پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نوآوری مایکروسافت برای ادغام سنسور اثر انگشت و صفحه نمایش

یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

نوآوری مایکروسافت برای ادغام سنسور اثر انگشت و صفحه نمایش

ادغام سنسور اثر انگشت با صفحه نمایش توسط مایکروسافت، خبری بود که چند هفته پیش منتشر شد و خبر از تحقیقات این غول حوزه آی تی در این زمینه میداد. این فناوری اگر به مرحله انجام برسد مزایای زیادی دارد منجمله صرفه جویی در فضای قاب دستگاه ها، امکان استفاده از صفحات نمایش بزرگتر و انعطاف پذیری بیشتر در طراحی. حالا مایکروسافت پتنت جدید خود را در این زمینه منتشر کرده که حاکی از آن است که این شرکت قرار است استفاده های متنوعی از این فناوری داشته باشد.

از پتنت های منتشر شده اینطور به نظر میرسد که این فناوری تقریبا بر روی صفحات نمایش در هر اندازه ای قابل استفاده است. همچنین می توان دید که اثر انگشت در این فناوری به دو روش اسکن میشود. یکی از این راه ها تشخیص دقیق تر اثر انگشت و لغو اثر انگشت ها و تماس های فیزیکی نامشخص است. به عبارت دیگر، در صورتیکه سطح لمس کننده صفحه نمایش دارای اثر انگشت نباشد، سنسور اثر انگشت، صفحه نمایش را فعال نمی کند. در نتیجه از فعال شدن نمایشگر دستگاه در اثر لمس تصادفی جلوگیری به عمل می آید.

روش دوم که برای تشخیص اثر انگشت استفاده میشود، استفاده از تمام صفحه نمایشی است که قابلیت اسکن اثر انگشت را دارد. فرض کنید افراد مختلفی با یک کیبورد چند لمسی (multi-touch) مانند سرفیس هاب (Surface Hub) یا سرفیس تیبل (Surface Table) کار می کنند. این روش قادر است هویت کاربران گوناگونی که مشغول به کار با دستگاه هستند را شناسایی کرده و هویت هر کاربر و محتوای مربوط به هر فرد را در اختیار او قرار دهد.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.