پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با فناوری پیکسل مستر در ایسوس ذن‌فون ۴

سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با فناوری پیکسل مستر در ایسوس ذن‌فون ۴

ایسوس از پرچم‌داران جدید خود تحت عنوان سری ذن‌فون 4  رونمایی کرد. یکی از ویژگی‌های جذاب گوشی ذن‌فون 4 مدل (ZE554KL)، دوربین اصلی دوگانه است که از فناوری پیکسل مستر بهره می‌برد. در این نوشتار به بررسی این فناوری می پردازیم.


ثبت لحظه‌ها با سرعت و دقت مضاعف

دوربین دوگانه ذن‌فون 4 توانایی جداسازی هر پیکسل به دو محیط تشخیص فاز است که بر این اساس می‌تواند با تحلیل پرتوهای نور، اجسام متحرک را به خوبی شناسایی کند. این سنسور مجهز به 24 میلیون محیط تشخیص فاز است که ذن‌فون 4 را قادر می سازد تا فوکوسی تنها 0.03 ثانیه داشته باشد که حتی در مورد شرایط با نور کم هم این زمان را داراست. همچنین این سیستم توانایی ردیابی اجسام متحرک را نیز دارد تااعتماد از فوکوس بودن بر روی آن را دو چندان کند.

ثبت تصاویر و ضبط ویدیو بدون لرزش

دوربین ذن‌فون 4 از سیستم لرزشگیر اپتیکال بهره می برد و قادر است تا 4 پله لرزش دوربین و یا دست را تصحیح کند  که به این منظور می‌توان در تمامی شرایط، تصاویری شفافی ثبت کرد. یکی دیگر از مزایای این سیستم، بهبود عملکرد دوربین در نور کم است بنابراین، سرعت شاتر تا 1/4 ثانیه افزایش می‌یابد که این زمان نسبت به گوشی‌های هوشمند فاقد لرزشگیر اپتیکال، 3 برابر بهتر است.
همچنین این گوشی هوشمند مجهز به سیستم لرزشگیر الکترونیکی (EIS) است که با بهره گیری از الگوریتمی هوشمند، لرزش‌ها را در سه محور شناسایی و به‌صورت خودکار به تصحیح و جبران آن‌ها می‌پردازد.

ثبت تصاویر با رنگ های طبیعی

دوربین اکثر اسمارت‌فون‌ها در نوری که به صورت مصنوعی ایجاد شده است، رنگ‌ها را به‌صورت غیر طبیعی ثبت و ضبط می‌کنند. در این شرایط، ذن‌فون 4 به سنسور تصحیح‌کننده نور RGB مجهز بوده تا تصاویر با رنگ طبیعی ثبت شوند. در واقع این سنسور نوع نور را تشخیص داده و تنظیماتی را به‌صورت خودکار اعمال می‌کند تا رنگ های طبیعی در تصاویر خودنمایی کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های مورد توجه دوربین ذن‌فون 4، امکان ضبط ویدیو با رزولوشن 4K است.

دوربین گوشی هوشمند ذن‌فون ۴ از حالت مختلف عکاسی بهره برده که هرکدام ویژگی‌های مخصوص خود را دارند :

پشیتبانی از فایل RAW (خام): ذن‌فون 4 این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا تصاویر را به‌صورت خام ثبت کند. در این حالت عکس با تمامی جزئیات و با حجم بالا ذخیره می شود و کاربر می‌تواند آن را توسط نرم‌افزارهای مختلف مثل فتوشاپ پردازش کند.
حالت عکاسی پرو: این حالت کاربر را قادر می‌سازد به تنظیمات بیشتری دسترسی داشته باشد. این تنظیمات شامل تعادل رنگ سفید، نوردهی، فوکوس، ISO و سرعت شاتر است که حس کار با یک دوربین حرفه‌ای DSLR را به کاربر منتقل می‌کند.
حالت پرتره: این حالت باعث تارشدگی تصویر پس‌زمینه و ایجاد حالت بوکه می‌شود. ایسوس جهت دستیابی به نتیجه مطلوب تر، در این محصول از نرم‌افزار پردازشی پیشرفته‌ای بهره گرفته است.
حالت های دیگر: حالت های خودکار، پانوراما با ثبت تصاویر عریض 270 درجه‌ای، تایم لپس، گیف انیمیشن، اسلوموشن و سوپر رزولوشن دیگر حات هایی هستند که در این محصول شاهد هستیم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.