پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به گوشی‌های سامسونگ گلکسی ام ۲۰ و گلکسی ام ۱۰

پنج شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به گوشی‌های سامسونگ گلکسی ام ۲۰ و گلکسی ام ۱۰

کمپانی سامسونگ رسما از دو گوشی جدید خود به نام های (Samsung Galaxy M10 & Galaxy M20) که از فناوری نمایشگر ناچ بهره می برند رونمایی کرد که به بررسی مختصری در مورد  مشخصات فنی، قابلیت ها، قیمت و آنها خواهیم پرداخت.

در اوایل فصل پاییز کنفرانسی تحت عنوان توسعه دهندگان سامسونگ برگزار گردید که در آن این غول کره ای خاطر نشان کرد که تصمیم به  استفاده از نمایشگر های ناچ به نام Infinity-V گرفته است. ظاهرا سامسونگ با رونمایی از گوشی های گلکسی ام 10 و گلکسی ام 20 رسما تصمیم خود را اجرایی کرده است و گوشی های هوشمند جدید خود را به صفحه نمایش ناچ مجهز نموده است.

امروزه دیگر سامسونگ تنها برند تولید کننده گوشی های فاقد حاشیه بالایی تصویر نیست. با وجود اینکه این ویژگی از جذاب ترین ویژگی های معرفی شده در سری Galaxy M می باشد باید گفت که قبل تر نیز شاهد این ویژگی جذاب بوده ایم و دیگر تازگی خود را از دست داده است.

با توجه به گفته های پیشین گلکسی ام 10 و گلکسی ام  20 نمایشگری از نوع Infinity-V را دارست که سامسونگ برای نخستین بار رسما از آن رونمایی کرد. علت نام گذاری “V” روی صفحه نمایشگر جدید سامسونگ به این علت است که تکه بریده شده ای از این حرف در قسمت بالایی نمایشگر حک شده است و سامسونگ در این قسمت بریده شده به زیبایی  یک دوربین سلفی جذاب را جاسازی نموده است.

سامسونگ برای پوشش دهی از حاشیه های اضافه تر در بالای نمایشگر از قرار دادن یک اسپیکر بالای دوربین بهره گرفته است. حاشیه ها در دو طرف نمایشگر به حد فوق العاده ای باریک شده اند و یک چانه کوچک زیر آن را می توان مشاهده نمود.

فناوری جالب تر اینکه یک اسکنر اثر انگشت با سایز مناسب روی قاب پشت گوشی تعبیه شده است. سامسونگ با قرار دادن یک ماژول دوربین دوگانه که در سمت چپ قاب پشتی قرار دارد همانند سری گوشی های شگفت انگیز گلکسی اس خودنمایی می کند. در واقع سامسونگ با قرار گیری اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی گوشی، به صفحه نمایشگر کمک کرده تا بیشترین استفاده از پنل جلوی گوشی داشته باشد.

گلکسی ام 20 سامسونگ از یک نمایشگر بزرگ 6.3 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس و گلکسی ام 10 دارای نمایشگر 6.22 اینچی با ضوح اچ دی پلاس بهره می گیرد. نکته حائز اهمیت این است که وضوح کم در گلکسی ام 10  در کنار بهره مندی از یک باتری 3400 میلی آمپر ساعتی قدرتمند می تواند شارژدهی فوق العاده ای در اختیار قرار دهد.

تراشه به کار رفته در این غول عظیم از خانواده تراشه های 8 هسته ای اگزینوس 7 سامسونگ به نام Exynos 7904 می باشد که مرکز قدرت و قلب تپنده گلکسی ام 20 را برعهده گرفته است. این چیپ تراشه ای 14 نانومتری بوده که از 2 هسته ی Cortex-A73  با سرعت کلاک 1.8 گیگا هرتزی همراه با  6 هسته ی Cortex- A53 که از  سرعت کلاک 1.6 گیگا هرتزی بهره مند گردیده است . یک مودم LTE با پشتیبانی از Cat.12 ارائه دهنده سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه‌ای نیز در این چیپ‌ست وجود دارد. همچنین مرکز قدرت و تفکر  گلکسی ام 10 را نیز تراشه‌ی هشت هسته‌ای  Exynos 7870 برعهده گرفته است.

