پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ویژگی‌های منحصر به فرد قلم سامسونگ گلکسی نوت ۹

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

ویژگی‌های منحصر به فرد قلم سامسونگ گلکسی نوت ۹

همانطور که قبلا هم اعلام شده بود، قلم هوشمند S Pen سامسونگ در گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند. اما نکته مهم و جذاب در مورد این قلم قابلیت جدید آن می‌باشد. همه منتظر هستند تا بدانند چطور قلم جدید نوت 9 به عنوان ریموت کنترل عمل خواهد کرد!

همین چند وقت پیش بود که اخباری مبنی بر پشتیبانی قلم جدید S Pen  از اتصال بلوتوث به دستمان رسید. این خبر در ابتدا عجیب بود، چراکه یک قلم یادداشت‌برداری و مخصوص طراحی نیازی به اتصال بلوتوث ندارد! پس چرا قلم‌های جدید سامسونگ باید از این قابلیت پشتیبانی کنند؟

کمی‌ بعد اخبار جدیدی در مورد قلم به دستمان رسید که سوالات به وجود آمده را پاسخ ‌می‌داد. بعد از خبر اتصال قلم S Pen به بلوتوث ، اعلام شد که این قلم جدید قرار است به عنوان ریموت کنترل در گلکسی نوت 9 عمل کند. برداشت همه از ریموت کنترل در ابتدا قابلیت کنترل سایر دستگاه‌ها و گجت‌ها بوسیله قلم بود، اما بعدا معلوم شد که ریموت کنترل استعاره‌ای از کنترل از راه دور خود گوشی بوده است.

کنترل موسیقی و ویدیو
از قابلیت‌های جدید این قلم امکان توقف و پخش ویدیو و موسیقی است، شاید حالا معنای ریموت کنترل واضح‌‌تر بیان شده باشد. نمایشگر 6.4 اینچی نوت 9 یک امتیاز برای علاقه‌مندان به ویدیو و فیلم و سریال به‌شمار ‌می‌رود، کاربران ‌می‌توانند از فاصله دور‌‌تر به تماشای فیلم خود در نوت 9 مشغول باشند و بوسیله قلم نحوه پخش را کنترل کنند. این موضوع در مورد پخش موسیقی هم صدق ‌می‌کند.


استفاده از این قلم در مورد امور مالتی‌مدیا بسیار آسان است. شما با فشردن دکمه‌ای که روی قلم قرار دارد ویدیو و یا موسیقی در حال پخش را متوقف ‌می‌کنید و با فشردن دوباره آن، دستگاه دوباره به پخش ادامه خواهد داد. با فشردن دکمه در دو مرحله پشت سر هم دستگاه آیتم بعدی را پخش خواهد کرد. شاید این ویژگی‌ها ساده باشند اما در عمل بسیار کاربردی خواهند بود.

فعال‌سازی شاتر
از مهم‌‌ترین چالش‌های عکس‌برداری با گوشی‌های هوشمند رساندن انگشت به شاتر در حین تصویر برداری سلفی است. در گلکسی نوت 9 ‌می‌توانید با اتصال قلم به گوشی با بلوتوث، گوشی را در یک دست خود بگیرید و با فشردن دکمه قلم در دست دیگرِ خود به راحتی یک تصویر جذاب ثبت کنید. به‌علاوه استفاده از قلم به عنوان شاتر در تصویر‌برداری‌های جمعی، زمانی که گوشی را روی پایه قرار ‌می‌دهید بسیار هیجان‌انگیز‌‌تر خواهد شد. در ضمن محدوده دریافت فرمان قلم 10 متر ‌می‌باشد.

ورق زدن اسلایدها
از دیگر موارد کاربرد‌های قلم جدید S Pen پخش اسلاید‌های پاورپوینت است. بسیاری از افراد در زمان ارائه کنفرانس از پاورپوینت و اسلاید‌های متعدد استفاده ‌می‌کنند، این افراد ‌می‌توانند با استفاده از قلم هوشمند اسلاید‌ها را جا‌به‌جا کنند و به ارائه کنفرانس خود به بهترین نحو بپردازند. فشردن دکمه قلم در مرتبه اول باعث پخش اسلاید بعدی ‌می‌شود، فشردن دکمه دو بار پشت سر هم، فرمان پخش اسلاید قبل را ‌می‌دهد.


قلم S Pen دیگر آن قلم یادداشت‌برداری قدیم نیست. این قلم در مورد قابلیت‌های جدید خود نظیر اتصال به بلوتوث و کنترل گوشی از راه دور نیاز به تامین‌کننده انرژی جهت دریافت و پخش امواج خواهد داشت. سامسونگ از این موضوع اطلاع داشته و از یک عنصر جدید تحت نام ابر‌مخزن برای تامین انرژی قلم استفاده کرده است. این باتری از طول عمر بالایی برخوردار است و به همین راحتی‌ها از پا در نمی‌آید.

محفظه‌ی قلم که در درون گوشی تعبیه شده است به عنوان شارژر قلم عمل ‌می‌کند. به‌لطف ابر‌خازن، سرعت شارژ قلم بسیار بالا رفته است. به ادعای سامسونگ قرار دادن قلم در محفظه مخصوص آن به مدت 30 ثانیه شارژدهیِ سی دقیقه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

کاربرد‌های این قلم به این موارد محدود نخواهند شد. سامسونگ رابط‌های کاربری برنامه‌نویسی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد، در این صورت اپلیکیشن‌های دیگر نیز ‌می‌تواند از قابلیت ریموت کنترل قلم بهره‌مند شوند و از آن استفاده کنند. پس باید منتظر ویژگی‌های جذاب و جدید این قلم باشیم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.