پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

آشنایی با مشخصات حافظه اس اس دی ADATA SWORDFISH ۵۰۰GB PCIe Gen۳x۴ M.۲ ۲۲۸۰ Solid State Drive

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴

آشنایی با مشخصات حافظه اس اس دی ADATA SWORDFISH ۵۰۰GB PCIe Gen۳x۴ M.۲ ۲۲۸۰ Solid State Drive

آشنایی با مشخصات حافظه اس اس دی ADATA SWORDFISH 500GB PCIe Gen3x4 M.2 2280 Solid State Drive

حافظه SSD یا هارد دیسک حالت جامد به حافظه هایی گفته می شود که در ساخت آن ها از هیچ قطعه متحرکی استفاده نشده و برای تولید آن ها از حافظه های مبتنی بر فلش یا SD استفاده می شود. به این ترتیب، میزان زمان تاخیر و گرمای ایجاد شده، کاهش می یابد که کاهش مصرف انرژی را به دنبال دارد. با توجه به قیمت گرانتر این محصولات در مقایسه با هارد دیسک ها، انتخاب حافظه اس اس دی با کیفیت و قابلیت مناسب اهمیت دارد. از جمله این موارد می توان به حافظه اس اس دی ADATA SWORDFISH 500GB PCIe Gen3x4 M.2 2280 Solid State Drive اشاره کرد. مشخصات مهم این نوع حافظه در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مشخصات حافظه اس اس دی ADATA SWORDFISH 500GB PCIe Gen3x4 M.2 2280 Solid State Drive

از جمله مشخصات مهم برای بررسی حافظه های اس اس دی می توان به مشخصات فیزیکی و فنی آن اشاره کرد. مهم ترین مشخصات فیزیکی حافظه اس اس دی، ابعاد و وزن آن است. ابعاد این محصول به صورت 22× 80 ×85/3 میلیمتر و وزن آن سبک بوده و معادل 5/10 گرم است. فرم فاکتور آن به صورت M.2 2280 و نوع فلش آن 3DNAND می باشد. به علاوه، این نوع حافظه یک هیت سینک آلومینیومی دارد که شیارهای موجود روی سطح آن علاوه بر زیبایی و جلوه منحصر به فرد باعث عملکرد پایدار آن می شود.

از جمله مشخصات فنی این محصول، ظرفیت آن است که معادل 500 گیگابایت است. نوع رابط حافظه به صورت PCIe Gen3×4 بوده و سازگار با استاندارد NVMe 1.3 می باشد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات ترتیبی، به ترتیب معادل 1800 و 1200 مگابایت بر ثانیه است.

این محصول در برابر شوک مقاوم بوده و میزان مقاومت آن معادل ms 5/0  G/1500 می باشد. میانگین عمر- MTBF نیز معادل 1.800.000 ساعت است. دمای عملیاتی حافظه SSD مورد بررسی 0 تا 70 درجه سانتیگراد و دمای ذخیره سازی آن 40- تا 85 درجه سانتیگراد است.

از مزایای حافظه اس اس دی ADATA SWORDFISH 500GB PCIe Gen3x4 M.2 2280 Solid State Drive، بکارگیری3D NAND Flash  است که باعث فراهم کردن چگالی نگهداری و قابلیت اطمینان بیشتر نسبت به 2D NAND می شود. به علاوه، این نوع حافظه دارای قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های نسل جدید اینتل و AMD است. همچنین، پشتیبانی از Host Memory Buffer و نیز  SLC Caching از دیگر قابلیت های این حافظه است که باعث بهبود کارایی آن می شود.

محصول مورد بررسی مجهز به تکنولوژی اصلاح خطای LDPC است که امکان شناسایی و برطرف کردن خطاهای احتمالی را فراهم می کند. بدین ترتیب، یکپارچگی اطلاعات و طول عمر حافظه را به دنبال دارد. همچنین، این محصول دارای امنیت بالایی برای دور نگهداشتن اطلاعات از دسترس افراد است. چرا که دارای امکان رمزگذاری AES 256 بیتی داده ها می باشد. نرم افزار رایگان SSD Toolbox امکان مدیریت آسان یعنی پیکربندی، بهینه سازی و پایش حافظه را به راحتی فراهم می کند. مزیت دیگر به کارگیری این محصول، گارانتی آن است که به صورت ضمانت 5 ساله به بازار عرضه شده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.