پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو بهتر است یا سامسونگ گلکسی S۲۳ اولترا: مقایسه مشخصات

شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۴

گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو بهتر است یا سامسونگ گلکسی S۲۳ اولترا: مقایسه مشخصات

مقایسه گوشی گوگل پیکسل 8 پرو و سامسونگ گلکسی S23 اولترا، نگاهی عمیق به این دو پرچمدار خواهد داشت و طراحی، نمایشگر، عملکرد، نرم‌افزار، سیستم‌های دوربین، عمر باتری و ارزش کلی آنها را با هم مقایسه می‌ کند. هدف این مقاله ارائه دیدگاهی واضح و بی طرفانه از آنچه هر دستگاه ارائه می دهد، است. با ما در آترامارت فروشگاه خرید اقساطی گوشی همراه باشید.

مقایسه گوشی گوگل پیکسل 8 پرو و سامسونگ گلکسی S23 اولترا

صنعت گوشی‌ های هوشمند با سرعتی سرسام‌ آور به تکامل خود ادامه می‌ دهد و نوآوری‌ ها باعث می‌ شود برندها نه تنها از رقبا بلکه از مدل‌ های قبلی خود نیز پیشی بگیرند. دو تا از جدیدترین شرکت‌کنندگان در این بازار پرمخاطب، Google Pixel 8 Pro و Samsung Galaxy S23 Ultra هستند. این دستگاه ها بهترین فناوری، طراحی و تجربه کاربر را به نمایش می گذارند.  در ادامه مقایسه مشخصات هر دو مدل را خواهید دید.

  Google Pixel 8 Pro Samsung Galaxy S23 Ultra
ابعاد و وزن 162.6x76.5x8.8 میلی متر,
213 گرم
163.4x78.1x8.9 میلی متر,
234 گرم
صفحه نمایش 6.7 اینچ, 1344x2992 پیکسل (Full HD+), OLED 6.8 اینچ, 1440 x 3088 پیکسل (Quad HD+), Dynamic AMOLED 2X
پردازنده Google Tensor G3, octa-core 3 GHz Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2, octa-core 3.36 GHz
حافظه 12 گیگابایت رم, 128 گیگابایت – 12 گیگابایت رم, 256 GB – 12 گیگابایت رم, 512 گیگابایت – 12 گیگابایت رم, 1 ترابایت 8 گیگابایت رم, 256 گیگابایت – 12 گیگابایت رم, 256 گیگابایت – 12 گیگابایت رم, 512 گیگابایت – 12 گیگابایت رم, 1 ترابایت
نرم افزار  اندروید 14 اندروید 13, One UI
اتصالات  وایفای 802.11 a/b/g/n/ac/6e and وایفای 7, بلوتوث 5.3, GPS وایفای 802.11 a/b/g/n/ac/6e, بلوتوث 5.4, GPS
دوربین Triple 50 + 48 + 48 MP, f/1.7 + f/2.8 + f/2.0
Single 10.5 MP f/2.2 front camera
Triple 200 + 10 + 10 + 12 MP, f/1.7 + f/4.9 + f/2.4 + f/2.2
12 MP f/2.2 front camera
باتری 5050 mAh, Fast charging 30W and fast wireless charging 23W 5000 mAh, fast charging 45W, fast wireless charging 15W
ویژگی های اضافی  5G, دوسیم کارت, IP68 گواهی, eSIM, پشتیبانی از UWB 5G, دوسیم کارت, IP68 گواهی, reverse wireless charging 4.5W,  پشتیبانی از UWB

طراحی

در قلمرو گوشی های هوشمند برتر، طراحی بسیار بیشتر از زیبایی شناسی مطرح است. طراحی یعنی این که دستگاه در دست شما چه احساسی دارد، چگونه استایل شما را منعکس می کند و چگونه در برابر استفاده روزانه مقاومت می کند. Google Pixel 8 Pro میراث پیشینیان خود را به ارمغان می‌ آورد و طراحی ظریف و مینیمالیستی را ارائه می‌ کند که هم مدرن و هم جاودانه است. ابعاد 162.6x76.5x8.8 میلی‌متر و وزن 213 گرم آن قابل‌ توجه است و در عین حال قابل کنترل است و تعادل خوبی بین دوام و راحتی برقرار می‌ کند. استفاده از Corning Gorilla Glass Victus و فریم آلومینیومی کیفیت ساخت آن را نشان می دهد و تا حدی اطمینان می دهد که می تواند در تصادفات جزئی جان سالم به در ببرد. علاوه بر این، استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، یک لایه حفاظتی اضافی برای حوادث روزمره اضافه می کند.

