پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

کدام گوشی ها از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ قدرت می گیرند؟

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

کدام گوشی ها از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ قدرت می گیرند؟

طبق لیست لو رفته از گوشی‌های دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام،  گویا گلکسی اس ۹ و ال‌جی جی ۷  با این پردازنده عرضه خواهند شد.

اخیرا، لیستی از گوشی‌های پرچم‌دار که در سال آینده با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام معرفی خواهند شد؛ در شبکه‌ ویبو (Weibo) لو رفته است. پردازنده بالارده کوالکام در روزهای ابتدایی ماه دسامبر رسما معرفی شده بود و احتمالاً بسیاری از پرچمداران اندرویدی ۲۰۱۸ به آن مجهز خواهند شد.

لیست لو رفته شامل نام پرچم‌دارانی است که احتمالا دارای تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ هستند و زمان رونمایی احتمالی‌ آن ها را نشان می دهد. البته این لیست به طور رسمی مورد تأیید قرار نگرفته است؛ به این دلیل، ممکن است بعضی از اطلاعات درست نباشد.

گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵

زمان معرفی احتمالی در سال ۲۰۱۸

گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، ال‏جی جی ۷ و جی ۷ پلاس فوریه
شیائومی می ۷ آوریل
اچ‌تی‌سی یو ۱۲ می
وان‌پلاس ۶، سونی اکسپریا ایکس‌زد پرو-ای (XZ Pro-A)، زدتی‌ای نوبیا زد۱۸ (Nubia Z18) ژوئن
نوکیا ۱۰ آگوست
گلکسی نوت ۹، ال‏جی وی ۴۰، شیائومی می میکس ۳ سپتامبر
سری گوشی‌های پیکسل ۳ گوگل، سونی اکسپریا ایکس‌‏زد ۲، اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس، زدتی‌ای نوبیا زد۱۸اس (Nubia Z18S) اکتبر
موتو زد ۲۰۱۹ نوامبر
وان‌پلاس ۶تی (OnePlus ۶T)، سامسونگ W2019 دسامبر

اگر اطلاعات درج شده در جدول بالا درست باشد، گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ به همراه پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی ال‌جی جی ۷ و مدل پلاس آن نخستین گوشی‏‌های بالارده مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام خواهند بود. به احتمال قوی، سامسونگ و ال‌جی قصد دارند از نمایشگاه MWC 2018 در روزهای آخر ماه فوریه برای معرفی گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود استفاده کنند. با این وجود که سامسونگ در سال ۲۰۱۷، موجودی اولیه تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ را به گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس اختصاص داده بود این امر باعث شد ال‌جی جی ۶ با تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۲۱ معرفی شود؛ لیست بالا نشان دهنده آن است که این روند در سال آینده میلادی تکرار نمی شود. البته همه مدل‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه نمی شوند و طبق گفته ها مدل‌هایی که خارج از چین و ایالات متحده معرفی ‌شوند، دارای پردازنده اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ خواهند بود.

شیائومی هم تصمیم گرفته است گوشی پرچم‌دار می ۷ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ را در آوریل معرفی کند؛ این کمپانی چینی در زمان رونمایی از اسنپدراگون ۸۴۵، به معرفی پرچم‌دار جدیدش با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام اشاره کرد. کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی هم که در بازار گوشی‌های هوشمند شرایط خوبی ندارد، قصد دارد تا گوشی پرچم‌‏دار اچ‌تی‌سی یو ۱۲ را رسما در ماه می عرضه کند.

عدم رونمایی از پرچم‏‌دار سونی با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ در ماه فوریه، بیشتر از همه در این لیست قابل توجه است؛ این شرکت ژاپنی، به عنوان نخستین گوشی دارای اسنپدراگون ۸۳۵، امسال از گوشی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم رونمایی کرد ولی گویا در سال ۲۰۱۸ شاهد این روند نخواهیم بود. به این دلیل که سونی تصمیم گرفته است پرچم‌دار اکسپریا ایکس‏‌زد پرو-ای را در ماه ژوئن معرفی کند. شرکت وان‌‌‍پلاس هم گوشی وان‌پلاس ۶ را در ماه ژوئن عرضه خواهد کرد و کمپانی چینی زدتی‌ای هم پرچم‌دار نوبیا زد ۱۸ (Nubia Z18) را در همین ماه معرفی خواهد کرد.

سایر نکاتی که در این لیست جلب توجه می کند، رونمایی از پرچم‌دار ۲۰۱۸ کمپانی اچ‌ام‌دی گلوبال به نام نوکیا ۱۰ در آگوست می باشد. فنلاندی‌‏ها به عنوان پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود گوشی نوکیا ۸ را عرضه کردند و طبق گفته ها مدل پلاس آن به نام نوکیا ۹ و تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در روزهای ابتدایی ماه ژانویه رسما ارائه خواهد شد.

گلکسی نوت ۹ سامسونگ همراه با ال‌جی وی ۴۰ و گوشی بی حاشیه شیائومی می میکس ۳ هم در سپتامبر ارائه خواهد شد. در سپتامبر امسال هم با عرضه گلکسی نوت ۸، ال‌جی وی ۳۰ و شیائومی میکس ۲ تقریبا شاهد این روند بودیم؛ البته گلکسی نوت ۸ در آخرین هفته آگوست معرفی شد.

گوگل هم در اکتبر سری جدید گوشی‌های پرچم‏دار پیکسل را معرفی خواهد کرد؛ به دنبال ارائه پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال در سال ۲۰۱۷، قابل پیش‌بینی است که پرچم‌داران جدید این کمپانی از سری «پیکسل ۳» عرضه شوند. در اکتبر مدل آپدیت شده گوشی نوبیا زد۱۸ زدتی‌ای با نام Nubia Z18S، اکسپریا ایکس‌زد ۲ سونی و یو ۱۲ پلاس اچ‌تی‌سی عرضه می شوند. البته، قبلا گفته شده بود که اچ‌تی‌سی فقط یک گوشی پرچم‌دار در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد؛ به این دلیل احتمالا از مدل آپدیت شده یو ۱۲ رسما رونمایی نشود.

تایوانی‌ها از مدل جدید وان‌پلاس ۶ به نام OnePlus 6T در دو ماه آخر سال ۲۰۱۸ رونمایی می کند و لنوو هم موتو زد ۲۰۱۹ را معرفی خواهد کرد. علاوه بر این ها گوشی تاشوی W2019 سامسونگ در دسامبر از راه می رسد. وان‌‌پلاس، قبلا اعلام کرده بود که فعلاً برای رونمایی از وان‌پلاس ۶تی برنامه‌ای ندارد و معرفی این مدل، حتمی نمی باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.