پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مقایسه Apple iPhone ۱۱ با iPhone XR ؛ تفاوت در چیست؟

یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

مقایسه Apple iPhone ۱۱ با iPhone XR ؛ تفاوت در چیست؟

مقایسه Apple iPhone 11 با iPhone XR ؛ تفاوت در چیست؟
کمپانی اپل آیفون های جدید خود را در سپتامبر 2019 معرفی کرد و مانند سال گذشته ، از سه آیفون جدید درطی مراسمی رونمایی کرد.

ما سه مدل جدید را در مقاله های گذشته و به صورت جداگانه مقایسه کرده ایم ، اما در اینجا می خواهیم آیفون 11 را با iPhone XR سال گذشته بررسی کنیم.

آیا باید  آیفون XR خود را با مدل جدید به دلیل تفاوتهای زیاد تعویض کنید یا با یک آپدیت ساده نرم افزاری همان امکانات در اختیار شماست؟ آیا تفاوت قیمت بین  آیفون XR با  آیفون 11 واقعا ارزش خرید این محصول جدید را دارد؟


در زیر به صورت کامل به مقایسه این دو محصول اپل می پردازیم.

 

برای مشاهده و خرید گوشیهای اپل  اینجا کلیک نمایید.

 

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

طراحی
اپل آیفون 11 و آیفون XR هر دو از طراحی مشابهی برخوردار هستند و تقریبا رنگ بندی مشابهی دارند ، قاب آلومینیومی این دو تشابه کاملی به هم دارند. در بالای هر دو نمایشگر آنها شکاف وجود دارد و  همچنین از نظر وزن با هم یکسان هستند.

iPhone XR از نظر مقاومت در برابر آب از استاندارد IP67 برخوردار است  به مدت 30 دقیقه آن را تا یک متر می توان به زیر آب فرو برد ، در حالی که آیفون 11 دارای استاندارد  IP68 است و تا دو متر به مدت 30 دقیقه است.

آیفون 11 همچنین دارای یک دوربین عقب دوتایی است ، با محفظه ای  در دوربین که آن را از بقیه بدنه براق متمایز کرده و آرم اپل به مرکز پشت گوشی منتقل شده است. در عین حال ، iPhone XR دارای یک دوربین تکی است - که تفاوت اصلی در طراحی بین این دو گوشی را ایجاد می کند - و آرم اپل در قسمت بالای پشت گوشی قرار گرفته است .

آیفون 11 و آیفون XR هر دو از تنوع رنگ جذابی برخوردار هستند ، گزینه های سبز و بنفش آیفون 11 دوست داشتنی تر و بیشتر مورد استقبال (بیشتر خانمها) قرار گرفته است ، امادر آیفون XR نیز طرفداران بزرگی در رنگ های  مرجانی و آبی دارد.

نمایشگرها
هر دو آیفون 11 و آیفون XR دارای نمایشگر 6.1 اینچی با صفحه نمایش Liquid Retina LCD هستند که از رزولوشن 1792 در828 پیکسل برخوردارند و از تراکم پیکسلی 326ppi بهره می برند.

در مورد این دو مدل  آیفون هیچ چیز از نظر نمایشگر تغییر نکرده است و آیفون 11 و آیفون XR یکسان هستند. فناوری True Tone هنوز همراه با یک طیف گسترده ای از رنگ موجود است ، و در هردو فناوری  Haptic Touch over 3D Touch وجود دارد.

آیفون 11 و آیفون XR نمایشگرهای عالی را با درخشندگی کافی و رنگ های مسلماً واقعی تر در مقایسه با گوشی های کمپانی های دیگر با پنل های OLED ارائه می دهند.

دوربین ها
یکی از بزرگترین تفاوت های آیفون 11 و آیفون XR ، قابلیت دوربین آنهاست ، که مشخصا  آیفون 11 دستگاه برتر در این مقایسه است.

آیفون 11 دارای یک دوربین دوتایی در قسمت عقب است که از یک سنسور زاویه ای 12 مگاپیکسلی با زاویه دید فوق العاده با دیافراگم f / 2.4 و یک سنسور زاویه باز با دیافراگم f / 1.8 تشکیل شده است. تثبیت کننده نوری تصویر ، یک فلاش روشن تر Tone و نور روشنایی پرتره با شش اثر و همچنین جدیدترین نسل هوشمند HDR برای ایجاد عکس های زیبا وجود دارد.

همچنین در آیفون 11 حالت Night Mode و Auto Adjustments نیز وجود دارد ، اما ویژگی Night Mode این گوشی  از همه نقاط دوربین برجسته تر است. سنسور این دوربین  زاویه فوق العاده گسترده ای  به شما می دهد بیش از آنچه که در آیفون XR دریافت می کنید ، در عکس بگیرید ، اما  حالت عکسبرداری در شب یا Night Mode در محیط کم نور نسبت به مدل سال گذشته پیشرفت چشمگیری را نشان می دهد.