در مقابل، سامسونگ گلکسی S23 Ultra گواهی بر فلسفه طراحی جسورانه و آینده نگرانه سامسونگ همراه با عملکرد عملی است. این گوشی کمی بزرگتر و سنگین‌تر از پیکسل است، با ابعاد 163.4x78.1x8.9 میلی‌متر و وزن 234 گرم که نشان‌ دهنده حضور آن به عنوان دستگاهی متمایز است. استفاده از Corning Gorilla Glass Victus مقاومت در برابر خراش و ضربه را ارائه می دهد. مانند پیکسل، S23 Ultra دارای رتبه IP68 است که این اطمینان را می دهد که می تواند تا حدی در معرض آب و گرد و غبار مقاومت کند.

صفحه نمایش 

صفحه نمایش پنجره شما به دنیای دیجیتال است، و گوگل و سامسونگ هر دو تلاش زیادی کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که تجربه تماشای شما منحصر به فرد است. گوگل پیکسل 8 پرو دارای یک پنل 6.7 اینچی OLED با رزولوشن 1344 در 2992 پیکسل است که تصاویری واضح و شفاف را در هر نوع کار، از مرور وب تا تماشای نمایش های مورد علاقه شما، تضمین می کند. پشتیبانی از HDR رنگ‌ های زنده و سیاه‌ های عمیق را ارائه می‌ دهد و تصاویر را واقعی جلوه می‌ دهد، در حالی که نرخ تازه‌ سازی 120 هرتز تعاملات را روان و پاسخ‌گو می‌ کند. گواهی HDR10+ یک امتیاز اضافی است که امکان افزایش رنگ و روشنایی در محتوای پشتیبانی شده را فراهم می کند.

از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X و وضوح بالاتر 1440 در 3088 پیکسل، همه چیز را ارتقا می دهد. این به تصاویر حتی واضح تر تبدیل می شود، با تراکم پیکسلی که باعث می شود همه چیز به طرز باورنکردنی با جزئیات به نظر برسد. نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتز یک ویژگی هوشمند است که به طور خودکار بر اساس آنچه می‌ بینید تنظیم می‌ شود تا عملکرد و عمر باتری را بهینه کند. و با پشتیبانی از HDR10+، می‌ توانید انتظار تصاویری خیره‌ کننده با دامنه دینامیکی بالا را داشته باشید که باعث می‌ شود فیلم‌ ها و بازی‌ ها با رنگ و وضوح ظاهر شوند.

مشخصات و نرم افزار

در قلب هر گوشی موبایل هوشمند، پردازنده آن نهفته است، جزء مهمی که عملکرد کلی دستگاه را دیکته می کند. Google Pixel 8 Pro مجهز به Google Tensor G3 است که یک پردازنده هشت هسته ای با فرکانس 3 گیگاهرتز است. این تراشه سفارشی ساخته شده برای بهبود عملکرد سرویس‌ های مختلف گوگل، از جمله هوش مصنوعی طراحی شده است و گوشی را نه تنها یک ابزار، بلکه به یک دستیار هوشمند تبدیل می‌ کند. با 12 گیگابایت رم، انجام چند وظیفه ای بسیار آسان است و حتی سخت ترین برنامه ها نیز باید بدون مشکل اجرا شوند. یکپارچه‌ سازی سخت‌ افزار-نرم‌افزار یک نقطه قوت کلیدی برای Google است و تضمین می‌ کند که Pixel 8 Pro با روانی و زیبایی کار می‌ کند.

در همین حال، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا، Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 یک پردازنده هشت هسته ای با سرعت کلاک تا 3.36 گیگاهرتز را انتخاب می کند. این قدرت خام، همراه با گزینه‌ هایی برای 8 گیگابایت یا 12 گیگابایت رم، به این معنی است که S23 Ultra بیش از آن توانایی دارد که از عهده هر کاری اعم از بازی‌ های سطح بالا، فیلمبرداری 8K یا چندوظیفگی فشرده، برآید. این دستگاه همچنین دارای یک راه حل حرارتی پیشرفته برای خنک نگه داشتن آن در طول استفاده طولانی مدت است و از ثابت ماندن عملکرد اطمینان می دهد.