پردازشگر سیگنال تصویر تراشه اگزینوس 7904 از دوربینی تا وضوح تقریبا 32 مگاپیکسل پشتیبانی می کند. در حالی که گوشی های گلکسی ام سامسونگ در فناوری خود از دوربین دوگانه ی پشتی با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی (دیافراگم 1.9/f) و یک دوربین عریض 5 مگاپیکسلی با زاویه ی 120 درجه ای رخ نمایی می کند.

فناوری جدیدی که کمپانی سامسونگ طراحی کرده در مورد پشتیبانی از کیت های دوربین سه گانه ی پیشرفته در اگزینوس 7904 است که شامل دوربین های با عرض زیاد به منظور عکاسی پانورامیک یا تعبیه سنسورهای عمیق برای افکت گذاری به پس زمینه ی تصویر می باشد. از دیدگاه تئوری  بررسی شده این تراشه توانایی فیلمبرداری با کیفیت4k  با نرخ 30 فریم بر ثانیه یا 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه ای را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

تکنولوژی دوربین سلفی این گوشی ها طبق آنچه گفته شد در ناچ قطره ای بالای صفحه نمایشگر به شکل زیبایی تعبیه شده است. دوربین هایی 8 مگاپیکسلی که از فناوری قفل گشایی بر اساس تشخیص چهره نیز بهره مند گردیده اند.

باید گفت که اولین گوشی شرکت سامسونگ که یک منبع شارژ خیلی قوی به اندازه 5000 میلی آمپرساعتی بهره مند گردیده است گوشی گلکسی ام 20 می باشد. با وجود صفحه نمایشگر با وضوح فول اچ دی پلاس و در عین حال قدرت پردازش صرفه جویانه انتظار می رود که ذخیره باتری حدودا 2 روز را پاسخ گو باشد. راه حل کاربردی سامسونگ برای افزایش سرعت عمل در شارژ این باتری خیلی بزرگ فناوری شارژ سریع 15 وات است. با تمام این تفاسیر اما باتری گلکسی ام 10 از این نوع نیست بلکه یک باتری کوچک تر 3400 میلی آمپر ساعتی است که سامسونگ آن را نیز به تکنولوژی شارژ سریع تجهیز کرده است.

هدف کمپانی سامسونگ از تولید گوشی های سری ام گلکسی این است که جلوی پیشروی زیاد و بی وقفه گوشی های چینی را گرفته باشد. ظاهرا تصمیم قیمت های مقرون به صرفه این محصولات نیز به همین خاطر می باشد که با قیمت مناسب وارد عرصه فروش شده و سامسونگ بیان نموده است که آن ها را به عنوان جایگزین گوشی های سری گلکسی جی خود روانه بازار کرده است.

تاریخ حدودی فروش این سری گوشی های گلکسی سامسونگ برای اولین بار 5 فوریه خواهد بود اما این زمان برای فروش در کشور هند است. هنوز تاریخ دقیقی برای فروش جهانی اعلام نشده است. قیمت حدودی که برای مدل گلکسی ام 10 در نظر گرفته شده حدود 110 دلار می باشد. این مبلغ برای گوشی دارای 16 گیگابایت فضای داخلی همراه با رم 2 گیگابایت می باشد. در عین حال مدل شگفت انگیز دیگر دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی همراه  با رم 3 گیگا بایتی می باشد که بهای آن حدودا 125 دلار عنوان شده است.

گلکسی ام 20 گوشی هوشمند بسیار پر قدرت و حرفه ای و کاملا مقرون به صرفه می باشد. گلکسی ام 20 مجهز به حافظه 32 گیگابایتی همراه با یک رم 3 گیگابایتی تنها با قیمتی حدود  155 دلار عرضه خواهد شد. این در حالی است که نسخه قدرتمندتر آن با بهره مندی از 4 گیگابایت رم همراه با  64 گیگابایت فضای داخلی حدودا 180 دلار به فروش خواهد رسید.

در مورد رنگ نیز باید گفت که سامسونگ محصولات جدید خود را با  2 رنگ آبی Ocean و مشکی Charocal روانه بازار خواهد کرد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.