پربازدیدترین مطالب

کسب و کار

آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال

شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۸

آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال

آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال 

اگر یک فرد کارکشته در فضای ارزهای دیجیتال باشید یا به تازگی وارد این عرصه شده اید، باید بدانید که بدون استفاده از کیف پول ارز دیجیتال نمی توانید اقدامی انجام دهید. کیف پول ارز دیجیتال در شکل های نرم افزاری و سخت افزاری به شما قابلیت نگهداری و ذخیره انواع ارزهای دیجیتال را می دهند. با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید که دارایی های دیجیتال خود را به راحتی ذخیره کرده و مانند یک حساب بانکی از آن ها استفاده نمایید. با توجه به اینکه امروزه طیف وسیعی از انواع کیف پول ها در این بستر وجود دارند، هنگام انتخاب و استفاده از هر کدام باید از امنیت آن ها کامل اطمینان حاصل نمایید. بدون تردید بسیاری از افراد تازه وارد به فضای ارزهای دیجیتال با عدم آگاهی از کیفیت کیف پول ها در معرض از دست دادن سرمایه خود هستند.

بد نیست بدانید که سطح امنیت و ایمنی کیف پول های دیجیتال شبیه به هم نیست. هر کدام از آن ها قابلیت های مختلفی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. شرایطی که موجب می‌ شود افراد فعال در این حوزه با آگاهی کامل و شناخت از انواع کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری نسبت به استفاده از آن ها حساسیت خاصی به خرج دهند.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

اگر بخواهیم به صورت ساده برای شما به تعریف کیف پول ارز دیجیتال بپردازیم می توانیم بیان کنیم که به مکانی گفته می ‌شود که مانند کیف پول واقعی شما، جهت ذخیره نگهداری، دریافت و پرداخت وجه می تواند کاربرد داشته باشد. با این حال اگر بخواهیم دقیق ‌تر و حرفه ای تر به این قضیه نگاه کنیم، کیف پول ارز دیجیتال به مانند کارت های بانکی شما عملکرد خواهد داشت. چرا که تمام فعالیت ‌هایی که شما با استفاده از کارت بانکی می توانید انجام دهید از طریق کیف پول های دیجیتال نیز امکان پذیر خواهد بود.

امروزه کیف پول ها به شکل نرم افزاری که قابلیت نصب شدن بر روی موبایل و کامپیوتر را دارند و همچنین سخت افزاری که مانند یک فلش مموری دارایی شما را ذخیره می کنند، خدمات خود را در معرض استفاده توسط شما قرار می دهند. توجه داشته باشید که اکثر کیف پول های نرم افزاری به صورت کاملا رایگان در دسترس شما قرار دارند. با این حال اگر قصد استفاده و نگهداری از ارزهای دیجیتال خود در کیف پول سخت افزاری را دارید باید با پرداخت هزینه هایی نسبت به خرید کیف مورد نظر اقدام کنید.

انواع کیف پول های دیجیتال

دسته بندی کیف پول های ارز دیجیتال را می ‌توان به شکل های مختلف انجام داد. هر کس می تواند مطابق با معیارهای خود مدل های خاصی از کیف پول ها را در نظر گرفته و دسته بندی آن ها را متناسب با قابلیتی که در اختیار کاربر قرار می دهند انجام دهد. به عنوان مثال انواع کیف پول ارز دیجیتال را می توان بر اساس تعداد ارزهای پشتیبانی شده به چند دسته تقسیم نمود. علاوه بر این بر اساس رابط کاربری و قابلیت هایی که در اختیار کاربر قرار داده می شوند نیز می توان کیف پول ها را دسته بندی کرد.

با این حال ما در این مطلب به شما دسته بندی کیف پول ها را بر اساس ایمنی اعلام می‌کنیم. صرف نظر از اینکه شما کدام کیف پول را جهت ذخیره و پردازش ارز دیجیتال خود انتخاب می کنید، مهم ترین فاکتوری که باید در نظر بگیرید، حفظ امنیت و ایمنی دارایی‌ های تان خواهد بود.

برای دسته بندی کیف پول ارز دیجیتال به لحاظ امنیتی آن ها را با دو عامل مورد مقایسه قرار می دهند. دسته اول که با داشتن یا نداشتن کلید خصوصی به شما امکان ذخیره سازی ارزهای دیدار را می دهند. دسته دوم نیز به کیف پول هایی گفته می ‌شود که با اتصال به اینترنت قابلیت ‌های خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

بد نیست بدانید که کیف پول های امانی و غیر امانی به‌عنوان پرکاربردترین مدل ها با معیارهای خاصی مقایسه می شوند. چنانچه کیف پول انتخاب شده توسط شما دارای کلمه بازیابی است، شما دارای یک کیف پول غیر امانی هستید. با این حال اگر از کلمات بازیابی بهره مند نشوید، دارای یک کیف پول امانی هستید. در واقع مهم ترین ویژگی که بر اساس آن امنیت کیف پول ها را مورد مقایسه قرار می ‌دهند امانی بودن یا غیر امانی بودن آن ها خواهد بود.

کیف پول های سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری یکی دیگر از انواع کیف پول ها برای نگهداری از رمز ارزهای شما به شمار می‌رود. یک گاوصندوق که این قابلیت را در اختیار سرمایه گذاران می دهد تا بتوانند از توکن های خود نگهداری کنند.

کیف پول غیر امانی معمولاً برای نگهداری ایمن و آفلاین ارزهای دیجیتال طراحی و در اختیار کاربران قرار داده می شود. در واقع امنیتی که کیف پول های سخت افزاری دارند این اجازه را به هکرها نمی دهند که بتوانند به کیف پول شما نفوذ کرده و دارایی شما را به سرقت ببرند. از جمله بهترین کیف پول های سخت افزاری می توان به کیف پول ترزور اشاره کرد. ترزور با امنیت بسیار بالا و رابط کاربری آسان، قابلیت های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

بدون تردید برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال، راه سختی پیش رو خواهید داشت. با توجه به اینکه امروزه توسعه دهندگان بازار کریپتوکارنسی راهکارهای ایمنی را برای کاربران ارائه می دهند، جهت انتخاب کیف پول سعی کنید اطلاعات کافی داشته باشید. در این بین کیف پول اکسودوس با رابط کاربرپسند و پشتیبانی ایده آل و بهره مندی از ایمنی مناسب، قابلیت های خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

از جمله کیف پول های سخت افزاری که امنیت بسیار بالایی داشته و با رابط کاربری بسیار ساده به سرمایه گذاران تازه کار امکان سرمایه‌گذاری و خرید توکن ها را می دهد می توان به کیف پول ترزور اشاره کرد.

در این بین کیف پول لجر نانو اس یک محصول و مدل مقرون به صرفه با پشتیبانی کامل از انواع توکن ها این اطمینان را می دهد که بتوانید در بالاترین سطح ایمنی از دارایی ‌های خود محافظت کنید. فراموش نکنید که این کیف پول قابلیتی دارد که شما می توانید کوین هایی که از دست داده اید را بازیابی کنید.

جمع بندی

گستردگی حوزه ارز دیجیتال به حدی است که امروزه بسیاری از افراد برای سرمایه ‌گذاری در این بستر به دنبال راهکارهای ایمن هستند. چنانچه قصد انتخاب و خرید کیف پول ارز دیجیتال را دارید، از جنبه های مختلف کیف پول مدنظر را بررسی کرده تا بتوانید از یک کیف پول ایمن با رابط کاربری آسان استفاده نمایید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.