پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با بهترین گوشی‌های چینی در بازار

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با بهترین گوشی‌های چینی در بازار

با برررسی‌های صورت گرفته در بازار گوشی‌های هوشمند چینی که از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، به برخی از گوشی‌های ناشناخته برخوردیم که می‌توانند پرچمداران را به چالش بکشند.

شاید وقت آن باشد دیدمان را نسبت به گوشی‌های چینی عوض کنیم. شاید در قدیم گوشی‌های چینی نمونه تنها کپی‌های کورکورانه از پرچمداران گران قیمت بودند، حتی در این چند سال کپی‌های بیشماری از گوشی‌های آیفون در چین ساخته شد، اما برخی از شرکت‌ها با نوآری و ارائه گوشی‌های خلاقانه راه جدید را پیش گرفتند و محصولاتی در حد و‌‌‌ اندازه پرچمداران عرضه کردند.

نقطه‌ضعف گوشی‌های چینی، عدم عرضه آنها در بازار کشور آمریکا می‌باشد، یعنی خریداران باید گوشی را از واردکنندگان شخص ثالث تهیه کنند. به همین دلیل مراکز خدمات پس از فروشی وجود نخواهد داشت تا از کاربران به صورت رسمی ‌پشتیبانی کند. دیگر اشکال برخی از این محصولات چینی عدم تطبیق‌پذیری با گوگل است، به این معنی برای باز کردن پلی استور در این گوشی‌های ‌‌‌اندرویدی ناچار به انجام چند مرحله کار اضافی هستید. حتی آمریکا اعلام کرده است که برخی از شرکت‌های چینی همانند کمپانی بزرگ هواوی، یک تهدید ملی خطرناک به‌شمار می‌رود. با این وجود این اعلامیه‌ها و شایعات روی خریداران تأثیری نداشته است.

با این حال همچنان شاهد برخی از گوشی‌های چینی هستیم که به راحتی می‌توانند جایگزین بسیاری از پرچمداران گران قیمت بازار موبایل آمریکا و اروپا شوند.

ویوو نکس اس

بعد از رونمایی از کانسپت محبوب APEX در نمایشگاه جهانی موبایل 2018، ویوو تصمیم گرفت نسخه اقتصادی APEX به نام گوشی Nex معرفی کند. گوشی Nex S از پرچمداران فاقد حسگر اثر انگشت چینی بود که از تکنولوژی پاپ آپ بهره می‌برد. با این رویکرد دیگر متخصصان چینی برای افزایش نسبت صفحه به بدنه با مشکلات طراحی ناچ مواجه نخواهند شد.

بنابراین گوشی جدید ویوو اپکس به نمایشگری 6.6 با حاشیه بسیار کم مجهز شده است. در زیر نمایشگر شاهد یک اسکنر اثر انگشت در ابعاد شست دست هستیم. پنل پشتی نیز از جنس شیشه و با رنگ‌های متنوع است که نوید بخش طراحی آینده گوشی‌های هوشمند می‌باشد.

    نمایشگر 6.6 اینچی اولد با وضوح +1080p، فاقد ناچ
    دوربین اصلی 12+5 مگاپیکسلی
    دوربین سلفی پاپ آپ 8 مگاپیکسلی
    اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
   ‌‌تراشه اسنپدراگون 845
    256 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم
    جک هدفون

اوپو فایند ایکس

اوپو نیز محصولی مشابه Vivo Nex معرفی کرده است. این گوشی جدید با بهره‌گیری از فناوری مشابه پاپ آپ طراحی ناچ را دور زده و بدون ایجاد بریدگی پرچمدار جدید خود را به یک صفحه‌نمایش فول‌ویو مجهز کرده است. البته راه‌حل اوپو کمی ‌پیچیده‌‌تر است، به طور خلاصه تمام قسمت پشتی گوشی در این مدل به سمت بالا حرکت می‌کند تا دوربین سلفی و اسکنر تشخیص چهره در اختیار کاربران قرار بگیرد.

پرچمدار جدید اوپو فاقد اسکنر اثر انگشت است، به همین دلیل برای باز کردن قفل ناچار به فعال کردن دوربین موتوری هستید که باعث فرسایش بیشتر دستگاه و خرابی قطعات می‌شود. تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند نیز همواره در تلاش برای کاهش بخش‌های حرکتی در گوشی هستند تا عمر آن را بالاتر ببرند. اوپو نیز برای ماندگاری بیشتر دستگاه، امکان استفاده از دوربین سلفی را فقط در زمان عکس‌برداری سلفی و باز کردن قفل‌صفحه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    نمایشگر 6.4 اینچی اولد با وضوح +1080p، فاقد ناچ
    دوربین اصلی 16+20 مگاپیکسلی
    دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی
    اسکن چهره سه‌بعدی
   ‌‌تراشه اسنپدراگون 845
    256 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم

