پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

گوشی هوشمند آیفون ۷ پلاس اپل دوربین دوگانه دارد

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

گوشی هوشمند آیفون ۷ پلاس اپل دوربین دوگانه دارد

بارها در مورد استفاده دوربین دوگانه در نسل جدید گوشی های هوشمند آیفون اپل خبرهای ضد و نقیضی منتشر میشد. اما حالا شکبه خبری بلومبرگ در گزارشی تایید کرد که شرکت اپل در گوشی هوشمند 5.5 اینچی آیفون 7 پلاس اپل دوربین دوگانه بکار می برد. تقریبا یک ماه دیگر اپل بصورت رسمی نسل جدید گوشی های هوشمند خود را معرفی خواهد کرد.


مارک گورمن، گزارشگر معروف بلومبرگ که سابقه خوبی در پیش بینی محصولات اپل دارد، تایید کرده که آیفون ۷ پلاس با بهره گیری از دوربین دوگانه راهی بازار خواهد شد. این گزارشگر در گزارش خود آورده است که نسخه ۵.۵ اینچی آیفون ۷ که احتمالا با نام پلاس یا پرو به بازار عرضه خواهد شد، از دوربین دوگانه بهره می برد. کاربرد دوربین دوگانه بدین صورت است که در زمان ثبت تصاویر، دو تصویر را بصورت همزمان توسط گوشی ثبت میشود و با یکدیگر ادغام خواهند شد تا بهترین نتیجه ممکن ثبت شود. این راهکار می تواند در محیط های کم نور نتیجه ای مطلوبی را برای کاربر به همراه داشته باشد. البته گورمن به این نکته اشاره کرده که نسخه کوچکتر آیفون 7 تغییری را از بابت دوربین به خود نخواهد دید.

گورمن همچنین تایید کرده که آیفون ۷ از نظر ظاهری تغییر زیادی نخواهد داشت و مشخصات ظاهری آن شبیه به نسل پیشین خواهد بود. این برای اولین بار است که اپل الگوی بروزرسانی گوشی های هوشمندش را زیر پا می گذارد. پیش از این اپل بصورت یک در میان طراحی ظاهری گوشی هوشمند خود را تغییر میداد، اما با توجه به اینکه 9 سال است از عرضه آیفون به بازار میگذرد، این برای سومین سال متوالی است که از یک طراحی یکسان برای آیفون ها استفاده می شود. برای همین انتظار می رود شاهد تغییرات گسترده ای در آیفون سال ۲۰۱۷ باشیم.

طبق گزارش گورمن، تغییر دیگری که در آیفون ۷ اعمال شده، تغییر در کلید Home است. عملکرد فیزیکی کلید Home در آیفون ۷ حذف شده و با استفاده از موتور موسوم به Haptick تجربه فشار کلید در کاربر القاء خواهد شد. انتظار می رود اپل جک هدفون ۳.۵ میلی متری را نیز از آیفون بعدی حذف کند.

نظر شما در مورد تغییرات انجام شده در آیفون 7 چیست؟
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.