پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

چند نکته طلایی در خرید انواع اسپیکر

شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۶

چند نکته طلایی در خرید انواع اسپیکر

چند نکته طلایی در خرید انواع اسپیکر

مطالعه راهنمای خرید اسپیکر به افرادی که قصد دارند با کمترین هزینه یک باند و بلندگو با کیفیت را انتخاب کنند کمک زیادی خواهد نمود. با پیشرفت تکنولوژی امروزه به مانند قطعات کامپیوتر ، اسپیکرها نیز با تنوع بالا در بازار عرضه می‌ شوند. اگر به دنبال راه اندازی یک سیستم صوتی با کیفیت بالا هستید، باید چندین معیار را در نظر داشته باشید. به هیچ عنوان برای خرید بلندگو در تصمیم گیری های خود عجله نکنید. اعتبار برند لزوما نمی‌ تواند در خرید اسپیکر و باند تضمین مناسبی برای خرید باشد. تردیدی وجود ندارد که معیارهای مناسب دیگری نیز هستند که به شما کمک خواهند کرد تا بهترین اسپیکر را با کیفیت مطلوب بتوانید خریداری کنید.

راهنمای خرید اسپیکر و باند

در بررسی راهنمای خرید اسپیکر و باند متوجه می‌ شویم که موارد ریز و درشتی وجود دارند که در انتخاب بهترین محصول به شما کمک می کنند. برای هر کدام از کاربران ممکن است برخی از این معیارها مهم و برخی دیگر نیز فاقد اهمیت باشند. در عین حال به صورت کلی چند مولفه وجود دارند که لازم است برای خرید بهترین اسپیکر و باند آن ها را مطالعه کنید.

کیفیت صدا

باید پذیرفت که در خرید اسپیکر نخستین گزینه ای که مورد بررسی قرار می گیرد کیفیت صدای دستگاه است.

قضاوت درباره این که کیفیت صدای اسپیکر و باند چگونه است، می تواند یک ارزیابی کاملا سلیقه ای باشد. هر فردی با توجه به سلیقه خاص خود می تواند بهترین اسپیکر را از نظر کیفیت صدا انتخاب کند. به عنوان مثال صدایی که توسط سایر افراد فوق العاده محسوب می شود ممکن است برای شما کاملا گوش خراش و غیرقابل تحمل باشد. به همین علت برخی از افراد ترجیح می‌ دهند تنها متناسب با سلیقه خود، روی به خرید اسپیکر و باند بیاورند.

گاهی مواقع کاربران ترجیح می دهند که از نظر دوستان خود نیز استفاده کرده و جهت خرید باند و اسپیکر نکات ارائه شده توسط آن ها را نیز مورد بررسی قرار دهند.

برای خرید اسپیکر و بررسی معیارهای خود توصیه می کنیم قبل از انتخاب نهایی و خرید اسپیکر ابتدا با استفاده از آن چند نوع موسیقی را در سبک های مختلف پخش کنید. برای انجام این کار می توانید بر روی یک فلش مموری آلبوم موسیقی های محبوب خود را ذخیره کرده و با استفاده از اسپیکر به آن ها گوش دهید. با انجام این کار می‌ توانید کیفیت صدای خروجی از باند را به بهترین شکل مورد آزمایش قرار دهید. صدایی که از اسپیکر مورد نظر خود می شنوید باید دارای تن متعادل بوده و کاملا طبیعی به گوش شنیده شود.
اهمیت کیفیت صدا در خرید اسپیکر و باند خانگی به شکلی است که بسیاری از افراد به دنبال انتخاب ارکان مهم دیگر در کنار آن هستند. با خرید میدرنج، ساب ووفر و توییتر می توانید طیف صدا را به بهترین تصمیم کنید.

خرید اسپیکر بر اساس نوع ساخت

در راهنمای خرید اسپیکر و باند لازم دیدیم به یک نکته طلایی دیگر نیز اشاره کنیم.

با توجه به اینکه امروزه برندهای مختلف مدل های متنوعی از انواع اسپیکر را در معرض انتخاب کاربران گذاشته اند، در بررسی این فاکتور نیز باید نهایت دقت را به خرج دهید. شرایط به گونه ای است که افراد ممکن است به واسطه تنوع زیاد، در خرید خود دچار اشتباه شوند. در نگاه اول طیف متنوع انواع اسپیکر و باند خانگی شما را کمی گیج خواهند نمود. با این وجود اگر از نیازها و معیارهای خود درک درستی داشته باشید به خوبی می توانید بهترین اسپیکر را انتخاب کنید. انواع مختلف اسپیکر بر اساس نوع ساخت گزینه های زیر هستند.