تجربه نرم افزاری اغلب یک عامل تعیین کننده برای بسیاری از کاربران است و گوگل و سامسونگ هر دو دیدگاه منحصر به فرد خود را در مورد اندروید دارند. Google Pixel 8 Pro بر روی جدیدترین اندروید 14 اجرا می شود و تمام جدیدترین ویژگی ها و پیشرفت های امنیتی را مستقیماً از Google ارائه می دهد. یکی از مزایای اصلی داشتن پیکسل، تجربه خالص اندروید است – بدون bloatware، بدون افزونه های غیر ضروری، فقط یک رابط کاربری تمیز و کاربرپسند. این رویکرد توسط کاربرانی که یک رابط کاربری ساده و ساده را ترجیح می دهند بسیار مناسب است. علاوه بر این، گوشی های پیکسل جزو اولین گوشی‌ هایی هستند که به‌ روزرسانی‌ های اندروید را دریافت می‌ کنند، به این معنی که همیشه آخرین ویژگی‌ ها و وصله‌ های امنیتی را خواهید داشت.

برعکس، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با اندروید 13 همراه با رابط کاربری اختصاصی One UI سامسونگ عرضه می شود. این پوسته سفارشی به دلیل جذابیت‌ های زیبایی‌ شناختی و قابلیت‌ های افزوده شناخته شده است و طیف وسیعی از ویژگی‌ ها و تنظیماتی را ارائه می‌ دهد که در اندروید موجود نیست. از سفارشی‌ سازی تم تا ابزارهای بهره‌وری پیشرفته، One UI برای بهبود تجربه کاربر در هر مرحله طراحی شده است. در حالی که با مجموعه ای از برنامه های از پیش نصب شده عرضه می شود، سامسونگ به طور قابل توجهی در مقایسه با نسخه های قبلی، bloatware را کاهش داده است. به‌روزرسانی‌ های نرم‌افزاری منظم بخشی ازبرنامه هاست، اگرچه ممکن است به اندازه Google فوری نباشند.

همچنین بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ با پردازنده اسنپدراگون

این کاوش دقیق در طراحی، نمایش، عملکرد و نرم‌افزار Google Pixel 8 Pro و Samsung Galaxy S23 Ultra، زمینه را برای درک قابلیت‌ های آن‌ ها فراهم می‌ کند. با این حال، مقایسه به اینجا ختم نمی شود. در بخش بعدی، به قابلیت‌ های دوربین، عمر باتری و ویژگی‌ های اضافی که این دستگاه‌ ها را متمایز می‌کند، می‌ پردازیم و نمای جامعی را برای کمک به شما در تصمیم‌ گیری آگاهانه ارائه می‌ کنیم.

دوربین

در دنیای امروزی مبتنی بر رسانه های اجتماعی، دوربین گوشی هوشمند فقط یک ویژگی نیست. این یک ابزار حیاتی برای بیان شخصی و ایجاد محتوا است. Google Pixel 8 Pro دارای تنظیمات دوربین سه گانه است که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی است. قدرت گوگل تنها در سخت افزار نیست، بلکه در پردازش تصویر پیشرفته آن نیز نهفته است. با معرفی تراشه Google Tensor، Pixel 8 Pro عکاسی محاسباتی را به اوج جدیدی می رساند. ویژگی هایی مانند Night Sight و Portrait Light به ترتیب به عکاسی در نور کم و تنظیمات نور پویا پس از عکاسی خیره کننده اجازه می دهند. عملکرد جدید Magic Eraser بسیار چشمگیر است و کاربران را قادر می سازد تا اشیاء ناخواسته را از عکس ها به طور یکپارچه حذف کنند. دوربین جلوی 10.5 مگاپیکسلی، اگرچه از نظر رزولوشن پیشگامانه نیست، اما به گونه‌ ای طراحی شده است که سلفی‌ هایی با کیفیت بالا و دقت رنگ عالی ارائه دهد.

