پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به نوکیا ایکس ۶ : کم حاشیه با طراحی ناچ استایل

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به نوکیا ایکس ۶ : کم حاشیه با طراحی ناچ استایل

نخستین گوشی نوکیا با طراحی ناچ به نام نوکیا ایکس 6 (Nokia X6) چند وقت پیش معرفی شد. در این مطلب قصد داریم تا به مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت این گوشی هوشمند بپردازیم.

پس از شنیدن شایعات زیاد پیرامون محصول جدید نوکیا بالاخره اچ ام دی گلوبال تصمیم گرفت تا گوشی نوکیا ایکس 6 را در پکن چین معرفی کند. مهم‌ترین ویژگی این گوشی هوشمند برخورداری از نمایشگر کم‌حاشیه با طراحی ناچ است. اگر شما از طرفداران ناچ هستید باید بگوییم که این محصول همانند هواوی P20 از یک نمایشگر کشیده با حاشیه کم و بریدگی ناچ برخوردار است.

کاربران در نگاه اول به پنل جلویی گوشی نوکیا ایکس 6 درخواهند یافت که این گوشی مجهز به نمایشگری کم‌حاشیه و کشیده و ناچ استایل است. در واقع همین طراحی ناچ به این گوشی هوشمند اجازه داده است تا حاشیه‌های بالا و کناره‌ی نمایشگر را به حداقل برساند. ناگفته نماند که حاشیه و چانه‌ی زیری نمایشگر از حاشیه بیشتری برخوردار است.

نمایشگر کشیده و در کل پنل جلویی این گوشی همانند دیگر گوشی‌های ناچ استایل دیگر است با این تفاوت که اندازه ناچ نوکیا ایکس 6 بزرگ‌تر از اسنشال فون و کوچک‌تر از آیفون X است. همچنین این گوشی هوشمند شباهت بسیار زیادی به سری هواوی پی 20 داشته و از الگو‌های طراحی این سری پیروی کرده است. نوکیا ایکس زد دارای نمایشگری 5.88 اینچی با نسبت 19:9 و وضوح +Full HD برابر با 2280×1080‌ پیکسل است. به‌علاوه یک لایه گوریلا گلس 3 ساخته شرکت کورنینگ وظیفه حفاظت از این نمایشگر را برعهده دارد.

قاب پشتی نوکیا ایکس 6 نمای جالب‌تری داشته و اول از همه توجه ما را به خودش جلب کرد. فریم نوکیا X6 از آلومینیوم است در حالی که قسمت پشتی از شیشه ساخته شده و توسط یک لایه گوریلاگلس محافظت می‌شود. کلید‌های تنظیم صدا همانند کلید پاور در سمت راست گوشی قرار دارند و درگاه سیم‌کارت در سمت چپ تعبیه شده است. گوشی نوکیا X6 در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی تیره عرضه خواهد شد

نوکیا X6 از یک دوربین دوگانه متشکل از دو سنسور 16 + 5 مگاپیکسلی می‌باشد. این دوربین دوگانه در وسط قاب پشتی قرار گرفته است و یک اسکنر اثر انگشت دقیقا زیر آن تعبیه شده است و در ادامه زیر اسکنر شاهد لوگوی نوکیا هستیم. پنل جلویی و قسمت ناچ هم میزبان یک دوربین 16 مگاپیکسلی با کیفیت عالی هستند که وظیفه برقراری تماس‌های ویدیویی، ثبت عکس‌های سلفی و قابلیت تشخیص چهره را برعهده دارد. قابلیت‌های ارتباطی گوشی نوکیا X6 در 4G VoLTE، وای فای 802.11ac (2.4 گیگاهرتزی + 5 گیگاهرتزی)، بلوتوث 5، جی پی اس + گلوناس و درگاه USB نوع C خلاصه می‌شود. تأمین‌کننده نیروی این گوشی قدرتمند یک باتری 3060 میلی‌آمپر ساعتی است که از تکنولوژی Quick Charge 3.0 بهره می‌برد.

در کنار تمامی مشخصاتی که گفتیم شاید جالب‌ترین نکته این گوشی قیمت آن است که برای برخی حتی جذاب خواهد بود. قیمت نسخه پایه این گوشی هوشمند که از 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی برخوردار است تنها 204 دلار می‌باشد. و قیمت نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی 236 دلار است. نسخه آخر که از 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برخوردار است 266 دلار خواهد بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.