پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نمایشگر گلکسی نوت ۹ و انقلابی ‌در صنعت نمایشگرها

سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نمایشگر گلکسی نوت ۹ و انقلابی ‌در صنعت نمایشگرها

با توجه به ادعای موسسه دیسپلی میت ، نمایشگر گلکسی نوت 9 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 9) توانسته انقلاب عظیمی ‌در صنعت نمایشگر گوشی‌های هوشمند ایجاد کند و موجب ارتقای استاندارد‌های نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند شده است. در ادامه به تجزیه و تحلیل این نمایشگر کم‌نظیر خواهیم پرداخت.

موسسه فناوری‌های دیسپلی میت (Displaymate) از اولین دنبال‌کنندگان محصولات جدید سامسونگ بود و به سرعت به ارزیابی نمایشگر گوشی جدید نوت 9 پرداخت. هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد که آزمایشات آنها روی نمایشگر بدون مرز (Infinity Display) گوشی جدید گلکسی نوت ۹ سامسونگ به پایان رسیده است. داده‌های این ارزیابی بازگو کننده افزایش فوق‌العاده‌ی سطح عملکرد و مزایای نمایشگر جدید نوت 9 می‌باشد.

موسسه دیسپلی میت ، معتبر‌‌ترین و پیشرو‌‌ترین موسسه در بخش ارزیابی نمایشگر در دنیا است. این موسسه در مورد گلکسی نوت 9 سامسونگ ادعا کرد که این محصول از نوآورانه‌‌ترین نمایشگر با بهترین عملکرد در بین نمایشگر‌های امتحان شده در موسسه ما استفاده کرده است. در ادامه دیسپلی میت اعلام کرد که این نمایشگر توانسته است رکورد‌های متعددی را در بررسی‌های عمیق این موسسه جا‌به‌جا کند و در نهایت امتیاز فوق‌العاده‌ی A+ را به خود اختصاص داد.

این نمایشگر 6.4 اینچی با کیفیت باور‌نکردنی Quad HD+ Super AMOLED و به لطف رزولوشن 3K یا 2960 در 1440 توانسته است در هر کدام از حوزه‌های انعکاس نور روی صفحه نمایشگر، دقت رنگ مطلق، نهایت روشنایی، طیف رنگ‌های اصلی، نسبت کنتراست و رزولوشن صفحه نمایش، استاندارد‌های معمول را کسب کرده و در برخی موارد رکورد‌های تازه و عملکرد‌های به مراتب بهتر را به دست آورد.

سربلند در زیر نور مستقیم خورشید
نور حداکثری (High Brightness) از قابلیت‌های نمایشگر نوت 9 است که در موقعیت‌هایی مانند زیر نور مستقیم خورشید می‌تواند تصاویر را شفاف و واضح برای شما به‌نمایش در‌آورد. کارشناسان دیسپلی میت برای آزمایش این ویژگی نمایشگر نوت 9 تصمیم گرفتند یک تصویر کاملا سفید را زیر نور مستقیم خورشید و با حداکثر روشنایی پخش کنند. نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند برای نمایش یک صفحه تمام سفید باید از تمام قدرت درخشش پیکسل‌های صفحه استفاده کنند تا تصویر به بهترین شکل نمایش داده شود و مطمئنا انجام این کار در حالت نور حداکثری و زیر نور مستقیم خورشید کاری به مراتب سخت‌‌تر است.

اما این نمایشگر در این آزمایش سر بلند بیرون آمده و رکورد جدید را به ثبت رساند. روشنایی صفحه در این آزمایش حدود 27 درصد بیشتر از روشنایی نمایشگر نوت 8 در همین آزمایش است. به‌علاوه در حالت استاندارد و نور محیطی کم نسبت کنتراست نمایشگر گلکسی نوت 9 تا 32 درصد بیشتر از گلکسی نوت8 می‌باشد.

رکوردشکنی در حوزه دقت رنگ
این نمایشگر همچنین در حوزه دقت رنگ مطلق توانست در حالت‌های گوناگون رکورد‌های جدید به دست آورد. این دقت بر اساس واحدی به نام تمایز رنگ بسیار ناچیز (JNCD) اندازه‌گیری می‌شود. دقت تشخیص تمایز رنگ‌ها توسط چشم انسان شاخص تعیین این واحد‌های تمایز رنگ (JNCD) است. دقت رنگ نمایشگر نوت 9 حدودا 85 درصد بالاتر از نمایشگر نوت 8 بوده و به ادعای دیسپلی میت، این نمایشگر با کسب امتیاز 0.5 JNCD تا کنون از بالاترین دقت رنگ در بین تمام نمایشگر‌های آزمایش شده در این موسسه برخوردار است. بنابراین این نمایشگر در دید کاربران بی نقص است.

مصرف انرژی بسیار پایین
مصرف انرژی پایین از دیگر ویژگی‌های مثبت این نمایشگر است. از دیگر مواردی که دیسپلی میت در مورد آن به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازد مربوط به میانگین مصرف انرژی در زمان نمایش انواع تصاویر می‌شود. نمایشگر نوت 9 تنها 1.10 وات انرژی مصرف می‌کند که 8 درصد از نوت 8 کمتر است. در نهایت باید نمایشگر نوت 9 را به طور خیلی خلاصه یک نمایشگر با روشنایی بالا و دقت فوق‌العاده و همچنین مصرف بسیار کم به‌شمار آورد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.