پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

هوآوی اولین گوشی هوشمند تاشوی جهان با پشتیبانی از ۵G را رونمایی کرد

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

هوآوی اولین گوشی هوشمند تاشوی جهان با پشتیبانی از ۵G را رونمایی کرد

کمپانی هواوی از گوشی جدید منعطف خود میت ایکس (Huawei Mate X) رونمایی کرد که می توان آن را بزرگترین رقیب گلکسی فولد سامسونگ به شمار آورد. در ادامه به بررسی مختصر آن خواهیم پرداخت .

میت ایکس هواوی اولین گوشی کمپانی هواوی است که مجهز به پردازنده‌ی کایرین۹۸۰ شده است که قرار است مجهز به  فناوری اینترنت 5G باشد. بنا بر اظهارات کمپانی هواوی این گوشی تاشوی مجهز به مودم Baolong 5000 گردیده است که این گوشی را به سریع ترین اسمارت فون 5G بازار تبدیل خواهد نمود. ویژگی دیگری که هواوی برای گوشی عنوان نموده است این است که میت ایکس از شارژ سریع ۵۵ واتی برخوردار گردیده است که  این گوشی را به سریع ترین گوشی در این زمینه نیز بدل کرده است. همچنین هواوی اعلام کرده که کاربران مدل Mate X می‌توانند تنها در زمان  ۳۰ دقیقه ای، ۸۵ درصد از ظرفیت باتری را تکمیل نمایند.

هنگامی که این گوشی را به طور کامل باز نمایید، شما شاهد هواوی میت ایکس همراه با یک نمایشگر ۷ اینچی با بهره مندی از رزولوشن ۲۴۸۰ در ۲۲۰۰ پیکسل را در حالت تبلت خواهید بود و زمانی که آن را خم نمایید، از یک اسمارت فون ۶.۶ اینچی با رزولوشن ۲۴۸۰ در ۱۱۴۸ پیکسل که نسبت تصویر آن نیز ۱۹.۵ به ۹ می باشد بهره مند خواهید شد. طراحی بخش دیگر بدنه که در واقع پشت نمایشگر اصلی محسوب می‌شود، مجهز به  نمایشگر دوم شده است.

یکی دیگر از ادعاهای هواوی در مورد گوشی میت ایکس این است که تجربه سلفی گرفتن با این محصول را به بهترین تجربه عکاسی در جهان تشبیه نموده است. از ویژگی های جذاب آن این است که هنگام  عکس گرفتن از دیگران شما می‌توانید کاری کنید که آنها خود را در نمایشگر ثانویه مشاهده  نمایند و شما نمای اصلی دوربین را در نمایشگری که به سمت صورت خودتان قرار گرفته مشاهده نمایید با این قابلیت جذاب هر دو طرف میتوانند دید یکسانی از شرایط عکاسی را مشاهده نمایند. هواوی عنوان نموده است که مدل Mate X دارای ۴ دوربین شگفت انگیز خواهد بود اما در نمونه‌ای که داخل مراسم رونمایی شد، تنها سه لنز دوربین دیده می‌شود. هواوی هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات این دوربین‌ها را منتشر نکرده است اما ظاهرا کمپانی لایکا طبق معمول پرچمداران چند سال گذشته‌ی این کمپانی چینی، در طراحی و تولید آن با هواوی همکاری نموده است.

در تبلیغات هواوی عنوان شده است که گوشی میت ایکس باریک ‌ترین گوشی قابل انعطاف جهان خواهد بود. بنا بر اعلام کمپانی سازنده زمانی که میت X هنگام بسته بودن، از ضخامت ۱۱ میلی‌متری بهره می برد و هنگامی که آن را باز می‌کنید، ضخامت بدنه در حالت تبلت به ۵.۴ میلیمتر در قسمتی که تنها نمایشگر قرار گرفته می‌رسد و در قسمتی که دوربین‌ها تعبیه گردیده اند، یک برآمدگی را مشاهده می نمایید که تا حدودی ضخامت را افزایش داده است.

در مورد منبع تغذیه و انرژی هواوی میت ایکس به یک باتری غول پیکر و شگفت انگیز  ۴ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز گردیده است که از طریق پورت یو اس بی تایپ سی که در همان برآمدگی دوربین‌ها تعبیه گردیده است، شارژ خواهد شد. همچنین میت ایکس به یک سنسور اثر انگشت بر روی قسمت کناری مجهز گردیده که به عنوان دکمه خاموش و روشن نیز از آن بهره برده است.

میت ایکس بنا بر گفته های احتمالی هواوی در اواسط سال ۲۰۱۹ و فقط در زنگ آبی تیره و با شروع قیمت ۲۲۹۹ یورو (حدود ۲۶۰۰ دلار) عرضه خواهد شد، اما هنوز قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه دقیق آن به صورت رسمی اعلام نشده است؛ همچنین ریچارد یو، مدیر هواوی، در جریان مراسم رونمایی عنوان کرده است که ممکن است این مدل در رنگ آمیزی های دیگری نیز عرضه گردد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.