پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

همه چیز در مورد شیائومی ۱۳ پرو، یک گوشی با قدرت پردازشی فوق العاده

پنج شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶

همه چیز در مورد شیائومی ۱۳ پرو، یک گوشی با قدرت پردازشی فوق العاده

همه چیز در مورد شیائومی ۱۳ پرو، یک گوشی با قدرت پردازشی فوق العاده

شیائومی ۱۳ پرو به مانند شیائومی ۱۳ زودتر از موعد مقرر روانه بازار می‌شود. آنطور که به نظر می‌رسد شیائومی قرار است که این محصول خود را با یک پردازنده فوق العاده به بازار عرضه نماید. با توجه به اطلاعات درز پیدا کرده، گوشی شیائومی ۱۳ پرو از لحاظ کیفیت ساخت، محصولی بی نظیر شناخته می‌شود. مقایسه ای که بین قطعات سخت افزاری این محصول با نسخه‌های قبلی صورت گرفته است مشخص کرده که ارتقاء چشمگیری در قدرت پردازشی نسبت به نسخه‌های پیشین مشاهده خواهیم کرد. با وجود اینکه مدت زمان کوتاهی از رونمایی از گوشی های سری ۱۲ شیائومی نمی گذرد ولی این برند تصمیم گرفته که محصول شگفت انگیز خود را برای رقابت با آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی s22 به بازار عرضه نماید. اخیرا با توجه به تصاویری که از نمایشگر این گوشی هوشمند منتشر شده است، مشخص شده که این محصول با یک طراحی خاص و با دوربین شگفت انگیز قادر است تمام نیازهای کاربران حرفه‌ای را از خرید یک گوشی پرچمدار برطرف نماید.

صفحه نمایش شیائومی ۱۳ پرو

همانگونه که عنوان کردیم در چند وقت اخیر پخش شدن یک تصویر از واحد مهندسی شیائومی نشان داده که این برند در فکر ارائه یک پرچمدار بی‌نظیر برای رقابت با پرچمدارهای آیفون و سامسونگ است. در حالی که تصاویر پخش شده در پلتفرم های رسانه‌ای جزئیات کاملی را به ما بیان نمی‌کنند ولی برخی از افشاگران مشهور توانسته اند اطلاعاتی از این گوشی بی نظیر به دست آورند.

طبق تصاویر فاش شده که صحت آن همچنان تایید نشده است، این برند گوشی با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی به بازار عرضه خواهد شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند با بالاترین استانداردها انتخاب شده است. علاوه بر این با توجه به تصاویر منتشر شده از گوشی شیائومی ۱۳ پرو، طراحی و ساخت این محصول با لبه‌های خمیده ظاهری منحصر به فرد به آن بخشیده اند. اطلاعات قبلی نیز که در خصوص گوشی شیائومی ۱۳ پرو فاش شده، نشان داده که صفحه نمایش به کار رفته از نوع E6 AMOLED انتخاب شده است. وضوح شگفت انگیز 2K و همچنین بهره گیری از نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز نشان می دهد که کاربر هر آنچه از یک پرچمدار نیاز دارد را در این گوشی مشاهده خواهد کرد.

در حالت کلی به احتمال فراوان گوشی شیائومی ۱۳ پرو قابلیت های مشترکی با نسخه اولترا شیائومی ۱۲ خواهد داشت. بدنه‌ سرامیکی را به احتمال فراوان می توان بر روی گوشی شیائومی ۱۳ پرو مشاهده کرد. حال به نظر می‌رسد که شیائومی یک روند رو به رشد را برای طراحی و ساخت گوشی های پرچمدار خود اتخاذ کرده است. یکی از افشاگران چینی بیان کرده که با توجه به اینکه شیائومی تلاش دارد محصول خود را به منظور رقابت با آیفون ۱۴ روانه بازار کند، در ساخت بدنه این محصول موادی فوق العاده باکیفیت انتخاب کرده است.

در طراحی و ساخت گوشی شیائومی ۱۳ پرو حاشیه های بالا به احتمال فراوان باریک خواهند بود. علاوه بر این حاشیه های پایین صفحه این پرچمدار نیز حالتی کاملا منحصر به فرد داشته و ظرافت خاصی دارد. شیائومی برای نصب دوربین سلفی در قسمت بالای صفحه نمایش از حفره هایی استفاده کرده است. کاربر به خوبی با بررسی تصاویر منتشر شده از شیائومی ۱۳ پرو می تواند حس ارائه یک پرچمدار فوق العاده را داشته باشد.

