پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به مک بوک ایر ۲۰۱۸ اپل

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به مک بوک ایر ۲۰۱۸ اپل

کمپانی اپل نسل جدید لپتاپ خود را با نام مک بوک ایر 2018 (Macbook Air 2018) رونمایی کرد. همچنین اپل مک بوک جدید خود را به سخت افزارهای مدرن و طراحی ویژه تجهیز نموده است.

مک بوک ایر اولین بار در سال 2008 معرفی و روانه بازارگردید. طراحی باریک و سبک بسیار جدید آن در زمان خود شگفتی آفرید و به دلیل قیمت نسبتا بالایی که همراه داشت محبوبیت چندانی پیدا نکرد اما رفته رفته به یک محصول محبوب و جذاب تبدیل گردید.

کمپانی اپل هر ساله نسخه جدیدی از مک بوک ایر را روانه بازار می کرد واین روند تا سال 2015 ادامه داشت. اما بعد از سال 2015 اپل تنها در ژوئن 2017 یک به‌روزرسانی نچندان جالب و در واقع تغییرات خاصی رابه همراه نداشت.

در حال حاضر می توان گفت اپل با قدرت و انرژی  دوباره پا به عرصه میدان نهاده و با رونمایی از جدید ترین نسخه مک بوک ایر 2018 همراه با تغییرات بسیار جذاب که درادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد دوران طلایی جدیدی را آغاز کرده است.

با اولین نگاه به  مک بوک ایر 2018 به نمایشگری حرفه ای در میان قابی از آلومینیوم که نسبت به قبل کوچک شده است را نظاره گر هستیم، نمایشگر حرفه ای رتینا همچنان در ابعاد مدل قبلی یعنی  13.3 اینچی باقی مانده است. ولی به جای ابعاد؛ وضوح نمایشگر به صورت چشم گیری افزایش پیدا کرده است که نسبت به نسل قبلی قابل مقایسه نیست. اپل در این محصول از دو درگاه USB نوع C بهره گرفته و اسلات کارت میکرو اس دی مشاهده نمی شود ولی با بهره گیری از درگاه  تاندربولت 3 سرعت بالای انتقال اطلاعات را برای کاربران ارمغان آورده است.

از قابلیت‌های مهم مک بوک های جدید اپل بهره مندی از تاچ آیدی می باشد؛ اپل در این نسخه از تاچ بار مک بوک پرو بهره نبرده است. اما تاچ آی دی مک بوک ایر 2018 اپل از سنسوری جدید بهره می برد که قدرت خود را ازتراشه جدید T2 تامین می کند و می‌توان با  استفاده از قابلیت شگفت انگیز  “Hey, Siri” لپ تاپ خود را در هنگام  دور بودن  صدا زد و به آن فرمان داد.

همانطور که انتظار می رفت، کیبورد جدید این لپ تاپ جدید همان مکانیزم پروانه‌ای که در مدل‌های قبلی مک بوک پرو دیده بودیم می باشد. همان  کیبورد مورد علاقه اپل که در مک بوک پرو 2018 خود نیز بهره گرفته بود.

وقت آن رسیده که به قطعات داخلی این محصول بپردازیم ، مرکز قدرت مک بوک جدید اپل را  پردازنده نسل هشتمی Core i5 اینتل تشکیل می دهد و در کنار آن حداکثر 1.5 ترابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم به قدرت آن می افزایند. درمورد باتری باید گفت ظرفیت بهتری نسبت به نسخه های قبلی دارد در این مورد اپل ادعا می‌کند با هر بار شارژ کامل باتری این لپ تاپ به صورت مداوم 12 ساعت کار خواهد نمود یا 13 ساعت می توانید با آن به تماشای فیلم بپردازید. اما بنظر نمی رسد برای تایید این ادعا زمان مناسبی باشد زیرا  خوش بینی اپل همیشه در مورد بهینه سازی کامپیوترهای مک بوک بیش از حد می باشد.

در مورد ظاهر دستگاه باید گفت نسبت به مدل قبل حاشیه‌ها کمتر شده است و با وزنی حدود 1.24 کیلوگرمی حدود 100 گرم کمتر از مدل های قبلی است و از طرفی ابعاد نیز حدود 17 درصد کوچکتربه نظرمی رسند. به گفته‌ی این شرکت، ساختار بدنه مک بوک ایر 2018 از ترکیب آلیاژی جدید، متشکل از آلومینیوم بازیافتی تولید شده است. اپل پیکره این محصول جدید را همانند سایر محصولاتش به رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلایی پوشانده است .

نکته آخر قیمت محصول می باشد که براساس بهبود و توسعه و استفاده از فن آوری های به روزتر قطعا قیمت بالاتری را نسبت به نسل های قبل شامل می شود. قیمت پایه که اپل برای محصول جدیدش با پردازنده Core i5، رم 8 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایتی در نظر گرفته است حدود قیمت  1199 دلار می باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.