پربازدیدترین مطالب

آموزش

آموزش تعویض گلس گوشی های هوشمند

یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۶

آموزش تعویض گلس گوشی های هوشمند

آموزش تعویض گلس گوشی های هوشمند 

بدون تردید یکی از مهمترین لوازم جانبی که هنگام خرید گوشی های هوشمند باید مورد استفاده قرار دهید، گلس برای صفحه نمایش خواهد بود. به صورت عامیانه به لایه پلاستیکی گفته می‌ شود که آن را بر روی صفحه نمایش نصب کرده تا از به وجود آمدن خط و خش بتوانید جلوگیری نمایید. با این حال بد نیست بدانید که شرکت ‌های تولید کننده موبایل و لوازم جانبی به گونه ‌ای این محافظ ها را طراحی می کنند که از آسیب دیدن به ال سی دی و تاچ گوشی نیز به بهترین شکل می توانند ممانعت به عمل آورند.

با توجه به حساسیت صفحه نمایش گوشی های هوشمند و قیمت بسیار بالایی که این بخش از گوشی ‌ها دارند، استفاده از گلس به خوبی می تواند مانع ایجاد مشکل بر روی این بخش از گوشی شما شود. برای تعویض گلس گوشی های اندروید شما به راحتی می توانید با مطالعه مطلب زیر اقدام نمایید.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران برای تعویض گلس گوشی بسیار محتاط عمل می ‌کنند، همواره به دنبال مراجعه به یک مرکز خدماتی برای نصب گلس هستند. با این حال بد نیست بدانید که در منزل نیز به سادگی می ‌توانید این فرآیند را انجام داده و برای جداسازی محافظ و گلس قدیمی و نصب گلس جدید به راحتی عمل کنید.

نحوه برداشتن گلس گوشی از روی صفحه نمایش

برای برداشتن گلس از روی صفحه نمایش می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. اگر دارای ناخن های بلند هستید، بدون نیاز به ابزار جانبی به راحتی می توانید محافظ صفحه نمایش خود را جدا کنید. با این حال اگر ناخن های کوتاه دارید می توانید از خلال دندان و کارت اعتباری نیز استفاده کرده و به راحتی گلس صفحه نمایش را از روی آن جدا نمایید. قبل از هر کاری سعی کنید که گارد موبایل را جدا کرده تا مانع از انجام این کار نشوند. فراموش نکنید که قبل از جدا کردن گلس از روی صفحه نمایش بهترین راه استفاده از سشوار با درجه حرارت کم بوده تا بتواند چسب گلس‌ گوشی را کم کرده و به راحتی اقدام به جداسازی آن نمایید.

جداسازی گلس گوشی با دست

اگر بدون ابزار خاصی و تنها از طریق دستان خود قصد جداسازی گلس از روی صفحه نمایش را دارید سعی کنید از یک گوشه با استفاده از ناخن، محافظ را بلند کنید. گوشه ای که قصد انتخاب آن را دارید باید به حدی باشد که به راحتی می توانید این عمل را انجام دهید. بعد از پیدا کردن نقطه مورد نظر به آرامی گلس را به سمت بالا بکشید.

به طور همزمان و برای جلوگیری از پاره شدن گلس، از نقاط دیگر محافظ را نیز جدا کرده و به آرامی اقدام به جداسازی گلس از روی صفحه نمایش نمایید.

نحوه چسباندن گلس بر روی صفحه نمایش

همانگونه که بیان کردیم باید گلس قدیمی و محافظ موجود بر روی صفحه نمایش گوشی را جدا کنید. علاوه بر روش ساده و استفاده از دست، با استفاده از کارت اعتباری نیز به راحتی می توانید این عمل را انجام دهید.

پس از اقدام به جداسازی گلس و محافظ قدیمی، زمان چسباندن گلس جدید خواهد بود. فراموش نکنید که برای تعویض گلس گوشی های هوشمند سعی کنید محصول خریداری شده توسط شما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. امروزه محافظ ها و گلس ها در شکل های مختلف و با کیفیت گوناگون در بازار عرضه می ‌شوند. این محصولات دارای مدل های مختلفی بوده که هر کدام از آن ها می توانند پاسخگوی نیازهای شما برای موارد خاص باشند.

برای تعویض گلس گوشی های هوشمند می توانید لوازم مورد نیاز را فراهم کرده و به سادگی در منزل اقدام به تعویض آن نماید. سعی کنید علاوه بر گلس جدید که قصد دارید آن را بر روی گوشی قرار دهید، مایع تمیز کننده و پارچه میکروفایبر را نیز تهیه کنید. از دستمال عینک نیز به عنوان پارچه می توانید جهت تعویض گلس گوشی های هوشمند استفاده نمایید.

این نکته را فراموش نکنید مکانی که قصد دارید در آنجا اقدام به تعویض گلس گوشی های هوشمند کنید، دارای نور کافی باشد.

قبل از هرکاری دستان خود را نیز به خوبی شستشو داده تا صفحه نمایش گوشی شما را دچار لک نکند. استفاده از اسپری تمیز کننده گوشی و پارچه میکروفایبر در این زمینه می توانند به شما کمک کنند تا به مانند دست ها، صفحه نمایش گوشی را نیز به خوبی تمیز کنید

در گام نخست پوسه محافظتی که بر روی گلس قرار دارد را از روی آن جدا کرده و سعی کنید قسمت چسبنده را با استفاده از دستان خود لمس نکنید.

در گام بعدی محافظ صفحه نمایش را به بهترین شکل همتراز با صفحه گوشی خود قرار دهید، تا مطمئن شوید که تمام گلس بر روی صفحه نمایش قرار گرفته و هیچ بخشی از صفحه نمایش گوشی هوشمند به بیرون زده نمی شود. سرعت خود را برای انجام این مرحله بالاتر برده تا از ورود گرد و غبار بین صفحه نمایش گوشی و محافظ جلوگیری کنید.

در مرحله بعدی می توانید محافظ صفحه نمایش را در قسمت بالای صفحه قرار داده و به آرامی از یک طرف شروع کرده و به سمت انتهای دیگر حرکت نمایید.

این گام به عنوان مهمترین مرحله برای تعویض گلس گوشی های هوشمند شناخته می شود. سعی کنید با استفاده از دستمال عینک یا پارچه ای که تهیه کرده اید حباب های ایجاد شده در زیر گلس را به خوبی خارج کنید. برای اینکه این عمل را به بهترین شکل انجام دهید سعی کنید از وسط صفحه نمایش گوشی خود شروع کرده و به لبه های صفحه نمایش، حباب های به وجود آمده را هدایت کنید.

جمع بندی

با توجه به اینکه محافظ های صفحه نمایش پس از مدت زمانی نیاز به تعویض دارند، چنانچه قصد تعویض گلس گوشی خود را دارید، سعی کنید یک محصول با کیفیت خریداری کرده تا با اطمینان بالا بتوانید از آن بر روی صفحه نمایش گوشی خود استفاده نمایید. شما با خواندن آموزشی که برای شما بیان کردیم به راحتی می توانید در منزل اقدام به تعویض گلس گوشی های هوشمند کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.