پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ویژگی های منحصر به فرد دوربین گلکسی نوت ۸

یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

ویژگی های منحصر به فرد دوربین گلکسی نوت ۸

شرکت سامسونگ با معرفی پرچمدار خود گلکسی نوت 8 همزمان استانداردهای جدیدی در عرصه دوربین را نیز رونمایی کرد. گلکسی نوت 8 اولین گوشی مجهز به دو دوربین پشتی با سنسور 12 مگاپیکسل است که هر دو لنز واید و تله آن به لرزش‌گیر اختصاصی اپتیکال تصویر (OIS) مجهز هستند.
 


دوربین این پرچم دار علاوه بر زوم دیجیتال، مجهز به زوم اپتیکال نیز است و در نتیجه می‌تواند عکس‌هایی دقیق و شفاف را حتی از فاصله دور یا در نور کم ثبت کند. قابلیت‌های جدید فوکوس آنی (Live Focus) و ثبت دوگانه (Dual Capture) در این گوشی نیز به کاربر امکان کنترل خلاقانه روی عکس را می‌دهد.

اهمیت دوربین دوگانه
دوربین دوگانه مجهز به دو دوربین مجزا و نیز حسگرهای تصویری مجزا است که به صورت مکمل یکدیگر عمل می‌کنند. در واقع یکی از دوربین‌ها مثل یک دوربین عادی عکسی رنگی از محیط می‌گیرد و هم‌زمان دوربین دیگر روی عناصر اضافه‌ای متمرکز می‌شود که در حسگر اولیه ثبت نمی‌شوند. در نتیجه در هر بار، دوربین دو عکس می‌گیرد و ترکیب این دو عکس تصویری باکیفیت و با عمق بیشتر (شارپ تر) را ارائه می دهد. بنابراین دوبین گلکسی نوت 8 از هر دو لنز واید و تله به صورت هم‌زمان و برای ثبت بهترین عکس بهره می برد.

نقش زوم در این دوربین
دوربین گلکسی نوت 8 با بهره گیری از امکان زوم دو برابر اپتیکال و زوم ده برابر دیجیتال، می‌تواند عکس‌های کلوزآپ را با وضوح و کیفیت بالا ثبت کند. همچنین با استفاده از زوم اپتیکال حتی در مواردی که با سوژه موردنظر فاصله دارید می‌توان بدون افت کیفیت، عکس‌هایی حرفه‌ای همراه با جزئیات آن ثبت کرد.

عکس‌های دقیق و شفاف
لنز واید دوربین گلکسی نوت 8 مجهز به زوم بالا، گشودگی دریچه دیافراگم F1.7 و فناوری پیکسل دوگانه است. لنز تله این گوشی نیز دارای گشودگی دیافراگم برابر F2.4 است. ترکیب این دو لنز تمرکز دقیق و سریع را روی اشیای موردنظر امکان پذیر می کند. بطوریکه عکس نهایی حتی در محیط‌های کم نور نیز بسیار دقیق و شفاف می‌شود.
لرزشگیر (OIS) دوگانه این دوربین لرزش دست را تصحیح و جبران می کند و از طرفی تصویری دقیق با فوکوس مناسب را در تمامی شرایط نوری را ارائه می دهد.
با استفاده از قابلیت‌های جدید دوربین گلکسی نوت 8 ثبت عکس‌هایی منحصربه‌فرد و متمایز را برای شما امکان پذیر و لذت بخش می کند. به عنوان مثال با Live Focus می توانید افکت بوکه را تنظیم کند. این افکت به صورت زیبایی پدیده تارشدگی در بخش‌های خارج از فوکوس را ایجاد می کند. چه در حالت پیش نمایش و چه بعد از گرفتن عکس و داخل گالری، می‌توان شدت این افکت را تنظیم کرد.
دوربین جلوی گوشی نوت 8 مجهز به فوکوس خودکار، سنسور 8 مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم F1.7 است. با این دوربین می‌توانید سلفی‌هایی شفاف گرفته و به صورت ویدیویی با دیگران صحبت کنید. این دوربین مجهز به لنز شفاف است که باعث می‌شود حتی در نور کم هم بتوان جزئیات را کاملا ثبت و در ضمن با استفاده از فوکوس خودکار هوشمند آن، چهره را رهگیری کرد.

 


در آخر دوربین دوگانه سامسونگ بهترین نمونه در میان گوشی هایی است که به دوربین دوگانه تجهیز شده اند و با استاندارهای جدید و قابلیت ها و عملکرد فوق العاده خود از جمله تجهیز به OIS روی هر دو لنز، فوکوس آنی و ثبت دوگانه توانسته است گلکسی نوت 8 را به برترین دستگاه برای ثبت عکس‌هایی دقیق و شفاف تبدیل کند.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.