با این حال، Samsung Galaxy S23 Ultra یک نیروگاه عکاسی با سیستم دوربین چهارگانه است که شامل سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، لنزهای 10 مگاپیکسلی، 10 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی برای قابلیت های مختلف زوم و فوق عریض است. حسگر اصلی با وضوح بالا، جزئیات دقیق را ثبت می کند و باعث می شود عکس های شما واضح و پر جنب و جوش به نظر برسند. ویژگی Space Zoom برجسته است و سطوح زوم باورنکردنی را بدون کاهش قابل توجه در کیفیت تصویر ارائه می دهد. این دستگاه همچنین در ضبط ویدیو، پشتیبانی از رزولوشن 8K و ویژگی‌ های پیشرفته‌ ای مانند Director's View عالی است و ابزاری قوی برای تولیدکنندگان محتوا فراهم می‌ کند. دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی سلفی‌ های شفاف را تضمین می‌ کند و در تماس‌ های ویدیویی برتری می‌ یابد و اطمینان می‌ دهد که در بیشترین نور دیده می‌ شوید.

باتری

با افزایش اتکای ما به تلفن های هوشمند، نیاز ما به عمر باتری قابل اعتماد نیز افزایش می یابد. Google Pixel 8 Pro به باتری 5050 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است، ظرفیتی که باید به راحتی تا یک روز استفاده متوسط تا سنگین دوام بیاورد. فناوری باتری تطبیقی Google یک افزودنی هوشمند است که الگوهای استفاده از برنامه شما را برای بهینه‌ سازی مصرف انرژی و افزایش عمر باتری یاد می‌ گیرد. این دستگاه از شارژ سریع 30 واتی پشتیبانی می کند، که اگرچه سریع ترین نیست، اما برای اکثر کاربران به اندازه کافی سریع است. شارژ بی سیم سریع 23 واتی یک ویژگی راحت برای کسانی است که ترجیح می دهند بدون سیم کار کنند. علاوه بر این، ویژگی اشتراک باتری مفید است و به Pixel 8 Pro اجازه می‌ دهد تا به عنوان شارژر بی‌سیم Qi برای سایر دستگاه‌های سازگار شما دو برابر شود.

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی چندان عقب نیست و عملکرد طولانی مدت را تضمین می کند. در حالی که ظرفیت کمی کمتر است، بهینه سازی های نرم افزاری دستگاه و فناوری نمایشگر کارآمدتر به تعادل مصرف انرژی کمک می کند. S23 Ultra از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می کند که از Pixel پیشی گرفته است و شارژ سریع بی سیم 15 واتی آن راحت است، هرچند پیشگامانه نیست. یکی از ویژگی های منحصر به فرد شارژ بی سیم معکوس با 4.5 وات است که به دستگاه شما امکان می دهد ابزارهای دیگر مانند هدفون یا ساعت های هوشمند را شارژ کند.

قیمت

وقتی نوبت به قیمت‌ گذاری می‌ رسد، هر دو دستگاه در جایگاه برتر بازار قرار می‌ گیرند که نشان‌ دهنده ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های سطح بالای آن‌هاست. Google Pixel 8 Pro از حدود 1000 دلار شروع می‌ شود. قیمت آن بالاست اما تجربه‌ ای عالی را تضمین می‌ کند، به خصوص از نظر نرم‌ افزار و قابلیت‌ های دوربین. ادغام یکپارچه با مجموعه خدمات Google، همراه با وعده به روز رسانی فوری، ارزش قابل توجهی را برای کاربرانی که عمیقاً در اکوسیستم Google جاسازی شده اند، می افزاید. سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا (قیمت اولیه 1000 دلار)، در عین حال که در سطح بالاتری از طیف قیمت قرار دارد، هزینه آن را با سیستم دوربین همه کاره، قطعات داخلی با کارایی بالا و ویژگی های فراوانی که ارائه می دهد توجیه می کند. دستگاه چیزی فراتر از یک تلفن است. این یک ابزار جامع برای بهره وری، خلاقیت و سرگرمی است.

گوشی گوگل پیکسل 8 پرو بهتر است یا سامسونگ گلکسی S23 اولترا؟

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

مزایا

  • قلم S
  • دوربین های جالب تر
  • کیفیت ساخت شگفت انگیز
  • شارژ سریعتر

معایب

  • قیمت

گوگل پیکسل 8 پرو

مزایا

  • اندروید 14
  • باتری بزرگتر

منفی

  • سخت افزار ضعیف

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.