پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

هوش مصنوعی هواوی انقلابی در عکاسی گوشی های هوشمند

پنج شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

هوش مصنوعی هواوی انقلابی در عکاسی گوشی های هوشمند

شرکت هواوی طی همکاری‌هایی که با شرکت Leica داشت توانست تا الگوریتم عکاسی در گوشی‌های هوشمند را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تغییر دهد و از این هوش مصنوعی در گوشی‌های سری میت 10 خود استفاده کندکه پیشرفت چشم‌گیری به شمار می‌رود.

امروزه هر کسی که یک گوشی‌همراه‌هوشمند در اختیار دارد یک عکاس به شمار می‌رود. کاربران این تلفن‌های همراه با بهره‌گیری از قابلیت عکس‌برداری این گوشی‌ها می‌توانند لحظات احساسی و با ارزش خود را ثبت کنند. در دنیای کنونی میلیون‌ها عکس و فیلم در سرتاسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شوند که بسیاری از آن‌ها توسط گوشی‌های همراه ثبت شده‌اند. در واقع دوربین گوشی‌های هوشمند که وزن کمی داشته و قابل حمل هستند جایگزین دوربین‌های دیجیتالی شده‌اند.

دوربین یک فاکتور مهم در امر انتخاب یک گوشی‌همراه می‌باشد. این مضوع به قدری مهم است که ارزش یک گوشی هوشمد را تعریف می‌کند و یکی از عوامل رقابت در بین گوشی‌های هوشمند می‌باشد. برای همین تمام شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند هر ساله در تلاش برای بهبود کیفیت دوربین محصولات خود می‌باشند. در حال حاضر نوآوری‌ها در عکاسی گوشی‌های هوشمند بر وضوح تصاویر و سرعت متمرکز شده است. همچنین دیگر تعداد مگاپیکسل دوربین‌های گوشی‌های هوشمند تنها فاکتور تجزیه و تحلیل دوربین‌های آنها نمی‌باشد بلکه مواردی همچون کیفیت بالاتر، چشم‌انداز بهتر و عمق میدان بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرند و ارزش بیشتری دارند.

همکاری شرکت هواوی و تولیدکننده دوربین‌های حرفه‌ای Leica موجب شد تا انقلاب عظیمی در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند رخ بدهد. در واقع این مشارکت باعث شد تا دوربین‌های دارای دولنز که به تازگی در گوشی‌های هوشمند رواج پیدا کرده‌اند ارتقا پیدا کنند. Leica کمپانی و رهبر جهان در عرصه عکاسی حرفه‌ای در مدت 100 سال گذشته می‌باشد و حالا با همکاری با شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند Huawei توانسته است دوربینی برای گوشی‌های هواوی طراحی کند که می‌توانند رنگ‌های دقیق‌تر، تعامل بیشتری بین نور و سایه و عکس‌های بسیار نزدیک‌تر به زندگی واقعی را ثبت کنند. تکنولوژی دوربین دوگانه با این اقدام هواوی به سطح جدید و بالا رده وارد می شود.

 

در طول سال‌های اخیر شرکت هواوی با ارتقا قابل توجه دوربین‌های عکاسی گوشی‌های همراه خود توانسته است تا رقابت سنگینی با دیگر شرکت‌ها بکند و تا حدودی با اتکا به ویژگی عکس‌برداری عالی دوربین‌های خود توانسته موفق عمل کند. اکنون نیز با این همکاری بین HUAWEI و Leica و تجهیز گوشی‌های هواوی به هوش مصنوعی یا همان فناوری AI ، هواوی حرف‌های زیادی در زمینه دوربین‌های حرفه‌ای گوشی‌های همراه خواهد داشت.

در اصل سبک عکاسی Leica، که یک تصویر بصری نقاشی رنگ و روغن را نشان می‌دهد در مدل P9 هواوی به نمایش درآمد. سبک لایکا اما اشباع رنگ بالا را به ارمغان می‌آورد اما در عین حال یک نگاه طبیعی بدون اغراق شده است. این سبک باعث می‌شود تا عکس به زیبایی یک نقاشی روغنی ثبت گردد. با انتقال رنگ طبیعی، کاربران با شفافیت لازم و جزئیات بخش‌های کم‌نور رو‌به‌رو می شوند که یک نقطه قوت برای تصاویر به‌شمار می‌رود.

