پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نقد و بررسی جامع گوشی گلکسی S۲۰ اولترا جدیدترین محصول سامسونگ

سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

نقد و بررسی جامع گوشی گلکسی S۲۰ اولترا جدیدترین محصول سامسونگ

نقد و بررسی جامع  گوشی گلکسی S20 اولترا جدیدترین محصول سامسونگ
Galaxy S20 Ultra را می توان چشمگیرترین گوشی جدید سامسونگ دانست.

اولین چیزی که در گوشی گلکسی S20 اولترا، پرچمدار جدید سامسونگ جلب توجه می کند دوربین جدید است که مرزهای عکاسی با موبایل را جا به جا می کند و یک پله ارتقا می دهد. این اولین باری است که در گوشی سامسونگ یک حسگر جدید 108 مگاپیکسلی را به عنوان دوربین اصلی مشاهده می کنیم. همچنین یک دوربین بزرگنمایی پریسکوپی که امکان زوم اپتیکال 10X  را فراهم می کند نیز وجود دارد.

البته تنها دوربین ها جدید نبودند. در بخش نمایشگر، اکنون صفحه نمایش برای عملکرد بهتر از سرعت تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند. در بخش باتری، سلول عظیم 5،000 میلی آمپر ساعتی عمر باتری بسیار خوبی را تضمین می کند و در کشورهایی که شبکۀ 5G  از قبل وجود دارد، این گوشی جذاب سامسونگ از این شبکه سریعتر پشتیبانی می کند.

گلکسی S20 اولترا یک تلفن غول پیکر است که دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی و اندازۀ بسیار بزرگتر و حجیم تر از گوشی گلکسی S10 Plus سال گذشته است. اگر گوشی های جمع و جور را ترجیح می دهید حتما مدل های کوچکتر S20 و S20 Plus را در نظر بگیرید. اما اگر می خواهید یک گوشی بزرگ با صفحه بزرگ داشته باشید، عاشق Ultra خواهید شد.

این گوشی که از شیشه و فلز ساخته شده است، چیز جدیدی نیست، اما هنوز هم لوکس به نظر می رسد همانطور که انتظار دارید. یک ایراد که من اصلا خوشم نیومد این است که به راحتی لک اثر انگشت روی گوشی باقی می ماند که کمی توی ذوق می زند. شرکت سامسونگ همان طور که انتظار می رفت در این گوشی جک هدفون را حذف کرده است و اکنون دارای یک رابط USB-C هستند. Galaxy S20 Ultra یک گوشی بزرگ با صفحه نمایش 6.9 اینچی با حاشیه های بسیار کم با دوربین جلو در مرکز است.

وقتی گوشی را دست می گیرید احساس خوبی به شما منتقل می دهد. فناوری آمولد در جدیدترین و پیشرفته ترین شکل خود با رنگ های دلپذیر، مشکی های عمیق و زاویه دیدی عالی به نمایش می گذارد که واقعاً شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

ویژگی جدید نمایشگر این گوشی نرخ تازه سازی تصاویر 120 هرتز است که فقط می توانید هنگام استفاده از وضوح کامل HD آن را فعال کنید. اگر حداکثر وضوح Quad HD را می خواهید، 120 هرتز در دسترس نیست و هیچ گزینه ای برای تغییر بین 90 و 120 هرتز وجود ندارد.

وقتی وارد دوربین S20 Ultra می شوید تا چند تا عکس با آن بگیرید متوجه می شوید که هرگز تلفنی را تا به حال مشاهده نکرده اید که دارای چنین دوربینی با این گستردگی باشد. یک دوربین اصلی جدید 108 مگاپیکسلی با بزرگترین حسگری که تاکنون در یک گوشی گلکسی قرار داشته است و سپس سه دوربین دیگر: دوربین فوق عریض یا ultra-wide، دوربین عمق میدان دید DepthVision و دوربین جدید پریسکوپ زوم. لنزهای جدید زوم پریسکوپ در پایین که به شما بزرگنمایی چشمگیر اپتیکال 10X می دهد، بنابراین می توانید بدون از دست دادن وضوح زیاد زوم کنید.

این دوربین واقعا مستحق نام Space Zoom است که سامسونگ به آن داده است. البته، نباید انتظار کیفیت عالی در 100 برابر زوم داشته باشید، در این بزرگنمایی تصاویر به نظر می رسد مبهم است و بهتر است با سه پایه عکس بگیرید. اما استفاده از قابلیت 10 برابر بزرگنمایی اپتیکال قطعا شما رو مجذوب خواهد کرد و تصاویر جذابی را می توانید در این حالت ثبت کنید.