1- اسپیکرهای ایستاده

همانگونه که از نام این مدل اسپیکر مشخص است نحوه ساخت آن ها به شکلی بوده که بر روی زمین گذاشته می‌ شوند. این دسته از اسپیکرها معمولا دارای اندازه بزرگی هستند. فراموش نکنید که لزوما داشتن اندازه بزرگ با کیفیت اسپیکر ارتباط مستقیم نخواهد داشت. به هر حال اسپیکرهایی که دارای ابعاد بزرگ هستند، می توانند صدا را با حجم بیشتری نیز تولید کنند. سعی کنید با توجه به ابعاد ساختمان و فضایی که قصد دارید از اسپیکر در آنجا استفاده کنید خرید خود را از نظر ابعاد انجام دهید.

2-  بلندگوی رومیزی

برای خرید اسپیکر جهت قرار دادن بر روی میز تلفن، کتابخانه و قفسه های تزیینی می توانید این نوع را در نظر داشته باشید. علاوه بر این بخش زیادی از کاربران برای استفاده از اسپیکر کنار لپ تاپ و کامپیوتر ترجیح می دهند روی به انتخاب این مدل بیاورند. با توجه به ابعاد استاندارد اسپیکر و بلندگوی رومیزی بدون نیاز به فضای اضافه می توانید آن ها را در هر جایی قرار دهید.

3- اسپیکر هوشمند

با خرید اسپیکر هوشمند کارها را می توانید به راحتی انجام دهید. امروزه فروش اسپیکر هوشمند با تنوع بالا در بازار افزایش یافته است. اسپیکرهای هوشمند را به راحتی می توانید در هر محیطی مورد استفاده قرار دهید. مهمترین ویژگی این مدل از اسپیکرها استفاده و کنترل آسان آن ها به شمار می‌ رود. کاربران قادر هستند با استفاده از گوشی‌ موبایل های هوشمند به راحتی دستورات صوتی را بر روی اسپیکرهای هوشمند کنترل نمایند. علاوه بر این از طریق اپلیکیشن های موبایل کاربران می توانند به سرویس پخش آنلاین موسیقی نیز دسترسی داشته باشند. نحوه ارتباط این مدل اسپیکر به لوازم الکترونیکی دیگر استفاده از وای فای و اینترنت است. این مدل اسپیکر و باند را می توانید به اجزای خانه هوشمند متصل نمایید.

4- سیستم های فراگیر

اگر قصد تبدیل فضای اتاق به یک سینما را دارید خرید سیستم های صوتی فراگیر را به شما توصیه می کنیم. بدون تردید این اسپیکر با چند سیستم فوق العاده شما را یاری می کند تا صدای چند بعدی را با جزئیات مختلف بتوانید به گوش خود بشنوید. برای تجربه بهتر می‌ توانید چند اسپیکر را به صورت حرفه ای در نقاط مختلف اتاق قرار دهید. به طور کلی چیدمان خود را سعی کنید بر اساس اصول انجام دهید تا صدا را با جزئیات فوق العاده و کیفیت بالا به گوش خود بشنوید.

5-  ساندبار

با بررسی راهنمای خرید انواع اسپیکر به یک مدل جذاب دیگر نیز برخورد خواهیم نمود. استفاده از ساندبار کمک می کند تا صدای فضای اتاق نشیمن را بتوانید به بهترین شکل کنترل کنید. نصب این مدل از اسپیکرها آسان بوده و باید آن ها را به پریز برق متصل نمایید. در واقع می توان بیان کرد که ساندبار نمونه مدرن تر و پیشرفته تر سینمای خانگی به شمار می رود. این روزها فروش اسپیکر مدل ساندبار با تنوع زیاد شما را یاری می کند تا بتوانید انتخاب خود را بر اساس سلیقه و ابعاد اتاق انجام دهید. از دیگر ویژگی هایی که بر روی این مدل اسپیکر مشاهده خواهید کرد فناوری صدای دالبی اتموس خواهد بود. علاوه بر این برخی از ساندبارها به صورت ساده از ووفر نیز بهره مند هستند.

6- اسپیکرهای پرتابل

هنگامی که صحبت از خرید اسپیکر و باند می شود، یکی از مهمترین و محبوب ترین مدل ها اسپیکرهای پرتابل خواهند بود. این بلندگوها با به شکلی طراحی می شوند که کاربر می تواند آن ها را در هر مکانی به عنوان یک همراه همیشگی در اختیار داشته باشد. اغلب این مدل از اسپیکرها از قابلیت اتصال بی سیم برخوردار بوده و به واسطه بهره مندی از باطری، بدون نیاز به جریان برق مستقیم می توان از آن ها استفاده نمود. فراموش نکنید که در مقایسه با سایر مدل‌ هایی که بیان کردیم اسپیکرهای پرتابل دارای شدت صدای ضعیف تر و حجم صدای کمتری هستند.

