پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

هواوی نوا ۵، شیائومی ردمی کی ۲۰ و اوپو رینو کدام ارزش خرید بالاتری دارد؟

یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

هواوی نوا ۵، شیائومی ردمی کی ۲۰ و اوپو رینو کدام ارزش خرید بالاتری دارد؟

هواوی نوا 5،  شیائومی ردمی کی 20 و اوپو رینو کدام ارزش خرید بالاتری دارد؟
امروز از میان گوشی های میان رده به مقایسه سه مدل از جدیدترین های برندهای هواوی نوا 5 (Huawei Nova 5)٬ شیائومی ردمی کی 20 (Xiaomi Redmi K20) و اوپو رینو (Oppo Reno) خواهیم پرداخت .

 

برای خرید اقساطی گوشی های موبایل هواوی اینجا کلیک نمایید.

 

برای خرید اقساطی گوشی های موبایل شیائومی اینجا کلیک نمایید.

 

در واقع باید گفت که امروزه از نظر کارکرد و عملکرد، گوشی‌های میان‌رده به گوشی‌های پرچمدار بسیار نزدیک شده‌اند و می توان گفت که خرید یک گوشی میان‌رده حتی برای یک کاربر حرفه‌ای نیز گزینه مناسبی خواهد بود. اگر شما هم قصد خرید یک گوشی جدید میان رده  را دارید ، در این مقاله می توانید  گزینه‌های دیگری را  از قبیل هواوی نوا 5 (Huawei Nova 5)٬ شیائومی ردمی کی 20 (Xiaomi Redmi K20) و اوپو رینو (Oppo Reno) نیز بررسی کنید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت .

طراحی
در مورد طراحی این گوشی ها باید گفت که دو گوشی ردمی کی 20 پرو و اوپو رینو از طراحی متفاوت تر  از گوشی‌های معمولی بازار بهره مند گردیده اند و حتی میتوان گفت که  یک گام جلوتر از نماینده‌ی سامسونگ خواهند بود. این گوشی ها از حاشیه های بسیار باریک  نمایشگر بهره می برند. همچنین ردمی کی 20 پرو از مکانیزم معمولی پاپ آپ برخوردار گردیده است و  اوپو رینو از مکانیزم جدید کوسه‌ای شکل بهره مند شده است . اما هواوی نوا 5 نسبت به دو گوشی دیگر از طراحی ساده تری برخوردار است .

نمایشگر
در مورد نمایشگر نیز باید اشاره کرد که تفاوت اندکی بین نمایشگرهای این سه گوشی وجود دارد٬ بنابراین نمی‌تواند انتخاب شما وابسته به کیفیت نمایشگر یکی از آن‌ها باشد. نمایشگر Redmi K20  با  پشتیبانی از HDR  گزینه مناسبی خواهد بود ٬ امام  هواوی نوا 5 نیز با بهره مندی از  108 درصدی محدوده رنگی DCI-P3 گزینه‌ی بهتری می‌تواند باشد. اوپو رینو نیز پوشش بالایی را از محدوده رنگی DCI-P3 ارائه کرده است ٬ هر چند که  به نوا 5 نخواهد رسید.

مشخصات و نرم افزار
ما تجربه کار با  تا تراشه‌ی جدید کایرین 810  نداشته ایم  اما باید گفت که روی کاغذ عملکرد این تراشه بسیار عالی به نظر می‌رسد. گفته می شود که این تراشه می‌تواند عملکردی مشابه تراشه‌ی اسنپدراگون 730 به کار رفته در شیائومی ردمی کی 20 را داشته باشد٬. در ادامه باید عنوان کرد که  ردمی کی 20 از حافظه‌ی 256 گیگابایتی بهره خواهد برد در حالی که حافظه‌ی نوا 5 فقط 128 گیگابایت خواهد بود .

دوربین
در بخش دوربین رقابت سرسختانه‌ای بین ردمی کی 20 و نوا 5 وجود خواهد داشت. تا زمانی که ما نتوانیم این دو دیوایس را بررسی کنیم٬ نمی‌توانیم حکم قطعی در مورد کیفیت دوربین آن‌ها را صادر کنیم. به خصوص اینکه وقتی نوا 5 از یک ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برد. در آن سمت ردمی کی 20 پرو از یک ماژول دوربین سه‌گانه بهره‌مند است. به نظر می رسد این دوربین ها در شرایط نور ضعیف نیز  از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

باتری
در مقایسه‌ی عمر باتری  باید رتبه اول را به ردمی کی 20  بخشید زیرا از ظرفیت باتری  4,000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می برد که این باتری می‌تواند با یک استفاده‌ی متوسط٬ تا 2 روز با یک شارژ کامل روشن بماند.  نفر آخر در این مقایسه نیز نوا 5  خواهد بود ٬ اما برخلاف دو مدل دیگر با سرعت بسیار بیشتری شارژ خواهد شد . باید اشاره کرد که  نوا 5 با حداکثر قدرت 40 وات٬ امکان شارژ شدن  در عرض تنها  30 دقیقه تا 85 درصد را دارا می باشد.

قیمت
در آخر نیز به قیمت این محصولات می پردازیم که گرانترین قیمت را اوپو رینو با قیمت حدود  570 دلار دارا خواهد بود و گزینه بعدی  هواوی نوا 5  با بهره مندی از  8 گیگ رم و دارا بودن 128 گیگ حافظه‌ی داخلی  از قیمتی حدود 410 دلاری بهره می برد. در آخر نیز  شیائومی ردمی کی 20 پرو برای نسخه‌ی 6 + 64 گیگابایتی حدود 295 دلاری برچسب قیمتی خواهد داشت. بر این اساس می توان گفت که ارزش خرید نوا 5 و کی 20 پرو بسیار بیشتر از رینو خواهد بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.