پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

هواوی وای ۹ ۲۰۱۹ ؛ یک محصول با قیمتی عالی با کارایی بالا

شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

هواوی وای ۹ ۲۰۱۹ ؛ یک محصول با قیمتی عالی با کارایی بالا

امروزه در بازار گوشی های هوشمند اکثر کاربران دنبال محصولی خواهند بود که بتواند همه نیازهای آنها را در کنار بهره مندی از  قیمت خوب و مثال زدنی در بر گیرد و در این راستا گوشی های میان رده بیشترین جذابیت را برای کاربران خواهند داشت. امروز می خواهیم به بررسی  یکی از میان رده های خوش قیمت کمپانی هواوی به نام وای ۹ ۲۰۱۹ (Huawei Y9 2019) بپردازیم .

Huawei Y9 2019  گوشی هوشمند میان رده ای که هواوی به تازگی آن را معرفی و روانه بازار نموده است .کمپانی هواوی گوشی های سری  Yرا  با رویکردی جوان‌پسند و با در نظر گرفتن دو اصل کارایی بالا در کنار قیمت مناسب و طراحی، تولید می نماید . امسال نیز هواوی با معرفی Y9 2019 دوباره نشان داده که امکان تولید محصولی عالی و با کیفیت را  از سریY  برای علاقه مندان خود داراست .

از مزایای گوشی هواوی وای ۹ ۲۰۱۹  می توان به بهره مندی از نمایشگر گسترده و بزرگ با حاشیه تصویر بسیار اندک با الهام گرفتن از ایده بسیار جذاب  ناچ اشاره کرد. نمایشگری 6.5 اینچی که نسبت طول به عرض تصویر سینمایی 19.5 به 9 دارا خواهد بود، و این جذابیت را  در یک قالب جمع و جور ضمن زیبایی بیشتر جای داده است. همچنین هواوی در این گوشی از یک پنل با رزولوشن FullHD+  بهره گرفته است که با در نظر گرفتن نسبت تصویر سینمایی، ساختاری استاندارد را برای تماشای فیلم و محتوای باکیفیت را به کاربران ارائه خواهد نمود .

در کنار این جذابیت ها، قابلیت محافظت از چشم کاربر یا همان Eye Protection نیز برای این نمایشگر به کار گرفته شده  است که با تغییر طیف انوار تابیده شده از سمت نمایشگر به چشم کاربر، ساختاری ایجاد می‌کند که در استفاده طولانی مدت، آسیب وارده و خستگی  چشم کاربران را بسیار ناچیر خواهد کرد. همینطور باید اشاره کرد که دارای تاییدیه از سوی موسسه آلمانی و معتبر TÜV Rheinland نیز می باشد .

در مورد دوربین های گوشی هوشمند هواوی وای ۹ ۲۰۱۹ می توان گفت یکی از معدود گوشی های هوشمند در بازار است که از  دوربین جلوی دوگانه بهره مند گردیده است که به کاربران امکان ثبت عکس‌های سلفی با کیفیت بسیار بالا و شگفت انگیزی را خواهد داد. این دستگاه در واقع از دوربین‌ سلفی با سنسوری 16 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم مناسب f/2.0 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان بهره مند گردیده است و دوربین اصلی نیز که در قاب  پشتی دستگاه تعبیه شده است مجهز به سنسورهای 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و 2 مگاپیکسلی می باشد .  گشودگی در نظر گرفته شده برای دیافراگم در دو سمت Y9 2019  امکان ثبت تصاویر بسیار روشنی را حتی در نور کم فراهم خواهد نمود.

از جذابیت های دیگر دوربین های این گوشی بهره مندی از هوش مصنوعی برای عکس‌برداری می باشد که بهترین تنظیمات را برای عکس‌برداری از یک سوژه خاص به کار خواهد گرفت. این قابلیت در Y9 2019 نزدیک به 500 سوژه را در قالب 22 دسته تشخیص خواهد داد تا بدون نیاز به تنظیم کردن المان‌های دوربین به صورت دستی، همچنین بهره مندی از شرایط نورپردازی مصنوعی سه بعدی بهترین کیفیت عکاسی را  شبیه به آتلیه با بک‌گراند‌های تیره و خاص برای کاربران به ارمغان بیاورد.

یکی از راهکارهایی که به مدد دوربین با کیفیت بالای سلفی این گوشی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت قابلیت فیس آنلاک یا قابلیت تشخیص چهره می باشد. برای احراز هویت کاربر در این گوشی راهکار جدید فیس آنلاک نسبت به نسل قبلی خود کیفیت بسیار بالاتری داشته و توانایی احراز هویت با اسکن چهره از زاویای متفاوت را نیز دارا خواهد بود.

امروزه با توجه به استفاده مدام از اینترنت و کاربری‌های روزمره از گوشی هوشمند و نیاز به توانایی شارژدهی مناسب گوشی ها بسیار مورد توجه  کاربران خواهد بود . وای ۹ ۲۰۱۹  هواوی نیز با بهره مندی از باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپر ساعتی و با توجه به نمایشگر و پردازنده کم مصرف آن می‌توان انتظار شارژدهی کامل بیشتر از یک روز  از آن را داشته باشیم  و در این مورد گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود. بنابر اعلام هواوی این گوشی می‌تواند با یک بار شارژ کامل حداکثر 9 ساعت نمایش ویدیو، 65 ساعت پخش موسیقی و یا 14 ساعت مکالمه بر بستر 4G را به کاربران ارائه نماید. ضمنا این گوشی برای شارژ شدن کامل نیز به 2.5 ساعت زمان نیازمند خواهد بود.

وای ۹ ۲۰۱۹ همچنین  به صورت پیش فرض از مدیریت توان مصرفی بسیار کاربردی بهره می برد  و از  نرم افزارهای با مصرف انرژی بالا گزارشی تهیه می کند و به کاربر هشدار مصرف زیاد می دهد و کاربران می‌توانند بهترین تصمیم را در مورد این نرم افزارها گرفته و حتی با بررسی دقیق، نرم افزارهای مخرب را نیز شناسایی نماید و از آسیب رسیدن به گوشی جلوگیری نمایند.

هواوی برای Y9 2019 از یک تراشه میان رده رو به بالا یعنی Kirin 710  بهره گرفته است که این تراشه از فناوری ساخت 12 نانومتری تشکیل شده است و بنابر اعلام شرکت سازنده در برابر نسل قبلی خود یعنی Kirin 659 در Y9 2018 تا 75 درصد عملکرد بهتر تک هسته‌ای و تا 68 درصد عملکرد بهتر چند هسته ای را دارا خواهد بود و حتی  میزان توان مصرفی آن نیز تا 30 درصد کاهش یافته است. همچنین هواوی در کنار این تراشه از قابلیت GPU Turbo بهره برده که توان پردازش گرافیکی دستگاه را تا دو برابر بیشتر از نسل قبل افزایش می‌دهد و می‌توان Y9 2019 را به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمینگ رده بالا در گوشی‌های میان رده به حساب آورد.

در آخر باید گفت که یکی از دلایل اصلی بسیاری از افراد برای خرید یک گوشی؛ بهره مندی از قیمت مناسب و ارزش خرید بالای آن می باشد. هواوی وای ۹ ۲۰۱۹ در حال حاضر به صورت رسمی در بازار کشور در رنگ بندی آبی و مشکی موجود می باشد. در نهایت اگر قصد خرید یک محصول با قیمتی عالی با کارایی بالا را دارید، Y9 2019 هواوی نیز می‌تواند از بهترین گزینه‌ها باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.