سخت افزار و پردازنده شیائومی ۱۳ پرو

یکی از بزرگترین تغییراتی که شیائومی برای ساخت پرچمدار جدید خود یعنی شیائومی ۱۳ پرو انجام داده است، در مبحث پردازنده خواهد بود. با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که این گوشی را با پردازنده های شگفت انگیز و هشت هسته‌ای و با فرکانس 3.0 گیگاهرتزی در اختیار کاربران قرار می دهد. مطابق انتظار می توان پیش بینی کرد که شیائومی برای پردازنده گوشی نسل سیزدهم و نسخه پرو از پردازنده Snapdragon 8 Gen2 استفاده می کند. شرایطی که نشان می دهد یک محصول با پردازش گر فوق العاده، کاربر در اختیار خواهد داشت. این تراشه با وجود اینکه فرکانس کمتری نسبت به انتظارات دارد ولی به خوبی می‌تواند برای رقابت با سایر پرچمدارهای ارائه شده در بازار قابلیت‌های خود را نشان دهد.

شیائومی در چند سال اخیر تلاش کرده است که از جدیدترین تراشه های کوالکام برای پرچمدارهای خود استفاده نماید. با وجود اینکه فعلا اطلاعات دقیقی از پردازنده گوشی شیائومی ۱۳ پرو درز پیدا نکرده است ولی به احتمال فراوان قدرت و سرعت آن به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت. با توجه به استفاده از نسل جدید پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون بر روی گوشی شیائومی ۱۳ پرو، کاربر می تواند از مشکلات نسخه های قبلی خود را دور نگه دارد. همانگونه که میدانید پردازنده های به کار رفته بر روی گوشی های نسل قبلی یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸۱۰ نسل یک هنگام انجام فعالیت های سنگین و تحت فشار به شدت داغ می‌شد. با وجود قدرت پردازشی بالا این مشکل بخش زیادی از توان پردازنده را از بین می برد. با این حال با توجه به استفاده از نسخه جدید پردازنده‌ های کوالکام اسنپدراگون، این تراشه کاملا مشکل موجود یعنی داغ شدن را برطرف خواهد کرد.

در کنار پردازنده قدرتمندی که بر روی شیائومی ۱۳ پرو قرار می‌گیرد، این برند به احتمال فراوان محصول خود را با ۱۲ گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه خواهد کرد. استفاده از رم ۱۲ گیگابایتی بیانگر این است که سنگین ترین نرم افزارها و بازی های فوق حرفه‌ ای را کاربر بدون کمترین دغدغه ای می تواند اجرا کند. به احتمال فراوان این گوشی نیز با نسخه های مختلف به منظور کاهش قیمت در بازار عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه کاربران حرفه‌ ای نیاز به فضا و رم مجازی دارند، گوشی شیائومی ۱۳ پرو از 3 گیگابایت رم مجازی نیز بهره مند است. شرایط به کار رفته بر روی گوشی شیائومی ۱۳ پرو به گونه ای است که کاربر می تواند اطمینان داشته باشد که از محصولی شگفت انگیز با قیمت مناسب تر به منظور رقابت با آیفون ۱۴ بهره‌ مند خواهد شد. این پایان کار نبوده و حافظه داخلی به کار رفته بر روی شیائومی ۱۳ پرو نیز ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اگر بخواهیم یک جمع بندی از تراشه و پردازنده شیائومی ۱۳ پرو داشته باشیم، به احتمال فراوان محصول قدرتمند ارائه شده توسط این برند چینی از جمله نخستین گوشی های هوشمند به شمار می‌رود که از نسخه جدید پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون بهره‌مند می‌شود. این تراشه با فناوری ۴ نانومتری TCMC تولید شده و هسته های آن به مانند نسخه‌های قبلی انتخاب شده اند.