در زیر یک مرور اجمالی از کلیه ویژگی های جدیدی که در برنامه دوربین خواهید یافت وجود دارد:
Single Take: این ویژگی به شما امکان می دهد تا در حالی که گوشی عکس ها و فیلم ها را با همه دوربین ها فیلمبرداری می کند، شاتر دوربین را نگه دارید و سپس به طور جادویی بهترین عکس ها و لحظه ها را در یک آلبوم ثبت کنید. سامسونگ برای تحقق این امکان از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کند.

Night Mode: حالت شب در S20 Ultra نیز بهبود یافته است و اکنون در شرایط  تاریک، نور و رنگ بیشتری را به وجود می آورد و در کل نسبت به آنچه در حال حاضر در گوشی های Note 10 و Galaxy S10 موجود است، پیشرفت بسیار بزرگی داشته است.

Video8K: فیلم 8K ویژگی برجستۀ دوربین جدید است که جزئیات خیره کننده ای را ارائه می دهد. (این گزینه پیش فرض نیست) احتمالاً به این دلیل که ویدیوی 8K فضای بسیار زیادی را اشغال می کند اما اگر می خواهید از این قابلیت استفاده کنید باید آن را فعال کنید. می توانید فیلم های 8K را در YouTube به اشتراک بگذارید یا آنها را با تلویزیون 8K مشاهده کنید، همچنین می توانید هنگام ارسال آن به دوستان، فیلم را به وضوح کمتری تبدیل کنید.

Improved Super Steady: گزینۀ Super Steady در گوشی گلکسی S20 اولترا با ضربه زدن روی نماد دست موج دار در رابط کاربری دوربین فعال کنید می شود و کاربرد آن برای وقتی است که می خواهید در جایی فیلمبرداری کنید که صحنه ورزشی یا فعال است در نتیجه نیاز به پیاده روی یا حتی دویدن با دوربین هستید. سامسونگ می گوید برای این کار از پیشرفت های هوش مصنوعی و سخت افزار استفاده کرده است. به خاطر داشته باشید که Super Steady از یک دوربین فوق العاده با یک محصول قابل توجه استفاده می کند، نه دوربین اصلی. بنابراین در صورت فیلمبرداری با نور کم کیفیت چندانی ندارد.

Pro Pro for Video : دقیقاً همان چیزی که به نظر می رسد، Pro Mode برای فیلم به شما امکان کنترل دستی بر روی مواردی مانند سرعت شاتر و ISO را می دهد، شما می توانید میزان روشنایی فیلم را به همان اندازه که می توانید در دوربین DSLR تنظیم کنید در گوشی گلکسی S20 اولترا هم قابل تنظیم است.

هر سه گوشی Galaxy S20 با تراشۀ جدید Snapdragon 865 در ایالات متحده به بازار عرضه می شوند، در حالی که در بیشتر کشورهای جهان این گوشی ها همراه با تراشۀ اگزینوس 990 ساخت سامسونگ روانه بازار می شوند.

قابلیت اتصال 5G در هر سه مدل از جمله Ultra به صورت اختیاری نیز در دسترس است اما این را بخاطر بسپارید که برخی بازارهایی که هنوز شبکۀ 5G در آن وجود ندارد احتمالاً یک نسخه 4G از گوشی های جدید را دریافت می کنند که به سامسونگ نیز کمک می کند تا قیمت گوشی جدید خود را در این کشورها کاهش دهد.

اگر می خواهید بدانید گوشی گلکسی S20 اولترا از چه نوع شبکۀ 5G  پشتیبانی می کند، این گوشی از هر دو فناوری mmWave با برد بسیار محدود اما سرعت بالا و باند Sub6 پوشش گسترده پشتیبانی می کند، بنابراین بهترین نتیجه را از همۀ شبکه های 5G می گیرد و از لحاظ ذخیره سازی نسخۀ پایه S20 Ultra با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی ارائه می شود.

گلکسی S20 اولترا با یک باتری عظیم 5،000 میلی آمپر بر ساعتی ارائه می شود که حتی با استفاده از شبکۀ 5G  و صفحه نمایش 120 هرتز جای هیچ نگرانی ای وجود ندارد. ما هنوز شماره رسمی باتری را در اختیار نداریم اما این بزرگترین باتری سامسونگ است که تاکنون بر روی گوشی های هوشمند پرچمدار (و هر گوشی هوشمند با توجه به دانشی که ما داریم) قرار دارد.

