پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

هوش مصنوعی رمزهای عبور شما را با سرعتی باور نکردنی می شکند

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲

هوش مصنوعی رمزهای عبور شما را با سرعتی باور نکردنی می شکند

هوش مصنوعی رمزهای عبور شما را با سرعتی باور نکردنی می شکند

سیستم هایی که بر هوش مصنوعی طراحی می شوند در کنار مزایای متعددی که دارند، ممکن است بسیار خطرناک نیز باشند. در نتیجه یک مطالعه مشخص شده است که ۵۱ درصد از پسوردهایی که کاربران برای نرم افزارهای خود انتخاب می کنند، توسط هوش مصنوعی در کمتر از یک دقیقه قابل تشخیص هستند. در واقع بخش زیادی از متخصصین این امر بر این باورند که همان اندازه که استفاده از فناوری هوش مصنوعی می تواند در زمینه های مختلف تاثیر مثبت داشته باشد، خطرات زیادی نیز به همراه خواهد داشت.
دستگاه جدیدی که توسط متخصصین امنیت سیستم های کامپیوتری ابداع شده است، تنها در عرض چند ثانیه قادر است تمام گذرواژه های تلفن های هوشمند و رایانه ها را با بهره گیری از هوش مصنوعی حدس زده و آن ها را بازگشایی نماید.

شکستن پسوردها با رویکرد مدرن PassGAN

برای شکستن رمزهای عبور توسط هوش مصنوعی از رویکردهای پیشرفته استفاده می‌ شود.

سرویس جدیدی که اخیرا طراحی شده است، قادر بوده که با بهره گیری از هوش مصنوعی در زیر یک دقیقه بیش از ۵۱ درصد از پسوردها را بشکند. علاوه بر این بخشی از رمزهای عبور که دشوارتر هستند نیز در کمتر از یک روز امکان شکستن آنها توسط هوش مصنوعی وجود دارد.
طبق تحقیقات انجام گرفته رویکرد PassGAN حدود 71 درصد از رمزهای عبور را در کمتر از ۲۴ ساعت می تواند بازگشایی نماید.
مایکروسافت اعلام کرده است که با پیشرفت سریع استفاده از هوش مصنوعی نگرانی های امنیتی متعددی ظاهر شده و به محققان امنیتی اعلام کرده است که با هدف مبارزه با استفاده مخرب، روی به طراحی سیستم های ایمنی مناسب بیاورند. به همین علت با رونمایی از مجموعه Security Copilot به مبارزه با خرابکاری های هوش مصنوعی رفته است.

نحوه انتخاب پسورد قوی برای جلوگیری از هک شدن و شکستن رمز

هوش مصنوعی رمزهای عبور را در سریعترین زمان می‌ تواند باز نماید. در این بین همواره تاکید می شود برای مقابله با این اثر مخرب از رمزهای قوی استفاده نمایید.

اگر قصد دارید ایمن سازی حساب کاربری خود را به خوبی انجام دهید، از چند روش می توانید کمک بگیرید. ابتدا به سراغ رمزهایی بروید که شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی باشند.
علاوه بر این بهره گیری از نمادها و اعداد نیز کمک می کند تا رمز عبور شما نسبت به رمزهای ساده دیرتر قابلیت شناسایی داشته باشد.
توصیه ها بر این است که رمز انتخاب شده حداقل دارای ۱۲ کاراکتر بوده تا در مقابله با حمله هکرها و همچنین رویکردهای هوش مصنوعی به خوبی بتواند ایستادگی نماید.

نکته امید بخش برای مقابله با هوش مصنوعی

برای مقابله با رمزگشایی توسط هوش مصنوعی یک نکته امید بخش وجود دارد. در حال حاضر هوش مصنوعی قادر نیست که هیچ رمز عبوری که شامل عدد و حرف بوده و از ۱۸ کاراکتر برخوردار باشد را بشکند.

رمز عبور خود را همواره بررسی کنید

موضوعی که اخیرا موجب نگرانی کاربران شده، باز کردن رمزهای عبور از حساب های کاربری توسط هوش مصنوعی است. به همین علت باید مطمئن شوید که از رمزهای عبور قدرتمند برای حساب های کاربری خود استفاده کرده اید. راهکارهای زیر می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

در هر اپلیکیشن و شبکه اجتماعی که فعالیت می کنید، توصیه ما به شما فعال کردن رمز عبور دو مرحله ای است. این امکان را برای شما به وجود آمده که جهت ورود به حساب کاربری ابتدا پیامک تایید را دریافت کرده و جهت ورود کد مورد نظر آن را وارد نمایید.
نکته دیگر برای ایمن سازی حساب های کاربری، استفاده نکردن از گذرواژه های یکسان در تمام نرم افزارها است. به هیچ عنوان سعی نکنید در تمام نرم افزارها و شبکه های اجتماعی از رمز عبور واحد استفاده نمایید.
اگر این امکان برای شما فراهم شده که به صورت خودکار گذرواژه تولید شده را فعال کنید، حتما از آن استفاده ببرید.
سعی کنید به طور مرتب با به روزرسانی پسوردهای خود برای اپلیکیشن ها به خصوص حساب های کاربری حساس، آنها را تحت نظر داشته باشید.
به هیچ عنوان برای حساب های کاربری به خصوص حساب های بانکی از وای فای عمومی در سطح شهر استفاده نکنید.

ابزار مناسب برای مقابله با هوش مصنوعی

برای مقابله با بازگشایی رمزهای عبور توسط هوش مصنوعی روش های مختلفی مورد آزمایش قرار گرفته است. جالب است بدانید که در چند وقت اخیر یک وب سایت مدعی شده که ابزاری در اختیار کاربران قرار می‌ دهد که قدرت رمز عبور حساب کاربری خود در مقابله با هوش مصنوعی را آزمایش نمایند. وب سایت Home Security Heroes مدعی است که هیچ کدام از کلمات و کاراکترهایی که کاربر تایپ می کند را ذخیره نخواهد کرد. به همین علت می توانید از این راهکار ایمنی جهت مقابله با هک شدن حساب کاربری و شکستن آن توسط هوش مصنوعی کمک بگیرید. در حال حاضر می توان به صداقت وب سایت مورد نظر اطمینان کرد و از این روش ایمنی برای مراقبت از حساب کاربری خود استفاده نمود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.