محوطه پخش صدا را در نظر بگیرید

اگر قصد خرید بهترین اسپیکر را دارید یک نکته طلایی دیگر را نیز باید در نظر داشته باشید.

فضای اتاق و ابعاد آن یک معیار مهم در این زمینه به شمار می‌ روند. با توجه به اینکه قرار است با استفاده از اسپیکر در فضای اتاق صدا را به گوش بشنوید، نباید صدا گوش خراش و آزار دهنده باشد.

هر بلندگو و اسپیکری برای هر اتاق و فضایی قطعا مناسب نیست. به عنوان مثال اگر قصد خرید اسپیکر برای اتاق خواب را دارید، بلندگوهای کوچک تر می توانند انتخابی مناسب باشند. اما این مدل اسپیکر را نمی توان در یک سالن پذیرایی مورد استفاده قرار داد. بنابراین خرید اسپیکر بزرگ را برای محوطه های وسیع تر توصیه می کنیم. جالب است بدانید که این روزها مصالح و موادی که در ساخت محوطه مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند تاثیر زیادی بر روی کیفیت صدای اسپیکر بگذارند. کف برهنه اتاق و نوع دیوارها به خوبی برای انعکاس صدا تاثیر خود را نشان خواهند داد. این در حالیست که موکت و فرش صدا را به میزان قابل توجهی جذب می کنند. اگر قصد دارید بهترین اسپیکر را خریداری کنید، سعی بر آن داشته باشید که توازن و تعادل را بین انعکاس دهنده های صوت و عوامل جذب کننده آن برقرار نمایید.

تاثیر طراحی بلندگو در کیفیت صدا

راهنمای خرید اسپیکر و بلندگو را که بررسی می کنیم به یک نکته جالب توجه برخورد خواهیم کرد. طراحی فیزیکی اسپیکر می تواند در کیفیت صدای تولید شده تاثیر بسزایی بگذارد. طراحی استاندارد و مناسب به خوبی صداهای ناهنجار را هنگام پخش برطرف خواهد کرد و از اکو شدن صدا نیز در پخش صدای بم ممانعت به عمل خواهد آورد. علاوه بر این طراحی استاندارد اسپیکر کمک می‌ کند که تنظیم صدا به بهترین شکل صورت پذیر است.

نسبت سیگنال به نویز

برای خرید اسپیکر و باند باید نسبت سیگنال به نویز آن را نیز در نظر بگیرید. همه ما می‌ دانیم که یک پدیده نامطلوب یعنی نویز در صدا وجود دارد. صدای خروجی از اسپیکر نیز دارای نویز است. سیگنال های صوتی که تبدیل به صدای خروجی می شوند. تنها امواجی نخواهند بود که در فضا وجود دارند. به این سیگنال های صوتی باید کمی نویز نیز اضافه کنید. گاهی مواقع اجزای داخلی اسپیکر تاثیر زیادی در سیگنال های صوتی خواهند گذاشت. این نویزها کیفیت صدای خروجی را می توانند به میزان قابل توجهی تحت تاثیر خود بگذارند. سعی کنید در این زمینه هنگام خرید اسپیکر بررسی نمایید که نسبت سیگنال به نویز چگونه است. این نسبت را با معیار دسیبل مورد سنجش قرار می دهند. هر اندازه دسیبل بلندگو و اسپیکر بیشتر باشد یعنی صدای خروجی کیفیت بالاتری داشته و نویز آن نیز کمتر است.

اندازه و وزن بلندگو و اسپیکر

قبل از خرید اسپیکر باید مشخص کنید که دستگاه را برای چه زمانی می خواهید. اگر به دنبال خرید اسپیکر بلوتوثی و قابل حمل هستید باید وزن و اندازه آن را نیز به عنوان فاکتوری مهم در نظر داشته باشید. این روزها انواع اسپیکرهای پرتابل در اندازه های مختلف روانه بازار می‌ شوند. از مدل های جیبی گرفته تا اسپیکرهای بزرگ را می‌ توان به عنوان اسپیکر قابل حمل در نظر گرفت. لازم می دانیم بیان کنیم قبل از هر انتخابی به نیاز خود فکر کنید.

الزامات کارکردی را تامین کنید

برخی از اسپیکرها و بلندگوها نیاز به سطح مشخصی از توان الکتریکی داشته تا بتوانند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

تولید کنندگان بر روی بدنه اسپیکر و جعبه آن ها بازه توان بهینه را درج می کنند. به عنوان مثال اگر نیاز به محدوده توان ۳۰ تا ۱۰۰ وات برای اسپیکر وجود داشته باشد، لازم است که در کنار آن از گیرنده و تقویت کننده استفاده کنید. با انجام این کار می‌ توان توان لازم را برای اسپیکر فراهم نمود. برای اینکه بهترین خروجی صدا را در این حالت دریافت کنید، توصیه ما به شما این است که هم انتخاب اسپیکر و هم تقویت کننده را از یک برند انجام دهید.

