پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با ژست های حرکتی جالب در آیفون ۱۰

پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با ژست های حرکتی جالب در آیفون ۱۰

آیفون 10 موفق شده توجهات زیادی را به خود جلب کند. اخیرا اپل برای آموزش استفاده از دستورهای حرکتی منحصر به فرد این گوشی، کانال ژست های حرکتی iOS را در یوتیوب راه اندازی کرده است.

فیس آی‌دی دوباره به چهره کاربر نگاه می کند
فیس آی دی چهره شما را تشخیص نداد؟ کلید مجازی هوم را کمی بالا و سپس پایین کشیده تا چهره شما دوباره بررسی شود.

میزان درصد شارژ باتری
با رفتن به قسمت باتری در تنظیمات iOS، گزینه نمایش درصد باتری فعال می شود، اما در آیفون 10 این امر شدنی نیست؛ در عین حال با پایین کشیدن سمت راست بریدگی، درصد باتری باقی مانده در قسمت بالا و راست صفحه نمایش قابل رویت است.

کنترل با یک دست مثل آب خوردن

کنترل آیفون 10 با یک دست به سادگی و تنها با فعال سازی این گزینه از مسیر Settings>Accessibility>Reachability فراهم می شود.

بعد از فعال سازی این گزینه، با سوایپ به سمت پایین روی Gesture Bar، صفحه نمایش به سمت پایین کشیده شده و تنها با یک دست می توانید به بالای صفحه دسترسی پیدا کنید. همچنین با استفاده از Gesture Bar، می توانید از همان روش قدیمی تر یعنی دو مرتبه لمس کلید هوم نیز استفاده کنید.

روش دوم دسترسی به Reachability؛ مشابه App Switcher کافی است از پایین صفحه به سمت بالا سوایپ کنید؛ به محض فعال شدن پنجره برنامه، خود را تا اندازه ی کارت App Switcher کوچک می کند، بدون آنکه انگشت خود را از روی صفحه بردارید، به سمت پایین سوایپ کرده تا حالت Reachability ظاهر شود؛ هرچند که برای انجام این کار به کمی مهارت نیاز دارید.

مرور و جابه جایی سریع بین برنامه‌ها
برای رفتن به آخرین اپلیکیشنی که استفاده می کردید، در محدوده Indicator پایین صفحه، به راست سوایپ کرده و تا زمانی که Swiping انجام شود، کماکان به کشیدن ادامه دهید.

کم شدن صدای زنگ با نگاه به گوشی

در آیفون 10 قابلیتی تحت عنوان Attention Awareness Feature به کار رفته که در هنگام زنگ هشدار، با نگاه کردن به گوشی صدای هشدار کم می شود! این ویژگی در هنگام تماس تلفنی نیز وجود داشته و صدای زنگ تلفن را کم می کند. از مسیر Settings>General>Accessibility>Face ID & Attention می توانید به این قابلیت دسترسی پیدا کنید.

دکمه‌ی مجازی هوم
در تنظیمات Accessibility آیفون 10 گزینه ی Assistive Touch وجود داشته که به وسیله آن می توانید یک دکمه ی هوم مجازی ایجاد کنید. پس از فعال سازی این دکمه، باید انتخاب کنید که در مقابل 1 ضربه، 2 ضربه، لمس طولانی یا لمس 3D چه عکس العملی نشان دهد. به منظور پیش گیری از سوختن صفحه ی نمایش، بایستی Idle Opacity را روی 40 درصد یا کمتر تنظیم نمایید.

باز کردن آیکون های قفل شده
باید بدانید آیکون های قفل شده چراغ قوه و دوربین در آیفون 10 تزئینی نبوده و کاملا کاربردی می باشند. این آیکون ها با لمس عادی، با لمس طولانی و یا با سوایپ کار نمی کنند.

جهت روشن کردن چراغ قوه گوشی، آیکون مربوط به آن را باید مقداری محکم تر از حال معمول فشار دهید؛ در این حالت آیکون آن به رنگ سفید درآمده و چراغ قوه روشن می شود، برای خاموش کردن چراغ قوه نیز همین کار را باید انجام داد. به همین روش می توانید اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید؛ البته برای بستن آن باید Gesture Bar را به سمت بالا سوایپ کنید.

فیلم‌برداری 4K
کاربران آیفون 10، می توانند ویدئوهایی با کیفیت 4K در 60 فریم بر ثانیه ضبط کنند. به منظور دستیابی به این حالت، در قسمت تنظیمات دوربین، باید Record Video را از 1080P در fps30 به 4K در fps60 تغییر بدهید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.