پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به اپل واچ سری ۴

یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به اپل واچ سری ۴

اپل همراه با آیفون ایکس اس و ایکس آر از ساعت هوشمند جدید خود، اپل واچ سری 4 (Apple Watch Series 4) رونمایی کرد. در ادامه به معرفی این ساعت جدید و قابلیت‌های آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اپل سرانجام ساعت‌ هوشمند جدیدش را معرفی کرد. اولین و مهم‌‌ترین ویژگی این ساعت هوشمند در ظاهر آن نهفته است. اپل بعد از سه سال بالاخره طراحی ساعت‌های هوشمند خود را تغییر داد. حالا اپل واچ سری 4 از نظر ظاهری تفاوت چشم‌گیری با نمونه‌های قبلی دارد و این موضوع کاملا مشهود است. به‌لطف استفاده از نمایشگر بزرگ‌‌تر و لبه‌های خمیده‌‌تر، اپل واچ جدید صفحه‌نمایشی لبه‌به‌لبه را به کاربران ارائه می‌کند. این نمایشگر 30 درصد از نمایشگر اپل واچ 3 بزرگ‌‌تر است. این به معنای امکان نمایش اطلاعات بیشتر و کاربرد‌های بیشتر ساعت هوشمند اپل در آینده است. در بخش سخت‌افزار نیز شاهد ورود اسکنر EKG و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد آن هستیم.

سری چهارم اپل واچ‌ها از پردازنده 64 بیتی و دو هسته‌ای S4 برخوردار هستند. این به معنای ارتقا‌ی قابل‌توجه اپل واچ‌های جدید در بخش پردازش است. طراحی این ساعت جدید بر عهده تیم سیلیکون بوده است. اپل نیز ادعا دارد که عملکرد این ساعت جدید دو مرتبه از ساعت‌های قبلی بهتر است. در ضمن امکانات سخت‌افزاری دیگر اپل واچ‌ مانند ژیروسکوپ و شتاب‌سنج هم دست خوش ارتقا‌هایی شده‌اند.

این ارتقا‌های صورت گرفته باعث تولد قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد جدیدی شده‌اند. به لطف سخت‌افزار جدید و قدرتمند‌‌تر اپل واچ سری 4، این دستگاه می‌تواند افتادن یا سقوط کاربر را از ارتفاع تشخیص دهد و در صورت عدم حرکت کاربر تا 1 دقیقه، دستگاه به صورت خودکار تماس اضطراری برقرار می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند نمایش ریتم تپش قلب کاربران است که امکان دارد فیبریلاسیون دهلیزی نیز باشد. این موارد تنها برخی از قابلیت‌های جدید این ساعت هوشمند هستند. اما جذاب‌‌ترین ویژگی اپل واچ سری 4 امکان استفاده از الکتروکاردیوگرام است. جالب است بدانید این ساعت هوشمند نخستین دستگاه EKG است که کاربران می‌تواند با قرار دادن انگشت خود بر روی “digital crown” یا همان دکمه چرخان از EKG بهره ببرند.

جالب است بدانید اپل واچ سری 4 توانسته است از سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) مجوز استفاده به منظور امور پزشکی را کسب کند.

به لطف ارتقا و به‌روز‌رسانی قسمت‌های مختلف رابط کاربری watchOS حالا ساعت‌های جدید اپل می‌توانند اطلاعات مهمی ‌همچون تصاویر، نقشه و تقویم را هر چه واضح‌‌تر و بهتر نمایش دهند. به‌علاوه این نسل چهارم از یک شکل و طرح جدید برای نمایش ساعت و هشت حالت مرتبط برخوردار است. نسل چهارم اپل واچ نسبت به نسل سوم از نمایشگری بزرگ‌‌‌تر برخوردار است، با این حال اندازه کلی و ضخامت آن همچنان کمتر از نسل سوم است.

سری چهارم علاوه بر بهره‌مندی از دکمه‌ی چرخان لمسی از نشانگر قرمز LTE حلقه‌ای شکل نیز برخوردار است. اسپیکر‌های اپل واچ جدید نیز از بازخورد بالاتری بهره می‌برند و صدای بلند‌‌تری را پخش می‌کنند. بخش پشتی دستگاه از سرامیک مشکی ساخته شده است و در پنل جلویی نیز از کریستال یاقوت کبود استفاده کرده‌اند.

یکی از نقاط اشتراک سری 3 و سری 4 اپل واچ‌های اپل به ظرفیت باتری آنها برمی‌گردد. اما همچنان با هر بار شارژِ این دستگاه، از شارژدهی 18 ساعته بهره خواهید برد. این ظرفیت باتری برای استفاده تا حداقل 2 روز کافی است. تمام بند‌های موجود، قابل استفاده بر روی نسل چهارم هستند. البته اپل از دو بند ضد زنگ جدید نیز رونمایی کرده است.

اپل واچ‌های جدید اپل از جمعه، 21 سپتامبر (30 شهریور) پیش‌فروش شدند. نسخه GPS قیمتی معادل 399 دلار دارد. مدل‌های پیشرفته‌‌تر نیز با قیمت 499 دلار عرضه می‌شوند، البته این نسخه‌های گران‌قیمت از LTE پشتیبانی می‌کنند. ناگفته نماند که نسل سوم نیز همچنان با قیمت 279 دلار عرضه خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.