دوربین P10 بیشترین تمرکز خود را بر روی عکاسی پرتره و معرفی دقیق تشخیص‌چهره سه بعدی، نور پویا و پیشرفت‌های طبیعی پرتره برای تولید عکس‌های هنری فوق‌العاده گذاشت. دوربین گوشی هوشمند P10 یک گام انقلابی در زمینه عکاسی پرتره می‌باشد و تصاویر ثبت شده را به مراتب طبیعی‌تر نشان می‌دهد.

سری پی هواوی همواره به دنبال ارتقا به نهایت امکانات هنری بوده است تا محصولی بی‌نقص باشد. P10 یکی از این محصولات عالی است که با مجهز شدن به حالت پرتره لایکا پیشرفت بزرگی کرده است. پی 10 مهارت‌هایی از جمله عدم تار شدن تصاویر، قابلیت تصویربرداری تک‌رنگ و رنگ و زوم بهتر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تصویری حرفه‌ای ثبت کنند. با استفاده از تکنیک تشخیص 3D می‌توانیم تمام و کمال از ویژگی‌های اساسی چهره‌ها اعم از اطلاعات محدوده چهره و محاسبه اطلاعات اضافی نور هوشمند بهره ببریم تا تصاویر عمق واقعی داشته باشند و پیشانی و گونه‌های خشن و واقع‌گرایانه‌تر و دورتر باشند. حتی راه حل مرکز تحقیقات زیبایی شناسی HUAWEI در فرانسه نیز برای بهبود رنگ پوست‌های مختلف قومیت‌ها به طور دقیق استفاده می‌شود.

آخرین محصول بالارده هواوی که با مشارکت لایکا ساخته شده است میت 10 نام دارد که با بهره‌گیری از اولین پردازنده AI یا هوش مصنوعی برای تلفن‌های هوشمند یک تجربه عکس‌برداری عالی را به کاربران هدیه می‌دهد. با این فناوری Mate 10 می‌تواند فرایند هوشمندسازی عکاسی گوشی‌های همراه را بهبود ببخشد. این قابلیت که بر پایه هوش مصنوعی می‌باشد این امکان را به دوربین می‌دهد تا صحنه‌های واقعی و موقعیت‌ها را تشخیص دهد و به صورت خودکار تنظیمات مورد نیاز را انتخاب کرده و یک همکار خلاق برای کاربران باشد. همچنین ویژگی Bokeh AI برای ترسیم طبیعی و دقیق بین پس‌زمینه و موضوع و زوم دیجیتال در این دستگاه تعریف و طراحی شده است.

دوربین دوگانه‌ی HUAWEI Mate 10 شامل یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی و یک سنسور تک رنگ 20 مگاپیکسلی می‌شود. این دوربین دوگانه با لایکا هماهنگ می‌باشد و به قابلیت‌هایی همچون زوم بدون افت کیفیت، تثبیت‌کننده تصویر نوری و لنز با بزرگ‌ترین دیافراگم جهان f/1.6 مجهز است. دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4K را دارد. در حقیقت این دوربین واقعا بهترین خاطرات را به بهترین نحو ممکن ثبت می‌کند.

در ضمن گوشی‌های هواوی میت 10 (Huawei Mate 10)، هواوی میت 10 پرو (Huawei Mate 10 Pro) و هواوی میت 10 پورشه دیزاین (Porsche Design Mate 10) نیز دارای این ویژگی‌ها می‌باشند و از این قابلیت‌ها پشتیبانی می‌کنند.

این همکاری و مشارکت به وجود آمده بین هواوی و لایکا علاوه بر آنکه گوشی‌های جدید هوشمندی را ارائه می‌کند، باعث رشد و تکامل تکنولوژی‌های گوناگون گوشی‌های هوشمند در آینده خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.