پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

همه چیز درباره تبلت های شیائومی پد ۶

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۷

همه چیز درباره تبلت های شیائومی پد ۶

همه چیز درباره تبلت های شیائومی پد 6

تبلت های شیائومی پد ۶ توسط این برند محبوب چینی به همراه گوشی هوشمند شیائومی ۱۳ اولترا معرفی شدند. شیائومی تلاش کرده است که تبلت ها و گوشی های خود را با مشخصات قابل قبول و قیمت اقتصادی در بازار عرضه کند. پس از آنکه این برند به خوبی توانست در بازار گوشی‌ های هوشمند نامی برای خود دست و پا کند، تصمیم گرفت با فروش انواع تبلت نیز گام در عرصه رقابت با برندهایی مانند هواوی، سامسونگ و اپل بگذارد. شیائومی در چند روز گذشته محصولاتی با قابلیت های بی نظیر را به ویترین خود اضافه کرد. ویژگی‌ های جذاب تبلت شیائومی پد 6 و ۶ پرو برای کاربران می‌ توانند جالب توجه باشند. این غول فناوری چینی به خوبی توانسته است نیازهای کاربران را درک کرده و محصولاتی متناسب با خواسته آن ها را طراحی کند.

رونمایی رسمی از تبلت شیائومی پد ۶ و ۶ پرو

در آخرین روزهای فروردین سال ۱۴۰۲ شیائومی در مراسمی ویژه به همراه گوشی 13 Ultra روی به رونمایی از دو تبلت نیز آورد. این محصولات در کنار اسمارت می بند ۸ برای کاربران در بازار عرضه خواهند شد.

محصولاتی که دارای سخت افزار قدرتمند، صفحه نمایش بزرگ و کیفیت ساخت بالا بوده و می توانند نیازهای کاربران را به خوبی برطرف کنند. استفاده از بروزترین قطعات و همچنین بهره گیری از نمایشگر LCD با ابعاد ۱۱ اینچ برای هر دو نسخه نشان از ارائه محصولی کاربردی می دهد.
در مراسم رونمایی از تبلت های شیائومی پد 6 اعلام شد که این محصولات را در رنگ های آبی، طلایی و مشکی می توانید خریداری کنید. شرایطی که برای کاربران حائز اهمیت بوده و متناسب با سلیقه خود می توانند انتخابی خاص انجام دهند. قیمت تبلت شیائومی پد ۶ و 6 پرو نیز مناسب انتخاب شده است.

طراحی تبلت های شیائومی پد ۶

شیائومی برای دو نسخه عرضه شده به عنوان تبلت های Xiaomi pad 6 ترجیح داده است که از لحاظ ظاهری حالتی رسمی را به کار ببرد. این تبلت ها با گوشه های نسبتا مدور و با بهره گیری از پنل تخت طراحی شده که در قسمت مرکزی آن ها می توان یک سلفی حفره‌ ای را مشاهده نمود.

اگر به قسمت پشتی و پنل تبلت های شیائومی پد ۶ نگاه بیندازید متوجه خواهید شد که یک طراحی بسیار جالب برای آن در نظر گرفته شده است. برخلاف پیش‌ بینی‌ ها شیائومی روی به کپی برداری از ماژول دوربین گوشی های ۱۳ آورده و با نسل قبلی هیچگونه شباهتی ندارد. در فریم بالایی نیز برای کاربران دکمه پاور و همچنین میکروفون مکالمه به کار گرفته شده اند. علاوه بر این دو خروجی بلندگو نیز در قسمت بالایی قرار دارند.
در سمت راست هر دو تبلت شیائومی پد ۶ و شیائومی پد ۶ پرو می توانیم کلیدهای ولوم برای کم و زیاد کردن صدا را مشاهده کنیم. متریال به کار رفته برای ساخت این دو محصول نیز رضایت شما را جلب می‌ کند. استفاده از فلز برای بدنه پشتی و فریم دستگاه نشان می‌ دهد که محصولاتی مقاوم را در اختیار خواهید داشت. این تبلت ها دارای وزن ۴۹۰ گرمی بوده و در حالت کلی ظاهری کاربرپسند را خواهند داشت.

نمایشگرهایی متوسط برای هر دو محصول

بر خلاف انتظارات که احتمال داده می‌ شد شیائومی برای نسخه حرفه ای از پنل اولد استفاده نماید ولی شیائومی هر دو محصول خود را با صفحه نمایش های ips lcd در بازار عرضه می‌ کند. این صفحه نمایش ها ۱۱ اینچ بوده و به واسطه بهره گیری از درخشندگی ۵۵۰ نیت و همچنین پشتیبانی از فناوری های Dolby Vision و HDR10 کیفیت قابل قبولی از خود نشان خواهند داد.