در همین حال ، iPhone XR دارای یک دوربین عقب 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.8 ، تثبیت کننده تصویر نوری و بزرگنمایی دیجیتال تا 5 برابر است. همچنین فقط سه افکت برای نورپردازی پرتره و HDR هوشمندو HDR برای عکس ها ارائه می دهد.

آیفون XR دارای سیستم دوربین 7 مگاپیکسلی TrueDepth با دیافراگم f / 2.2 در قسمت جلویی است که امکان Face id  را به شما می دهد. این گوشی قابلیت  فیلمبرداری ویدیوی 1080p را با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه را دار می باشد.

در مقابل ، آیفون 11 دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی TrueDepth در جلو است ، با دیافراگم f / 2.2 ، جدیدترین نسل HDR هوشمند برای عکس ها و ضبط ویدئوهای 4K با سرعت 24fps ، 30fps و 60fps. همچنین یک دوربین فیلمبرداری به صورت آهسته در دوربین جلوی آیفون 11 نیز وجود دارد که Slofies نام دارد. این یک ویژگی زیبا و جذاب است که میتوانید از وجود آن در گوشی خود لذت ببرید.

سخت افزارها
یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های آیفون 11 و آیفون XR سخت افزار آنهاست. همانطور که انتظار داشتید، آیفون 11 دارای سخت افزاری مدرنتر وبه روز شده است البته نه با تفاوت های زیاد با سلف قدیمی تر خود یعنی آیفون XR،بتوان تمایز زیادی قائل شد. در آیفون XR  از پردازنده ای با تراشه A12 استفاده شده در حالی که در آیفون 11 با یک پله پیشرفت به تراشه A13 تغییر یافته. عملکرد هر دو دستگاه در باطری تقریبا مشابه است اما آیفون 11 عمر باتری بهتری نسبت به آیفون XR ارائه می دهد ، البته عملکرد باطری  آیفون XR هنوز هم بسیار خوب است.

هر دو مدل در مدل های  ذخیره سازی 64 گیگابایتی ، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی موجود هستند و microSD برای ذخیره سازی جانبی و جداگانه  کما فی السابق در هر دو مدل موجود نیست.

هر دو دستگاه از سیم کارت دوگانه با nano-SIM و eSIM پشتیبانی می کنند و  همچنین هر دو دستگاه از طریق لایتنینگ شارژ می شوند. از طرفی هر دو قابلیت 4g دارند اما قابلیت نسل جدید سیم کارت ها یعنی  5gرا ندارند.

نرم افزارها
کمپانی اپل با معرفی  آیفون 11 همزمان  iOS 13 را در آن بنا بر امکانات این گوشی بر روی این محصول قرار داد ، چندین ویژگی جدید از جمله Dark Mode ، یک برنامه جدید به نام  Find My که ترکیبی از Find My Friends و Find My iPhone را در کنار هم قرار داده است ، یک صفحه کلید کشویی و تغییرات  اساسی در Reminders و چندین به روزرسانی دیگر در برنامه های این دستگاه قرار گرفته است .

آیفون XR همچنین در زمان اجرای نرم افزار در تاریخ 19 سپتامبر در iOS 13 اجرا خواهد شد ، بنابراین همان تجربه کلی کاربر با آیفون 11 رابه شما انتقال  می دهد.

در کل ، تجربه نرم افزار بین این دستگاه ها یکسان است.

قیمت ها
قیمت آیفون 11 اپل با 699 دلار شروع می شود، که کمی ارزانتر از قیمت اولیه  تلفن XR است که در سال گذشته به  بازار عرضه شد.

تولید آیفون XR در کنار آیفون 11 ادامه خواهد شد و از 599 دلار  شروع می شود و آن را به گزینه ای ارزان تر تبدیل می کند.

بررسی نهایی
تفاوت اصلی و در کل آیفون 11 اپل نسبت به آیفون XR تقریبا در پردازنده و دوربین خلاصه شده است. طراحی این دو تاحد زیادی یکسان است و همچنین از لحاظ نمایشگر و نرم افزار نیز تفاوتی با هم ندارند.

آیفون 11 یک دستگاه فوق العاده است ، اما آیفون XR در بیشتر موارد شبیه به آن است و مطمئن باشین هنوز از داشتن آیفون XR  حتی با وجود این محصول جدید، ناامید نخواهید شد.

 

apple iphone 11 قیمت apple iphone 11 pro قیمت apple iphone 11 pro max قیمت apple iphone 11 مشخصات آیفون xr قیمت آیفون xr 128 آیفون xr 64 آیفون xr قیمت در ایران آیفون xr مشخصات آيفون xr ایفون xr ضد اب

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.