شیائومی‌می‌میکس 2 اس

عضو جدید Mi Mix پرچمدار جدید شیائومی ‌است که از حاشیه بسیار کم برخوردار می‌باشد. این گوشی در حال حاضر یکی از بهترین‌های بازار موبایل چین بوده و عضو خانواده‌ای از گوشی‌ها است که برای اولین بار در جهت کاهش حاشیه صفحه‌نمایش گام برداشت. شیائومی ‌در ابتدا با کمی‌ بهبود در گوشی هوشمندش Mi Mix 2 را معرفی کرد و حالا با ارتقا‌های صورت گرفته و تغییرات در بخش طراحی Mi Mix 2S نیز راهی بازار می‌شود. از مهمترین مشخصات این گوشی هوشمند پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و تجهیز آن با دوربین دوگانه و ‌‌تراشه اسنپدراگون 845 است.

یک نکته بسیار جالب که شاید بتوان آن را یک خلاقیت با نمک در نظر گرفت تعبیه دوربین سلفی در بخش پایینی صفحه‌نمایش در Mi Mix 2S می‌باشد. با این کار کاربران برای استفاده از دوربین سلفی و یا برقراری تماس‌های ویدیویی باید گوشی خود را به صورت وارونه در دست بگیرند. البته این راهکار باعث عدم نیاز به طراحی نه چندان جالب ناچ می‌شود که یک خبر خوبی برای اکثر کاربران به شمار می‌رود.

    نمایشگر 6 اینچی ال سی دی با وضوح +1080p، فاقد ناچ
    دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی
    دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در حاشیه پایینی
    اسکنر اثر انگشت پشتی
   ‌‌تراشه اسنپدراگون 845
    256 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم

هواوی پی 20 پرو

هواوی را شاید بتوان سردسته کمپانی‌های چینی در زمینه گوشی‌های هوشمند به‌شمار برد. این شرکت حالا محصول جدید خود را کاملا متفاوت عرضه کرده است تا کاربران را وسوسه به خرید آن کند. دوربین جدید سه گانه، طراحی درخشان و بی‌نظیر دستگاه و عمر طولانی باتری از نوآوری‌های متخصصان هواوی می‌باشد که باعث ‌‌ترغیب هر‌کاربری برای خرید این محصول متفاوت می‌شود.

هواوی در سری جدید پرچمداران خود، رابط‌کاربری را با قابلیت‌های جدید و امکانات فراوان تغذیه کرده است تا رابطه‌ی کاربر و دستگاه به هم نزدیک‌‌تر شود. البته در این میان می‌توان تقلید از iOS را نیز مشاهده کرد. هواوی امروزه در قسمت سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند بی‌رقیب است و از بهترین‌ها برخوردار می‌باشد. امید‌وار هستیم این شرکت تمرکز خود را بر روی نرم‌افزار افزایش دهد تا در این زمینه نیز به همان میزان پیشرفت کند.

    نمایشگر 6.1 اینچی اولد با وضوح +1080p و ناچ
    دوربین اصلی سه گانه شامل سنسور 40 مگاپیکسلی اصلی، سنسور 20 مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و زوم سه‌برابری
    دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی
    اسکنر اثر انگشت تعبیه‌شده در کلید هوم
   ‌‌تراشه‌های‌سیلیکون کایرین 970
    128 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم


میزو 15

در میان کاربران غربی و کشور‌های اروپایی و آمریکایی این میزو است که از همه بیشتر شناخته شده می‌باشد. البته با ورود کمپانی‌های نوپا و موفق اوپو و شیائومی ‌سهم این شرکت در بازار غرب به شدت کاهش یافت، با این حال نمی‌توان محصولات بسیار عالی این شرکت را زیر سوال برد. همین چند وقت پیش بود که “Sam Byford” از وب‌سایت ورج، طراحی Meizu 15 را یکی از بهترین‌های امسال معرفی کرد.

طراحی جدید این تلفن هوشمند با‌‌ ترند‌های 2018 نیز جور در نمی‌آید. بخش جلویی میزبان یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی با حاشیه کم است. به‌بیان ساده‌‌تر یک آیفون 8پلاس اپل را با حاشیه‌های کاهش یافته و شیشه منحنی 2.5 بعدی و مشخصات میان‌رده در نظر بگیرید. ‌‌‌به‌علاوه دکمه هوم نیز در زیر نمایشگر با یک اسکنر اثر انگشت دقیق و سریع ‌‌ترکیب شده تا یک مجموعه کامل را تشکیل دهد.

تصویر این گوشی بیانگر شباهت آن به آیفون اپل نیست اما استفاده از میزو 15 تجربه‌ای فوق‌العاده و جذاب خواهد بود که لحظات سرگرم‌کننده و جذابی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

    نمایشگر 5.5 اینچی اولد با وضوح 1080p، فاقد ناچ
    دوربین اصلی 12+20 مگاپیکسلی
    دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
    اسکنر اثر انگشت پشتی
   ‌‌تراشه اسنپدراگون 660
    128 گیگابایت حافظه داخلی، 4 گیگابایت رم
    جک هدفون

ویوو ایکس 21

شاید برخی بگویند ویوو X21 همانند Nex S از طراحی نه چندان جدید و مشخصات معمولی بهره می‌برد. اما یک نکته پنهان موضوع را عوض می‌کند و باعث منحصر‌به‌فرد شدن این گوشی جدید می‌شود و آن اسکنر اثر انگشت ‌‌ترکیب شده با صفحه‌نمایش است که عملکرد دقیق و سریعی دارد.