نرخ نوسازی که شیائومی برای صفحه نمایش تبلت خود انتخاب کرده فوق العاده بوده و با ۱۴۴ هرتز از این نظر حرف های زیادی برای گفتن دارد. شیائومی اعلام کرده است که صفحه نمایش تبلت های شیائومی ۶ و شیائومی پد ۶ پرو قابلیت پشتیبانی از رنگ‌ های عمیق تر را خواهند داشت.
یکی از ویژگی‌ های جالب نمایشگر تبلت های Xiaomi pad 6 و Xiaomi pad 6 pro، تغییر رنگ نمایشگر با توجه به شرایط محیط خواهد بود. سنسورهایی که برای این تبلت ها شیائومی در نظر گرفته با توجه به نور محیط به صورت اتوماتیک دمای رنگ ها و نور صفحه را تغییر خواهند داد.
پنل تبلت ها نیز به واسطه بهره گیری از گواهینامه TUV Rheinland به کاربر این اطمینان را خواهند داد که نورهای مضر آبی حذف می شوند. شیائومی هر دو محصول خود را مجهز به محافظ گوریلا گلس ۳ کرده است.

سخت افزاری متفاوت برای Xiaomi pad 6 pro و Xiaomi pad 6

مطابق انتظارات شیائومی برای دو نسخه عرضه شده در بازار روی به بهره گیری از دو چیپست متفاوت آورده است. در واقع از مهمترین تفاوت های تبلت شیائومی می پد ۶ و شیائومی پد ۶ پرو می توان به تفاوت در پردازنده اشاره نمود. مدل استاندارد را شیائومی با یک پردازنده محبوب روانه بازار می‌ کند.

پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ برای شیائومی پد 6 انتخاب شده است. در طرف مقابل شیائومی برای نسخه حرفه ای یا پرو ترجیح داده است که یک پردازنده فوق العاده قدرتمند و چیپست پرچمدار را به کار ببرد. پردازنده اسنپدراگون 8+ با چیپ گرافیکی Adreno 730 ترکیب شده و عملکردی بی نظیر را از خود نشان خواهند داد. در طرف مقابل چیپ گرافیکی انتخاب شده برای نسخه استاندارد، Adreno 650 بوده که با هم تناسب دارند. در سایر موارد می توان شباهت هایی را از نظر سخت افزاری پیدا کرد. به عنوان مثال شیائومی هر دو تبلت خود را مجهز به حافظه داخلی فوق سری از نسل UFS3.1 کرده است. علاوه بر این تبلت های شیائومی ۶ و شیائومی پد ۶ پرو به رم های نسل ۵ یا LPDDR5 مجهز هستند.
اگر بخواهیم یکی از بهترین تبلت های موجود در بازار از نظر پردازنده را معرفی کنیم باید به سراغ نسخه حرفه ای یا پرو از این سری محصولات شیائومی برویم. پردازنده به کار گرفته شده بر روی تبلت شیائومی پد 6 پرو از جمله تراشه های پرچمدار بوده که عملکرد بی نظیر این تبلت را تضمین خواهد نمود.
شیائومی این دسته از تبلت های خود را در چند نسخه به بازار عرضه می کند. نسخه استاندارد را می توانید با حافظه های داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی خریداری کنید. این محصول علاوه بر این با رم های ۶ گیگابایتی و ۸ گیگابایتی در دسترس شما قرار می‌ گیرد. در طرف مقابل اگر قصد خرید تبلت شیائومی پد ۶ پرو را دارید، قادر به انتخاب نسخه‌ های ۸ و ۱۲ گیگابایتی از نظر رم خواهید بود. این محصولات را با حافظه های داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی به بازار عرضه می کنند.

دوربین هایی بی نظیر برای یک تبلت

یکی دیگر از تفاوت های تبلت های شیائومی پد 6 و شیائومی پد 6 پرو را می توان نوع سنسورهای به کار رفته برای دوربین ها در نظر گرفت.