توجه به توان خروجی صدا و میزان پرتاب صدا

یکی دیگر از نکات طلایی برای خرید اسپیکر، توجه به توان خروجی و میزان پرتاب صدا توسط آن است. توان خروجی اسپیکر با سایز ساب ووفر و تعداد آن ها ارتباط مستقیم دارد. هر اندازه تعداد و سایز ساب ووفر بیشتر باشد، اسپیکر می تواند توان خروجی بالاتری از خود نشان دهد. به عنوان مثال برند JBL امروزه اسپیکرهایی با توان خروجی بالا در دسترس کاربران قرار می‌ دهد. این اسپیکرها صدا را به مقدار بیشتری پرتاب می کنند.

رقص نور، یک ویژگی جذاب برای خرید اسپیکر

قطعا رقص نور در کیفیت صدای خروجی تاثیر نمی گذارد. با این حال امروزه برای تکمیل اتاق های بازی و همچنین لوکس نشان دادن فضای ساختمان، اسپیکرها با رقص نور می توانند کاربردی باشند. یک اسپیکر با رقص نور متنوع می تواند از جذابیت به مراتب بیشتری در مقایسه با سیستم های صوتی معمولی بهره مند شود. استفاده از رقص نور در اطراف ساب ووفر این زیبایی را چند برابر افزایش می دهد. فراموش نکنید برخی از برندها ترجیح می دهند یک عدد لیزر بر روی توییتر نصب کنند تا نور لیزری فضا را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهد.

قیمت اسپیکر و باند را از یاد نبرید

نکته مهم دیگر در راهنمای خرید اسپیکر و باند، قیمت دستگاه است. همانگونه که بیان کردیم امروزه با تنوع بسیار بالا می توان انواع اسپیکر و باند را در بازار مشاهده کرد. قیمت این محصولات نیز تنوع زیادی دارد. برای اعلام قیمت اسپیکر موارد مختلفی در نظر گرفته می‌ شوند. از اندازه اسپیکر تا کیفیت صدا می توانند فاکتورهای مهم در اعلام قیمت اسپیکر به شمار روند. علاوه بر این پیچیدگی دستگاه و همچنین برند تولید کننده را می توان سایر فاکتورهای مهم در این زمینه دانست. فراموش نکنید که لزوما گران ترین اسپیکر بهترین گزینه برای شما نخواهد بود. با توجه به فضایی که قصد دارید در آنجا اسپیکر را قرار دهید و بر اساس کارکرد اسپیکر خرید خود را انجام دهید.

از کنار برند تولید کننده عبور نکنید

نکته طلایی در خرید اسپیکر توجه به برند تولید کننده است. امروزه چندین شرکت فعالیت خود را در زمینه تولید اسپیکرهای شارژی قابل حمل و ایستاده انجام می دهند. شاید در نگاه اول تصور کنید که کیفیت محصول ارتباطی با اعتبار برند تولید کننده نداشته باشد. با این حال باید بدانید که شرکت های تولید کننده معتبر این لوازم را با کیفیت و استانداردهای لازم در دسترس شما قرار می دهند. از جمله بهترین برندهایی که در زمینه تولید اسپیکر فعالیت خود را انجام می‌ دهند می‌ توان به مکسیدر اشاره کرد. بدون شک برندهای محبوب JBL و کینگ استار نیز در این رده بندی می توانند قرار گیرند. اسپیکرهای سونی و سیلیکون پاور در کنار میکرولب نیز دارای کیفیت بالایی هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

نکته طلایی دیگر برای خرید اسپیکر دریافت گارانتی از فروشنده خواهد بود. با توجه به اینکه اسپیکرها ممکن است در اثر استفاده دچار ایراد شوند، به هیچ عنوان بدون گارانتی و خدمات پس از فروش خرید خود را انجام ندهید.

خرید از فروشگاه معتبر

به آخرین نکته در راهنمای خرید اسپیکر و باند رسیده ایم. خرید خود را باید از یک فروشگاه معتبر انجام دهید. فروشگاه های نامعتبر امروزه اسپیکرهای بی کیفیت و ویترینی را بدون گارانتی در اختیار شما قرار می دهند. مجموعه آترامارت تلاش کرده است که با فروش اسپیکر بلوتوثی، انواع باند و سیستم صوتی در این زمینه خدمات گسترده ای را ارائه دهد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.