پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

وردپرس چیست؟ مزایای طراحی سایت با وردپرس

دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴

وردپرس چیست؟ مزایای طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟ مزایای طراحی سایت با وردپرس 

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای معرفی محصولات و خدمات خود، روی به طراحی وب سایت بیاورند. علاوه بر این سایر وب سایت های خبری و آموزشی نیز با هدف ارائه خدمات و مقاله های آموزشی خود به کاربران از قابلیت های مختلف بهره مند هستند. وردپرس به عنوان یک ابزار کاملا رایگان برای ایجاد سایت به شکل متن باز در اختیار کاربران قرار داده می شود. نوع عملکرد وردپرس به شکلی است که بسیاری از مدیران وب سایت ها ترجیح می دهند با توجه به رابط کاربری بسیار آسان و سیستم مدیریت قدرتمند آن، برای وب سایت های خود، روی به استفاده از آن بیاورند. در حال حاضر بیش از ۴۵۵ میلیون وب سایت در جهان از طریق وردپرس راه اندازی شده اند.

علاوه بر این بد نیست بدانید که بسیاری از سایت های معروف جهان مانند وبلاگ موزیلا، اتاق خبر فیس بوک، نیویورک ‌تایمز، وبلاگ ناسا و بی بی سی در بستر وردپرس راه اندازی شده اند. شرایطی که به شما این اطمینان را می دهد جهت استفاده از وردپرس برای طراحی سایت با خیالی آسوده اقدام کنید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

قابلیت هایی که وردپرس در اختیار کاربران و مدیران وب سایت ها قرار داده موجب شده که امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزار جهت طراحی و مدیریت محتوا شناخته شود .با ما همراه باشید تا مزایای طراحی سایت با وردپرس را برای شما بیان کنیم.

پلتفرم متن باز

متن باز بودن وردپرس به توسعه دهندگان و کاربران این امکان را می دهد که بتوانند کدهای مورد نظر خود را به آن اضافه کرده و یا آن ها را به راحتی در اختیار افراد قرار دهند. این شرایط به افرادی که به طراحی سایت آشنایی ندارند و از کدنویسی نیز اطلاعات چندانی ندارند این قابلیت را می دهد که بتوانند از کدهای اصلی نوشته شده استفاده کرده و عملکرد سایت خود را بهبود بخشند.

رابط کاربری آسان

هر فردی با هر میزان اطلاعات فنی برای طراحی سایت از طریق وردپرس می‌تواند اقدام کند. اگر در زمینه برنامه‌ریزی اطلاعات کافی ندارید وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که از قالب دلخواه خود استفاده کرده و آن را برای وبسایت استفاده کنید. در کنار این ویژگی‌ها وردپرس به دلیل بهره مندی از یک رابطه بصری توانسته این امکان را به کاربران بدهد که برای مدیریت پست ها، اضافه کردن صفحات جدید و تصاویر اقدام کنند. برای ایجاد یک سایت از طریق وردپرس می توانید به راحتی به اینترنت متصل شده و از طریق مرورگر اقدام به نصب پلاگین های مورد نظر خود نمایید.

انواع پلاگین ها

پلاگین یا افزونه ها به شما کمک می کنند تا از قابلیت های مختلفی بر روی وب سایت خود بتوانید استفاده نمایید.

هر فرد بنا بر نیاز خود از این افزونه ها می تواند به صورت کاملاً رایگان استفاده کرده و وب سایت خود را به زیباترین شکل تغییر دهد. برخی از افزونه ها نیز با قیمت منطقی برای طراحان حرفه ای عرضه می شوند.