البته کاهش سرعت این اسکنر نسبت به مدل‌های کلاسیک کاملا قابل درک است، و این وقفه در ویوو X21 بسیار ناچیز بوده که کاملا رضایت بخش است. ‌‌‌به‌علاوه شاید استفاده از این اسکنر برای کسانی که به سنسور کوچک وان پلاس 6 در بخش پشتی عادت کرده‌‌‌اند کمی‌مشکل باشد که با گذشت زمان این مشکلات نیز برطرف خواهند شد.

نقطه ضعف ویوو X21 سخت‌افزار نه چندان قوی آن است. سخت‌افزار این گوشی حتی از سخت‌افزار Nex S نیز ضعیف‌‌تر است. اما کاهش شدید قیمت آن و افزایش گستره‌ی عرضه این گوشی شاید تا حدودی این ضعف را برطرف کند.

    نمایشگر 6.3 اینچی اولد با وضوح +1080p
    دوربین اصلی 12+5 مگاپیکسلی
    دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی
    اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
   ‌‌تراشه اسنپدراگون 660
    128 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم
    جک هدفون
    شارژ از طریق پورت میکرو یو اس بی

اوپو آر 15 پرو

گوشی R15 Pro از دیگر نمونه‌های موفق است که از سیستم شارژ سریع اختصاصی و دوربینی قدرتمند‌‌تر از رقبایش بهره می‌برد. البته از طرف دیگر این گوشی هوشمند از اسکنر اثر انگشت محروم است. شاید بتوان این گوشی را چیزی بین X21 و OnePlus 6 به حساب آورد. ‌‌‌به‌علاوه از نظر طراحی باید اعتراف کنیم که آر 15 پرو قرمز در میان این سه گوشی مذکور از همه بهتر است.

قدرت سخت‌افزاری این گوشی در تراشه اسنپدراگون 660 خلاصه می‌شود، همان ‌‌تراشه‌ای که در ایکس 21 نیز به کار رفته است. همچنین کاربران باید از پورت میکرو یو اس بی برای شارژ دستگاه استفاده کنند. و اینکه پشتیبانی از فناوری شارژ سریع VOOC امتیاز این گوشی هوشمند را به مراتب بالاتر می‌برد.

    نمایشگر 6.3 اینچی اولد با وضوح +1080p
    دوربین اصلی 16+20 مگاپیکسلی
    دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
    اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
   ‌‌تراشه اسنپدراگون 660
    128 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم
    جک هدفون
    شارژ از طریق پورت میکرو یو اس بی

شیائومی‌می‌8

آخرین عضو لیست گوشی‌های برتر چینی پرچمدار شیائومی ‌یعنی Mi 8 است. این گوشی هوشمند اولین عضو شیائومی می‌باشد که از طراحی ناچ استایل پیروی کرده است. ‌‌‌به‌علاوه موضوعاتی در مورد قاب شفاف پشتی این گوشی“Explorer Edition” نیز وجود دارد.

محصولات سری Mi شیائومی ‌همیشه با سخت‌افزاری معقول و قیمت مناسب ارائه شده‌‌‌اند. شیائومی‌Mi 8 نیز از این روند پیروی کرده و با قیمتی بسیار به صرفه مجموعه‌ای قدرتمند را به کاربران هدیه می‌دهد. این گوشی هوشمند که از‌‌ تراشه فوق‌العاده اسنپدراگون 845 برخوردار است تنها با قیمت 420 دلار روانه بازار می‌شود. همچنین شیائومی ‌یک نمونه اقتصادی‌‌تر نیز وارد بازار کرده است. این نسخه ارزان قیمت از ‌‌تراشه اسنپدراگون 710 قدرت گرفته و با نام Mi 8 SE و با قیمت 280 دلار عرضه می‌شود.

شیائومی ‌در راستای ارائه محصولات اقتصادی و قدرتمند بسیار موفق بوده و همچنین در تلاش برای معرفی اسمارت فون‌های جدید و با قیمت‌های باورنکردی است. به همین خاطر است که اکثر کمپانی‌ها این شرکت تیزهوش را به چالش نمی‌کشند، چراکه از همان اول برنده رقابت مشخص است.

    نمایشگر 6.2 اینچی اولد با وضوح +1080p
    دوربین اصلی 12+12 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو
    دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
    اسکنر اثر انگشت پشتی
   ‌‌تراشه اسنپدراگون 845
    نسخه “Explorer Edition” با قاب پشتی شفاف، 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.