از نظر شارژ، این گوشی همراه با آداپتور 25 واتی شارژ سریع در جعبه و برای اولین بار خود شارژر دارای اتصال USB-C  است، بنابراین یک کابل USB-C به USB-C را در جعبۀ S20 Ultra مشاهده می کنید. همچنین تنها در سری S20 است که از سرعت شارژ سریع 45 واتی از طریق یک آداپتور جداگانه خریداری شده پشتیبانی می کند (دقیقاً مانند نوت 10پلاس).

 شما می توانید Galaxy S20 Ultra را از 20 فوریه سفارش دهید، اما تا 6 مارس طول خواهد کشید تا نسخۀ رم 128 گیگابایتی در واقع با قیمت 1400 دلار وارد فروشگاه ها شود.

مشخصات اصلی گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا ۵G سامسونگ

ابعاد بدنه: ۹ در ۷۶ در ۸.۸ میلی‌متر. وزن ۲۲۰ گرم (در مدل غیر ۵G دویست و بیست گرم)، شیشۀ محافظ خمیده گوریلا گلس ۶ در پنل جلو و عقب، بدنه فلزی، گواهینامۀ IP68، عرضه شده در دو رنگ خاکستری و مشکی

نمایشگر: پنل نمایش ۶.۹ اینچ Dynamic AMOLED 2X، دقت ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹، تراکم پیکسلی ۵۱۱ پیکسل در هر اینچ، نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از استاندارد HDR10+

چیپست (بستگی به بازار هدف دارد):
اگزینوس ۹۹۰ (۷ نانومتری پلاس): پردازندۀ هشت هسته‌ای (۲ هسته Mongoose M5 با سرعت کلاک ۲.۷۳ گیگاهرتز و ۲ هسته کورتکس A76 با سرعت کلاک ۲.۵۰ گیگاهرتز و ۴ هسته کورتکس A55 با سرعت کلاک ۲.۰ گیگاهرتز)پردازندۀ گرافیکی  Mali-G77 MP11)

چیپست اسنپ‌دراگون ۸۶۵ (۷ نانومتری پلاس): پردازنده هشت هسته‌ای (۱ هسته کریو ۵۸۵ با سرعت کلاک ۲.۸۴ گیگاهرتز و ۳ هسته کریو ۵۸۵ با سرعت کلاک ۲.۴۲ گیگاهرتز و ۴ هسته کریو ۵۸۵ با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز)؛ پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۰

حافظه: ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم، ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظۀ داخلی UFS 3.0، درگاه مشترک میکرو اس‌دی

سیستم عامل: اندروید ۱۰، لانچر One UI 2.1

دوربین عقب: لنز عریض (اصلی): ۱۰۸ مگاپیکسل، حسگر ۱/۱.۳۳ اینچ، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، طول کانونی معادل ۲۶ میلی‌متر (میدان دید ۷۹ درجه)، دریچه دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فازی، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) لنز تله‌فوتو: ۴۸ مگاپیکسل، حسگر ۲.۰/۱ اینچ، اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتر، لنز پریسکوپ ۱۰۳ میلی‌متر (میدان دید ۲۴ درجه)، دریچۀ دیافراگم f/3.5، فوکوس خودکار تشخیص فازی، OIS دوربین فوق عریض: ۱۲ مگاپیکسل، اندازه حسگر ۲.۶/۱ اینج، اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر، ۱۲ میلی‌متری (میدان دید ۱۲۲ درجه)، دریچۀ دیافراگم f/2.2، فوکوس ثابت. ماژول زمان پرواز سه بعدی: ۰.۳ مگاپیکسل، دریچه دیافراگم  f/1.0

دوربین جلو: ۴۰ مگاپیکسل، دریچۀ دیافراگم f/2.2، ۲۶ میلی‌متری (عریض)، اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فازی

دوربین فیلمبرداری: دوربین عقب: ۸K با دقت ۴۳۲۰ پیکسل در ۲۴ فریم بر ثانیه، ۴K با دقت ۲۱۶۰ پیکسل با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، فول اچ‌دی با نرخ ۳۰، ۶۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه، اچ‌دی با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه. دوربین جلو: ۴K با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه، فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه

باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات و فناوری Power Delivery 3.0 (داخل جعبه فروش یک شارژر ۲۵ وات است).

سایر مشخصات: شارژ سریع ۱۵ وات بی‌سیم با استاندارد Qi و PMA، شارژ معکوس بی‌سیم ۹ وات، حسگر اثرانگشت اولترا سونیک زیر نمایشگر، NFC، رادیو اف‌ام (تنها بازار کانادا و آمریکا)، بلندگوهای اسپیکر، پشتیبانی از Dex سامسونگ (تجربۀ دسکتاپ)

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.