امنیت بالا

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام طراحی سایت باید به آن توجه کرد، میزان امنیت کاربردی جهت مدیریت وب سایت خواهد بود. هنگامی که سخن از وردپرس می شود بسیاری از افراد معتقدند که امنیت آن در مقایسه با سایر ابزارهای مدیریت کمتر است. با این حال بد نیست بدانید که بسیاری از شرکت های بزرگ بر روی وردپرس راه اندازی شده و فعالیت خود را انجام می‌دهند. این شرایط نشان می‌دهد که امنیت فوق ‌العاده‌ ای در طراحی سایت از طریق وردپرس در اختیار دارید. در کنار این موارد آپدیت های امنیتی نیز به صورت مداوم کمک می‌کنند تا وب سایت خود را به راحتی بتوانید مدیریت نمایید.

هزینه پایین

اگر قصد راه اندازی یک وبسایت با کمترین هزینه را دارید، بدون تردید وردپرس به عنوان بهترین گزینه به شما معرفی می شود. علاوه بر اینکه وردپرس تمام خدمات کاربردی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد، نگهداری آن نیز در مقایسه با سایر ابزارها با قیمت کمتر امکان پذیر است. شرایط مد نظر شما برای توسعه وب سایت در آینده نیز با استفاده از وردپرس فراهم شده اند. برای هزینه پشتیبانی هیچگونه مبلغی پرداخت نخواهید کرد. علاوه بر این افزونه ها و پلاگین های مختلف نیز به صورت کاملاً رایگان در دسترس شما قرار می گیرد.

تم های رایگان

یکی دیگر از مهمترین قابلیت های وردپرس برای طراحی سایت، استفاده از انواع تم جهت زیبا سازی وب سایت خواهد بود.

در کنار این که می توانید قالب های متعددی برای راه اندازی وب سایت خود از طریق وردپرس استفاده کنید، تم‌های متعدد نیز به شما کمک می کنند تا با قابلیت سفارشی سازی به صورت کاملا رایگان از آنها بهره ببرید.

سرعت بالای وردپرس

نوع طراحی وردپرس به شکلی است که سرعت بارگذاری آن در مقایسه با بسیاری از وب سایت ها و ابزارهای مدیریت محتوا بالاتر بوده و شما یک ساختار واضح را می توانید به دلیل سرعت بالا در اختیار داشته باشید. علاوه بر این برای افزایش سرعت سایت وردپرسی می توانید از ابزارها و راهکارهای مختلفی نیز استفاده نمایید.

انعطاف پذیری در طراحی

نوع ساخت پلتفرم وردپرس به شکلی است که کاملا انعطاف پذیر بوده و کاربران بر اساس سلیقه شخصی خود می توانند از قابلیت شخصی سازی استفاده نمایند. افزونه های متعدد به شما این امکان را می دهند که یک طراحی سایت ریسپانسیو را در اختیار داشته و با تغییرات کلی در ظاهر سایت، متناسب با زمینه فعالیت خود یک مجموعه ایده‌آل را در اختیار داشته باشید. در کنار این موارد اگر قصد دارید برای وب سایت خود از چند مدیر استفاده کنید، می توانید سطح دسترسی مختلفی را به آن ها اعطا کرده تا بخش های مختلف وب سایت را بتوانند مدیریت کنند.

توسعه پذیری سریع و ساده

اگر قصد دارید در آینده وب سایت خود را توسعه دهید، با صرف حداقل زمان و نصب افزونه های مختلف به راحتی می توانید به اهداف خود دست پیدا کنید. در کنار این موارد وردپرس با کاربران و مدیران وب سایت ها این امکان را می دهد که قابلیت ثبت کامنت توسط مخاطبان بهره مند شده و با راه اندازی اشتراک ایمیل در وبلاگ به خوبی خدمات خود را با دیگران مورد بحث و گفتگو قرار دهد.

جمع بندی

امروزه گسترش استفاده از اینترنت برای راه اندازی کسب و کار موجب شده که بسیاری از افراد دنبال طراحی سایت از روش های مختلف باشند. با توجه به اینکه وردپرس به صورت کاملا رایگان خدمات خود را در اختیار شما قرار می دهد، توصیه ما به شما افزایش سطح آگاهی از این پلتفرم بود تا به راحتی بتوانید از قابلیت‌های آن بهره مند شوید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.