندازه‌ی یک دهه می‌شود و نیم دیگر معتقدند که استفاده از این گجت‌ها موجب کاهش وزن و افزایش سطح سلامت جامعه خواهد شد.

انجمن پزشکی ایالات متحده آمریکا یک مقاله تحت همین عنوان چاپ کرد. برای چاپ و گردآوری این مقاله 26 مطالعه بر روی 2700 شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه نهایی پس از آزمایشات و نظر‌سنجی‌ها نشان داد که استفاده از این گجت‌ها سبب افزایش 9.26 درصدی فعالیت‌های روزانه افراد خواهد شد. این افزایش فعالیت‌های روزانه سبب کاهش شاخص توده بدنی و فشار خون می‌شود.

امروزه استفاده از ردیاب‌های سلامت یک حرکت در راستای افزایش سلامت انسان می‌باشد و تأثیرات خوبی خواهد داشت. به‌علاوه برای کسانی که علاقه دارند تا از میزان تحرک روزانه و مقدار و کیفیت خواب خودشان آگاه شوند این گجت‌ها بسیار مناسب هستند. جالب است بدانید برخی از این گجت‌ها حتی می‌توانند میزان کالری سوزانده شده توسط کاربر را در طول روز محاسبه کنند. اما به راستی آیا کسانی که از این گجت‌های پوشیدنی و ردیاب‌های سلامت استفاده می‌کنند از بقیه افراد سالم‌تر هستند و فعالیت روزانه بیشتری دارند؟

این موضوع اما پیچیده‌تر از این حرف‌ها می‌باشد و به نحوه استفاده از دستگاه و اطلاعات به دست آمده از آن دارد. برای مثال ثبت افزایش 2000 گام به علاوه‌ی فعالیت‌های روزانه برای هدف می تواند در بعضی از کاربران موجب دل سردی و ایجاد استرس کند و نتیجه برعکس خواهد داشت، لذا جواب سوال اصلی این مقاله بستگی به دستگاه‌های آینده خواهد داشت، دستگاه‌هایی که به جای اعداد خام، داده‌ها را تفسیر می‌‌کنند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.