پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با گوشی اقتصادی آیفون ایکس آر

سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با گوشی اقتصادی آیفون ایکس آر

اپل در مراسم معرفی گوشی‌های جدیدش از گوشی مقرون‌به‌صرفه خود که از طراحی مدرن نیز برخوردار است رونمایی کرد. آیفون ایکس آر (Apple iPhone XR) نسخه مقرون‌به‌صرفه آیفون‌های اپل از سری ایکس است. قیمت این دستگاه 749 دلار برآورد می‌شود، ما نیز قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌‌تر این گوشی جدید بپردازیم.

آیفون ایکس آر به احتمال زیاد با توجه به قیمت پایین‌‌تر و طراحی مشابه آیفون ایکس امسال فروش بهتری خواهد داشت. این گوشی هوشمند علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن می‌تواند بسیاری از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد آیفون XS و XS Max را برای کاربران به ارمغان بیاورد. به‌علاوه طراحی ظاهری این گوشی هوشمند مشابه مدل‌های پرچمدار جدید است.

در پنل جلویی شاهد یک نمایشگر 6.1 اینچی از نوع LCD هستیم که با یک ناچ در قسمت بالای آن ‌‌ترکیب شده است. این نمایشگر از طراحی جذابی برخوردار بوده و زیبایی خاصی به آیفون ایکس آر می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به بهره‌گیری اپل از ‌‌ترفندهای anti-aliasing برای عملکرد درست فناوری ناچ اشاره کرد. حاشیه‌های آیفون ایکس آر برجسته هستند اما شاهد “chin” یا حاشیه ضخیم بخش پایینی نیستیم، اتفاقی که اغلب در موبایل‌های LCD لبه به لبه رخ می‌دهد. همین‌‌ترفند‌ها به اپل کمک کرده است تا یک گوشی تمام‌صفحه در اختیار کاربران قرار دهد.

مشخصات فنی آیفون ایکس آر غالبا مشابه نسخه پرچمدار یعنی آیفون ایکس اس است. اما با توجه به کاهش قیمت این سری، کاستی‌های جزئی قابل قبول هستند. برای مثال آیفون ایکس آر بر خلاف آیفون ایکس اس از 3D Touch بهره نمی‌برد.

امسال اپل، آیفون ایکس آر خود را در رنگ‌های متعدد و زیبایی عرضه کرده است. رنگ‌های مرجانی، آبی و قرمزِ این مجموعه از طراوت و زیبایی بالایی برخوردار هستند و جلوه‌ای فوق‌العاده دارند. شاید آیفون ایکس آر از 3D Touch و یا دوربین دوگانه محروم باشد، اما همین رنگ‌های منحصر‌به‌فرد خود می‌توانند بسیاری از کاربران را برای خرید آن قانع کنند. آیفون ایکس آر به جای فریم ضد زنگ iPhone XS از طراحی ساندویچی با فریم آلومینیومی‌و شیشه‌ای برخوردار است. از دیگر تفاوت‌های این گوشی هوشمند وزن پایین‌‌تر آن نسبت به دو مدل پریمیوم می‌باشد.

از موارد دل‌گرم ‌کننده این نسخه می‌توان به‌‌ تراشه A12 بایونیک اشاره کرد. خوشبختانه اپل در این نسخه از بروز‌‌ترین ‌‌تراشه خود که در آیفون ایکس اس نیز وجود دارد استفاده کرده است. شاید دوربین این دستگاه یگانه باشد اما این سنسور 12 مگاپیکسلی توانایی ثبت تصاویر مشابه پرتره با پس‌زمینه تار را دارد. به‌علاوه برخورداری از استاندارد  IP67 جهت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار نیز از دیگر ویژگی‌های آیفون ایکس آر هستند. همچنین باتری این نسخه می‌تواند یک ساعت و نیم بیشتر از باتری آیفون 8 پلاس شارژدهی داشته باشد. در نهایت هم باید به قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت در آیفون ایکس آر اشاره کنیم.

آیفون ایکس آر از ماه اکتبر (آبان) و با قیمت 749 دلار عرضه خواهد شد. در ضمن خریداران می‌توانند این گوشی هوشمند را در دو حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تهیه کنند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.