پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با دوربین نیکون کولپیکس پی ۱۰۰۰؛ قدرتمندترین سوپر زوم دنیا

یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با دوربین نیکون کولپیکس پی ۱۰۰۰؛ قدرتمندترین سوپر زوم دنیا

از جانشین دوربین سوپر زوم قبلی نیکون رونمایی شد. نیکون کولپیکس پی 1000 (Nikon Coolpix P1000) با زوم 125 برابری به عنوان جدید‌‌ترین دوربین سوپر زوم نیکون است که به تازگی معرفی شد. این دوربین جدید به لطف لنزهای غو‌ل‌آسا و بسیار بزرگش به قابلیت سوپر زوم مجهز شده است. در ادامه این مطلب با دوربین نیکون Coolpix P1000 بیشتر آشنا خواهیم شد.

یکی از مهم‌‌ترین نکته‌های کلاس‌های عکاسی عدم استفاده از زوم دوربین است. تمام مربیان عکاسی سفارش می‌کنند برای بزرگنمایی تا جایی که ممکن است با برداشتن قدم به سوژه نزدیک شوید و در صورتیکه نزدیک شدن غیر ممکن است و یا نزدیک شدن باعث از دست رفتن سوژه می‌شود از بزرگنمایی و زوم استفاده کنید. اما دوربین‌های جدید نیکون تحت نام مستعار دوربین‌های سوپر زوم قادر به عکس‌برداری از سوژه‌های پنهان از چشم انسان هستند و قدرت زوم بسیار بالایی دارند که دوربین نیکون کولپیکس پی 1000 از جدید‌‌ترین این خانواده به شمار می‌رود.

قدرت بزرگنمایی 125 برابری نیکون کولپیکس پی 1000 به لطف یک لنز 3000 – 24 میسر شده است. مدل قبلی این سری یعنی کولپیکس پی 900 قادر بود تنها تا 83 برابر سوژه را بزرگ کند. اگر قدرت زوم کولپیکس پی 900 را درک کرده باشید و تصاویر ثبت شده بوسیله آن را در یوتیوب مشاهده کرده باشید متوجه قدرت بی‌نهایت زوم 125 برابری کولپیکس پی 1000 خواهید شد.

گشودگی دیافراگم دوربین پی 900 در حالت زوم حداکثری برابر f/6.5 بود و حالا در نیکون کولپیکس پی 1000 به f/8 کاهش پیدا کرده است. البته با توجه به افزایش 42 برابری زوم این تغییر کاملا قابل‌قبول و در حد انتظار است. البته هر دو محصول از گشودگی دیافراگم معمول f/2.8 برخوردار بوده و از یک سنسور 16 مگاپیکسلی دارای اندازه 1/2.3 بهره می‌برند.

اگر فیلم‌های گرفته شده و تصاویر ثبت شده توسط دوربین سری قبلی سوپر زوم نیکون را مشاهده کرده باشید متوجه می‌شوید که این دوربین‌ها برای عکس‌برداری از سوژه‌های بسیار دور و حتی اجرام آسمانی یک انتخاب عالی به‌شمار می‌روند. کاربران دوربین پی 900 می‌توانستند سطح ماه را با جزئیات زیاد مشاهده کنند و حالا مشاهده ماه با دوربین جدید و قوی‌‌تر نیکون کولپیکس پی 1000 جذابیتی به مراتب بیشتر خواهد داشت.

دوربین نیکون کولپیکس پی 1000 از قابلیت‌های بی‌شماری برخوردار است. از مهم‌‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به برخورداری از منظره‌یاب الکترونیکی OLED ، فیلم‌برداری ویدیو‌های  4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه ، پشتیبانی از عکاسی در فرمت خام (RAW) و سیستم اسنپ بریج اختصاصی نیکون برای اتصال دوربین به دستگاه‌های دیگر از طریق بلوتوث اشاره کرد. وزن این دوربین فوق‌العاده 1.4 کیلوگرم اعلام شده است که در شرایط‌ ناگهانی و همه جور سوژه‌ای این وزن می تواند مناسب نباشد.

قیمت این دوربین سوپر زوم حدود 999 دلار اعلام شده است که کمی‌زیاد است. البته از آنجا که کولپیکس پی 1000 نام قدرتمندترین سوپر زوم دنیا را یدک می‌کشد، پرداخت 1000 دلار برای آن دور از ذهن نیست. باید در نظر داشته باشیم که حتی لنزهای جداگانه‌ای که گاهی سی الی چهل سانتی‌‌متر طول دارند، قادر به زوم به اندازه نیمی‌از توانایی بزرگنمایی پی 900 و پی 1000 نیستند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.