پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نسل آینده گوشی انعطاف پذیر سامسونگ، آینده گوشی ها را وارد عصر جدیدی می کند

شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

نسل آینده گوشی انعطاف پذیر سامسونگ، آینده گوشی ها را وارد عصر جدیدی می کند

سامسونگ با تولید انواع گوشی ها با نمایشگر تاشو و انعطاف پذیر تا تولید گلکسی نوت ۷ که قابلیت های بسیاری دارد، در خلق نوآوری ها از سایرین گوی سبقت را ربوده و در بحث سخت افزارهای مهم گوشی های هوشمند نیز همواره نوآور بوده و هر سال از نخستین شرکت هایی است که تراشه های کوچک تر و باریک تر موبایل را تولید و عرضه می کند.

نوآوری های سامسونگ بسیار زیاد و متعدد است اما هیچکدام از آنها نوآوری هایی نیستند که انقلابی در تولید گوشی های هوشمند باشند بلکه به نوعی نوآوری های پیشگام به حساب می آیند که سایر رقبا از آن در تولید گوشی های خود به کار می برند. طبق شایعات و اخبار غیر رسمی، قرار است سال آینده این شرکت برخی از فناوری هایی که هم اکنون در لوازم خانگی تولیدی خود به کار می گیرد را به دنیای گوشی های هوشمند وارد کند.

در مرکز بسیاری از این نوآوری ها، نمایشگرهای AMOLED قرار دارند و سامسونگ هم اکنون بر روی صفحه نمایش های خمیده و تاشو تمرکز کرده است و سخت در تلاش است تا آن ها را به مرحله تولید انبوه برساند و در محصولات آینده خود به کار بگیرد. یکی از این محصولات، گوشی های گلکسی اکس هستند. این گوشی ها، گروه جدید در محصولات سری گلکسی هستند که در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۱۷ معرفی خواهند شد و نخستین گوشی های هوشمندی هستند که صفحه نمایش آن ها انعطاف پذیر و تاشو است، همچنین فریم این صفحه نمایش ها نیز به گونه ای است که امکان تغییر حالت صفحه نمایش را در هر شکلی فراهم می آورد. یکی از این گوشی ها دارای اندازه ای استاندارد است اما کاربر می تواند آن را تا کرده و ابعاد آن را کوچک تر کند. سامسونگ علاوه بر نمایشگرهای انعطاف پذیر و تاشو، بر روی نمایشگرهای رول شونده نیز کار می کند و این یعنی کاربر می تواند به راحتی گوشی خود را رول کند! حتی این گوشی را می توان به دور مچ دست پیچید و آن را به یک ساعت هوشمند تبدیل کرد.

پتنت هایی که اخیراً سامسونگ به ثبت رسانده شایعاتی که از این شرکت به بیرون درز کرده است به چیزهای مختلفی اشاره می کنند، به عنوان مثال می گویند که به کمک این نمایشگرها می توان گوشی هوشمند را به تبلت و یا حتی ساعت هوشمند تبدیل کرد. البته پیش تر برخی شرکت ها برای تولید دستگاه هیبریدی موبایل-تبلت تلاش کرده اند اما متاسفانه با شکست مواجه شده اند که این شکست یک و یا چند دلیل مختلف دارد. هم اکنون تقاضا برای فبلت ها در بازار بسیار زیاد است بنابراین از همین حالا می توان حدس زد که تقاضا برای این محصول جدید سامسونگ چگونه است. این محصول به احتمال زیاد مشخصات سخت افزاری یک پرچمدار و فناوری های پیشرفته سامسونگ را به همراه خواهد داشت و احتمالاً دگرگونی زیادی در بازار گوشی های هوشمند به بار می آورد.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.