پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

همه چیز در مورد طراحی گلکسی S۹ سامسونگ

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

همه چیز در مورد طراحی گلکسی S۹ سامسونگ

جدید‌ترین پرچمدار شرکت قدرتمند ساسمونگ گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) می‌باشد که از طراحی جذاب و منحصر‌به‌فردی بهره می‌برد. در این مطلب قصد داریم تا به ویژگی های این طراحی بپردازیم.

عدد 9 مفاهیم بسیاری دارد. برای مثال در برخی فرهنگ‌ها نشانه تکامل تاریخی که از 1 شروع شده و تا 8 ادامه پیدا کرده است می‌باشد. در برخی فرهنگ‌ها نیز عدد 9 نشانه تولد و آغاز یک دوره جدید می‌باشد. گلکسی اس 9 (Samsung Galaxy S9) نیز مشابه تعاریف بالا می‌باشد. یک تکامل برای سری قبل و یک شروع برای آینده.

باید اعتراف کنیم که نسل جدید سری S با نهایت ظرافت و دقت طراحی شده است تا آنرا به یک نماد فناوری پیشرفته تبدیل کند و ظاهر منحصر‌به‌فردی به دستگاه داده شود.

سامسونگ S9 دارای بدنه‌ای یک تکه و بسیار جذاب می‌باشد. این ویژگی به لطف دقت بالای اتصال نمایشگر به بدنه می‌باشد. بدنه دستگاه و نمایشگر در کمال زیبایی در یک خط به هم رسیده و فرمی یکدست و یکپارچه ایجاد کرده‌اند که این ویژگی در کنار تنظیم دقیق انحنای بدنه‌ی گوشی باعث ایجاد یک گوشی جذاب و خوش‌دست می‌شود.

بدنه گلکسی S9 از جنس آلمینیوم تقویت شده و مقاوم در برابر خراشیدگی می‌باشد. قسمت بدنه‌ی فلزی کمی بیشتر از بخش شیشه‌ای نمایشگر بیرون‌زدگی دارد. گوشی گلکسی دارای رنگی یکپارچه و براق می‌باشد و این ویژگی خود را مدیون پوششی شیشه‌ای بوده که بدنه‌ی فلزی آن را مانند یک روکش پوشانده است.

گلکسی اس 9 حالا قادر است تصاویری با فراگیری بیشتر نسبت به S8 به کاربران ارائه دهد. کاهش قابل‌توجه حاشیه‌ی بالایی و پایینی گوشی و پوشیده شدن حسگر‌ها و دوربین‌های تعبیه شده بر روی حاشیه بالایی گوشی موجب یکدست شدن نمای جلویی گوشی به شکل بصری شده است.

اما ظرافت و کارایی طراحی گلکسی اس 9 را نمی‌توان با نگاه کردن به آن درک کرد. در واقع بسیاری از قابلیت‌های این طراحی هنگامی آشکار خواهند شد که آنرا در دست بگیرید. در واقع طراحی S9 فقط مطابق با زیبایی آن به وجود نیامده است بلکه این طراحی مطابق تجربه کاربری می‌باشد. برای مثال ابعاد کلید‌های کناری گوشی به گونه ای است که استفاده از آن‌ها با یک دست بسیار آسان باشد. طراحی انحنای گوشی نیز طوری می‌باشد که در دست به خوبی جای می‌گیرد.

دوربین‌های پشتی نیز چینش عمودی دارند تا ظاهر گوشی محکم و باریک‌تر به نظر برسد. در واقع چینش و طراحی اسکنر اثر انگشت و دوربین‌های پشتی به شکلی است که نمایی یکپارچه را به وجود می‌آورد. یکی از مزیت‌های S9 قرار‌گیری اسکنر اثر انگشت وسط بدنه و زیر دوربین می‌باشد که باعث راحتی دسترسی به آن شده است.

حالا نمایشگر همیشه روشن در S9 ارتقا یافته است و مجهز به 20 انیمیشن گیف مختلف می‌باشد. اما کاربران می‌توانند تصویر مورد نظر خود را نیز در آن قسمت بارگزاری کنند. صفحه قفل بیشتر از هر صفحه‌ای در گوشی‌های هوشمند توسط کاربران در طول روز مشاهده می‌شود و حالت این صفحه در S9 یک احساس تکامل بصری را به کاربر منتقل می‌کند. اطلاعات مختلف قفل صفحه مانند تاریخ و ساعت به نوعی تغییر رنگ می‌دهند تا با صفحه مشکی نمایشگر مطابقت داشته و یک تصویر یکدست را ایجاد کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد و جدید S9 بلندگوی دوگانه و صدای استریو آن می‌باشد که صدایی فراگیر و جذاب را در اختیار کاربران می‌گذارد. سوراخ‌های متعدد اسپیکر نیز که در طراحی S8 وجود داشتند حالا تبدیل به یک سوراخ بزرگ در S9 شده‌اند تا صدا طبیعی‌تر به گوش برسد.

سامسونگ توانسته است تا احساسات و صحنه‌های آشنای روزمره را به زیبایی در قالب گوشی پیاده‌سازی کند. گوشی گلکسی S9 از هر جهت با زندگی مردم هماهنگ است. رنگ‌های مورد استفاده قرار گرفته در این مدل و لوازم جانبی آن به طور کامل با نیاز‌های روزمره کاربران مطابقت دارند.

رنگ‌های انتخاب شده برای گلکسی S9 از روی رنگ‌های آسمان الگو برداری شده‌اند. برای مثال رنگ مشکی همان رنگ آسمان قبل از طلوع خورشید می‌باشد. خاکستری نیز نماد اشعه نور صبحگاهی در روزی مه‌آلود و سرد است. رنگ بنفش آن نیز همانند آخرین پرتو تابیده شده در هنگام غروب خورشید است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.