شیائومی که برای گوشی‌ های هوشمند از دوربین های با کیفیت فوق العاده استفاده می کند، در تبلت ها نیز سعی کرده‌ این رویه را در نظر داشته باشد. نسخه استاندارد که توسط شیائومی در بازار عرضه می شود با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می گیرد. این دوربین به گشودگی دیافراگم f/2.2 مجهز شده و نسبت به قیمت دستگاه می تواند انتخابی خلاقانه باشد. در طرف دیگر نسخه حرفه ای که توسط شیائومی عرضه شده دارای سنسور 50 مگاپیکسلی بوده و می تواند از جمله بهترین تبلت ها در زمینه ثبت تصاویر شناخته شود. این نسخه یک سنسور ۲ مگاپیکسلی نیز داشته که در ثبت تصاویر به سنسور اصلی کمک فراوانی خواهد نمود. با بررسی‌ های انجام گرفته می توان دریافت که عملکرد دوربین تبلت شیائومی پد ۶ پرو نسبت به نسخه استاندارد بسیار قابل قبول تر خواهد بود.
در بخش دوربین سلفی نیز از دو سنسور متفاوت برای دو نوع تبلت استفاده شده است. نسخه استاندارد مجهز به حسگر 8 مگاپیکسلی بوده که در مقابل سنسور ۲۰ مگاپیکسلی نسخه حرفه ای حرف زیادی برای گفتن ندارد. در عین حال از شباهت های دوربین Xiaomi pad 6 pro و Xiaomi pad 6 می توان پرده برداشت. شیائومی هر دو تبلت خود را مجهز به قابلیت تصویربرداری HDR نموده و با فلش LED دوگانه آن ها را روانه بازار می‌ کند.
علاوه بر این در مبحث فیلمبرداری نیز تبلت شیائومی پد ۶ به شما امکان ثبت فیلم با کیفیت 4K را خواهد داد. دوربین نسخه پرو نیز با نرخ 60 فریم بر ثانیه شما را یاری خواهد کرد تا برای فیلمبرداری 4K بتوانید از عملکرد خیره کننده‌ ای بهره مند شوید.

باتری تبلت های شیائومی پد ۶

باتری تبلت های شیائومی پد ۶ پرو و شیائومی پد 6 به مانند گوشی های هوشمند عرضه شده توسط این برند ظرفیت بالایی دارد.

بر روی نسخه استاندارد می توان یک باتری غول پیکر را مشاهده نمود. این باتری دارای ظرفیت ۸۸۴۰ میلی آمپر ساعت بوده که تا ساعت ها می تواند شما را یاری کند مشغول به تماشای فیلم و وبگردی شوید. در طرف مقابل نسخه حرفه ای تبلت های شیائومی پد 6 به یک باتری ۸۶۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. در این زمینه نسخه استاندارد عملکرد بهتری خواهد داشت. فراموش نکنید که شارژ سریع ۶۷ واتی که برای تبلت شیائومی پد 6 پرو در نظر گرفته شده است شما را یاری خواهد کرد که با سرعت بیشتری در مقایسه با نسخه استاندارد بتوانید تبلت را شارژ نمایید.

رابط نرم افزاری کاربرپسند برای تبلت های شیائومی

از نظر رابط کاربری می توان هر دو محصول را در سطح بالایی قرار داد. شیائومی این تبلت های خود را بر پایه اندروید ۱۳ در دسترس کاربران قرار خواهد داد. علاوه بر این استفاده از رابط کاربری MIUI 14 نیز شما را یاری خواهد کرد که از ویژگی‌ های جدید و قابلیت های نرم افزاری جالبی بتوانید بهره مند شوید.

سایر ویژگی ها

با بررسی تبلت های Xiaomi pad 6 می توان به ویژگی های دیگر این محصولات برخورد کرد. دو تبلت عرضه شده توسط شیائومی دارای بلندگوی استریو با چهار خروجی هستند. علاوه بر این پشتیبانی از نسل جدید قلم های استایلوس نیز شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید از یک محصول مدرن بهره‌ مند شوید. از دیگر ویژگی های این تبلت ها می‌ توان به پشتیبانی از پورت usb تایپ C و از نسل ۳.۲ اشاره کرد.

تفاوت های تبلت شیائومی پد ۶ و شیائومی پد ۶ پرو

همانگونه که عنوان کردیم مهمترین تفاوت تبلت های شیائومی پد ۶ و شیائومی پد 6 پرو به پردازنده به کار رفته در ساخت آن ها برمی گردد. علاوه بر این سنسور دوربین نیز برای نسخه حرفه‌ ای با کیفیت بالاتر می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. بلوتوث شیائومی پد ۶ از نسخه ۵.۲ بوده و این مقدار برای شیائومی می پد ۶ پرو ۵.۳ خواهد بود.

قیمت و زمان عرضه تبلت های شیائومی پد ۶

قیمت تبلت های شیائومی پد 6 با توجه به نوع سخت افزار به کار رفته در ساخت آن ها متفاوت است. با وجود اینکه شیائومی این محصول را برای بازار چین تامین کرده باید منتظر ماند و دید که نسخه جهانی آن چه زمانی در دسترس کاربران قرار می‌ گیرد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.