رابط کاربری شیائومی ۱۳ پرو

رابط کاربری شیائومی ۱۳ پرو جذابیت های خاصی مانند نسخه‌های قبلی ارائه شده توسط این برند برای کاربران دارد. شیائومی از یک پرچمدار با طراحی خاص و عملکرد فوق العاده رونمایی خواهد کرد. شیائومی ۱۳ پرو نیز به مانند نسخه‌های قبلی ارائه شده توسط این برند با سیستم عامل اندروید ۱۳ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به طور قطع این محصول پرچمدار از رابط کاربری MIUI بهره مند می شود. شرایطی که نشان می‌دهد کاربرد می‌تواند از یک رابط کاربری جذاب با سرعت و عملکرد فوق العاده بهره ببرد.

دوربین شیائومی ۱۳ پرو

یکی از مهمترین مباحثی که کاربران در فضای مجازی مطرح می‌کنند این است که کیفیت دوربین شیائومی ۱۳ پرو چگونه است. بررسی هایی که بر روی داده های انتشار داده شده انجام گرفته است مشخص کرده که شیائومی تلاش دارد نسل سیزدهم گوشی‌های هوشمند خود را با دوربین فوق العاده عرضه نماید. با وجود اینکه به احتمال فراوان نسخه های دیگر از دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی بهره مند هستند ولی شیائومی برای این نسخه از محصولات خود تلاش کرده است 3 دوربین ۵ مگاپیکسلی را انتخاب نماید. بدون تردید اگر دوربین های نصب شده بر روی گوشی شیائومی ۱۳ پرو از سه لنز ۵۰ مگاپیکسلی بهره مند شوند، به راحتی قابلیت رقابت با پرچمدارهای آیفون و سامسونگ را خواهد داشت. در این بین شیائومی برای دوربین سلفی نسل سیزدهم گوشی های خود نیز از یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است. با توجه به قدرت پردازشی شگفت انگیز شیائومی ۱۳ پرو، استفاده از این سنسورها شما را یاری می کند تا بتوانید برای ثبت تصاویر شگفت انگیز به راحتی اقدام نمایید.

باتری گوشی شیائومی ۱۳ پرو

یکی از مهمترین ویژگی های گوشی های ارائه شده توسط شیائومی، ظرفیت بالای باتری های آنها است. همان گونه که می دانید شیائومی حتی گوشی های پایین رده خود را نیز از باتری قدرتمند بهره مند می کند. با این حال گوشی شیائومی ۱۳ پرو نیز از یک باتری شگفت‌ انگیز بهره خواهد برد. به احتمال فراوان شارژر سیمی به کار رفته بر روی شیائومی ۱۳ پرو با فناوری شارژ سریع 100 وات همراه است. علاوه بر این شیائومی برای پرچمدار های خود از شارژر بی سیم نیز استفاده می کند. پشتیبانی گوشی شیائومی ۱۳ پرو از شارژر بی سیم ۵۰ واتی نشان می‌دهد که از این نظر نیز به خوبی خود را نسبت به پرچم دارای برندهای دیگر مجهز کرده و قابلیت های شگفت انگیزی در این زمینه خواهد داشت.

قیمت شیائومی ۱۳ پرو

قیمت شیائومی ۱۲ هنگام رونمایی ۸۹۹ دلار انتخاب شد. با این حال بخش زیادی از کاربران به دنبال بررسی قیمت گوشی شیائومی ۱۳ پرو هستند. با توجه به اینکه گوشی ارائه شده توسط شیائومی از یک پردازنده قدرتمند، دوربین حرفه‌ ای و سخت‌ افزارهای بی نظیر بهره مند شده است باید نسبت به نسل دوازدهم افزایش قیمت را متصور شوید. با این حال برای اعلام دقیق قیمت این گوشی باید یک ماه دیگر منتظر بمانیم.

جمع بندی

بدون تردید با رونمایی از گوشی شیائومی ۱۳ پرو تقاضا برای خرید آن به شکل قابل توجهی بالا است. خرید گوشی شیائومی ۱۳ پرو به شما این امکان را می‌دهد که یک محصول با قدرت فوق العاده برای رقابت با پرچمدارهای گران قیمت آیفون و سامسونگ انتخاب نمایید. شیائومی ۱۳ پرو از نمایشگر بی نظیر، پردازنده فوق‌ العاده و دوربین با کیفیت بهره مند خواهد شد. تاریخ رونمایی از شیائومی ۱۳ پرو زودتر از موعد مقرر بوده و به احتمال فراوان به جای آذرماه سال ۱۴۰۱ این گوشی هوشمند در اواخر مهر و یا اواسط آبان ماه به طور رسمی روانه بازار می شود.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.