پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

چگونه یک تبلت خوب بخریم؟

شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

چگونه یک تبلت خوب بخریم؟

1- قبل از خرید تبلت و کلا کالاهایی مانند گوشی هوشمند و لپتاپ، حتما نیازهای خود را مشخص کنید. ببینید چه استفاده ای قرار است از تبلت بکنید و بودجه تان چقدر است.

2- یکی از دلایلی که افراد تبلت می خرند، اندازه بزرگ صفحه نمایش آن است. اکثر تبلت های پرچمدار برندهای معروفی مانند ایسوس، لنوو و سامسونگ ابعاد بزرگتر از 10 اینچ دارند. اگر از تبلت برای تماشای فیلم و وبگردی با رزولوشن بالای تصاویر استفاده می کنید، قطعا تبلت های ۱۰ اینچی و بزرگتر گزینه بسیار خوبی هستند.

3- مورد مهم بعدی که باید برای خرید تبلت مد نظر قرار بدهید، رزولوشن نمایشگر دستگاه است. هرچه رزولوشن و تراکم پیکسل تبلت  بالاتر باشد یعنی لذت بردن بیشتر از کار با تبلت.

4- پشتیبانی از سیم کارت هم مورد مهم بعدی است که در انتخاب و خرید تبلت بسیار تاثیر گذار است. از این لحاظ تبلت ها به سه گروه تقسیم میشوند: تبلت هایی که کاملا از سیم کارت پشتیبانی می کنند و قابلیت مکالمه نیز دارند. گروه دوم از سیم کارت پشتیبانی می کنند، اما قابلیت مکالمه را در اختیار شما نمی گذارند و گروه سوم که از سیم کارت پشتیبانی نکرده و قابلیت مکالمه هم ندارند. مشخصات فنی تبلت را حتما ببینید و به این مورد توجه کنید و ببینید نیاز شما در این بخش به چه صورت است.

5- شرکت سازنده یا برند محصول هم در انتخاب و خرید تبلت مهم است و سعی کنید تبلتی انتخاب کنید که از شرکت های سازنده معتبر و شناخته شده که اعتماد خریداران را جلب کرده اند باشد. البته در این مورد زیاد هم تعصبی نباشید. شرکت هایی هم هستند که زیاد شناخته شده نیستند اما محصولات با کیفیت و خوبی تولید کرده اند که البته باید در این مورد خیلی تحقیق کرده و نظر سایر خریداران را جویا شوید.

6- به طراحی ظاهری و اندازه و وزن تبلت هم توجه داشته باشید. تبلت را حتما در دست بگیرید و ببینید آیا برای شما به اصطلاح خوش دست هست یا نه. نگهداری آن برای شما چگونه است. شاید شما جزو افرادی باشید که قرار است تبلت را برای مدتی در دستهای خود نگه دارید. بنابراین سبکی و نازکی یک تبلت بسیار اهمیت پیدا میکند. اگر تبلت سنگین باشد، پس از مدتی دست شما را خسته میکند و مطمئن باشید از انتخاب خود بعدا ناراضی خواهید شد.

7- برای خرید یک تبلت مناسب، نوع پردازنده و مقدار رم برای اجرای صحیح، سریع و قدرتمند سیستم عامل و برنامه ها بسیار ضروری است. در بین تبلت های پرفروش و محبوب، بیشتر پردازنده ها ساخت کوالکام، مدیاتک و اینتل هستند. این سه شرکت در زمینه ساخت پردازنده سابقه خوبی دارند؛ اما باید به نوع این پردازنده در تبلت های متفاوت نیز توجه داشته باشید.

8- حتما قبل از انتخاب تبلت، یک بار آن ها را از نزدیک دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که به سلیقه شما بیشتر نزدیک است. مشخصات فنی دستگاه را ببینید و کنترل کنید.

9- حتما برای تبلت کاور مناسب و محافظ صفحه نمایش بخرید و خرید این دو لوازم جانبی مهم را به تاخیر نیاندازید.

10- مدت گارانتی دستگاه، شرکت گارانتی کننده، شرایط گارانتی و نحوه خدمات پس از فروش و نحوه مرجوعی کالا را حتما از فروشنده سئوال کنید.

 

به روز رسانی در تیر ماه 1399

در شرایط کنونی با توجه به نزدیک شدن اندازه ها و قیمت های گوشی های موبایل به تبلت در خواست خرید تبلت نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است و بیشتر افراد ترجیح می دهند یک گوشی موبایل داشته باشند تا یک تبلت.به هر صورت ای مقاله در گذشته کمک های فراوانی برای خرید تبلت به بازدید کنندگان نموده است و کاربران می توانند همین دستور العمل را برای گوشی های موبایل در نظر بگیرند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.