پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مقایسه گوشی سامسونگ a۵۳ با a۷۳ | انتخاب شما کدام است ؟

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۹

مقایسه گوشی سامسونگ a۵۳ با a۷۳ | انتخاب شما کدام است ؟

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 | انتخاب شما کدام است ؟

این روزها تب مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 به شدت بالا گرفته است. سامسونگ در سال ۲۰۲۲ با رونمایی از چند گوشی مختلف تلاش کرد که بازار کار گوشی های میان رده را در دست گیرد. همان گونه که می دانید سری گوشی های گلکسی A تعداد زیادی از محبوب ترین محصولات سامسونگ را در بر می‌گیرد. به همین علت این برند همواره تلاش می‌کند که چندین محصول کاربرپسند را با کیفیت مناسب و قیمت گذاری مقرون‌ به‌ صرفه روانه بازار نماید. در تازه‌ترین محصولات ارائه شده توسط سامسونگ می توانیم گوشی های a53 با a73 را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 می‌تواند به ما کلاس متفاوت دو محصول ارائه شده توسط این برند محبوب را نمایان کند. در واقع سامسونگ از میان رده های پرفروش خود در سری A سعی کرده است این محصولات را با کیفیت بهتر و عملکرد فوق العاده به بازار عرضه نماید. نسل جدید ارائه شده توسط سامسونگ نسبت به گوشی های قبلی این برند شباهت‌های زیادی دارد. بدون تردید انتخاب کردن بهترین گزینه از میان رده های سامسونگ می تواند برای کاربران سختی هایی داشته باشد. با بررسی تفاوت گوشی سامسونگ a53 با a73 متوجه می‌شویم که ارزش خرید کدام یک از این محصولات بالاتر است. ما در این مطلب با مقایسه کلی سخت افزار گوشی سامسونگ a53 با a73 و مشخصات نرم افزاری آن، تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهیم.

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر طراحی

در گام نخست برای مقایسه گوشی a53 با a73 به سراغ طراحی این محصولات میان‌رده محبوب از سامسونگ رفته ایم. شاید در نگاه اول تشخیص هر کدام از مدل ها برای کاربران بسیار دشوار باشد.

نوع طراحی و ساخت گوشی a53 با a73 به گونه ای است که شباهت های بسیار زیادی به هم دارند. علاوه بر این سامسونگ در ساخت هر دو محصول خود به مانند گوشی های نسل گذشته از یک طراحی استاندارد بهره برده است. برای ساخت گوشی a53 از بدنه پلاستیکی استفاده شده که کیفیت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. در طرف مقابل سامسونگ این شرایط را برای گوشی a73 نیز در نظر گرفته است.

اگر بخواهیم یک تعریف از نوع طراحی و ساخت گوشی سامسونگ a53 با a73 ارائه دهیم می‌توانیم عنوان کنیم که هر دو به اندازه مشابه از یک پارچه برش داده شده اند. به جرات می توانیم بیان کنیم که با مقایسه طراحی و ساخت گوشی سامسونگ a53 و a73 متوجه می‌شویم که همچون سیبی از وسط به دو نصف تبدیل شده و در اختیار کاربران قرار می گیرند. شاید در بررسی طراحی و ساخت این دو محصول مهم ترین نکته ای که کاربران با آن مواجه شوند، ابعاد نسبتا بزرگتر گوشی گلکسی a73 نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی a53 باشد. علاوه بر این با مقایسه وزن گوشی a53 با a73 متوجه میشویم که محصول قدرتمندتر ارائه شده توسط این برند یعنی گلکسی a73 از وزن بالاتری بهره‌مند است. سامسونگ تلاش کرده است برای محافظت از صفحه نمایش هر دو محصول خود از محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ استفاده نماید. میان رده های ارائه شده توسط سامسونگ با ظاهری کاملا مشابه از نظر برجستگی های دوربین به بازار عرضه شده اند. این طراحی به گونه ای صورت گرفته که تشخیص هر کدام از محصولات ارائه شده توسط سامسونگ از قاب پشتی برای کاربران بسیار دشوار خواهد بود.

از نظر رنگ بندی گوشی های ارائه شده توسط سامسونگ را می توانید با رنگ های مختلف و متناسب با سلیقه خود خریداری کنید. گوشی گلکسی a73 در رنگ های سفید، خاکستری و نعنایی قابلیت خریداری خواهد داشت. در طرف مقابل برای ساخت گوشی سامسونگ گلکسی a53 رنگ های مشکی، هلویی، سفید و آبی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. یکی از مشکلاتی که در این گوشی های ارائه شده توسط سامسونگ مشاهده می کنیم، عدم پشتیبانی از جک صدا خواهد بود. در واقع اگر بخواهیم به بررسی مزایا و معایب گوشی گلکسی a73 و گوشی گلکسی a53 بپردازیم، عدم پشتیبانی از جک ۳.۵ میلیمتری صدا بسیار آزار دهنده است. نوع ساخت گوشی گلکسی a53 با گوشی گلکسی a73 به گونه‌ای صورت گرفته که می توانند از استاندارد ip67 بهره‌مند شوند. از این جهت کاربر مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار و آب با خرید گوشی سامسونگ a53 و گوشی سامسونگ a73 مشاهده می کند.

پیروی کردن گوشی گلکسی a53 و گوشی گلکسی a73 از زبان طراحی های همیشگی سامسونگ نشان می‌دهد که این برند بازخورد مناسبی از نسخه های قبلی خود دریافت کرده است. با مقایسه گوشی سامسونگ a53 و a73 متوجه می‌شویم که پنل جلویی هر دو محصول تغییر خاصی نسبت به مدل های قبلی نخواهند داشت. در سمت راست گوشی a53 و گوشی a73 می توانید کلید ولوم و پاور را مشاهده کنید.

ماژول مستطیلی شکل قرار گرفته شده بر پنل پشتی محل نصب دوربین های چهارگانه است. فراموش نکنید که سامسونگ برای افزایش جذابیت این گوشی‌ های هوشمند توانسته است سنسورها را با حالتی عمودی و یکنواخت به صورت مشابه قرار دهد. در یک جمع بندی کلی به لحاظ مقایسه طراحی گوشی سامسونگ a53 و a73 متوجه می‌شویم که کاربران برای خرید هر کدام می‌توانند به سراغ سایر مولفه ها بروند.

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر صفحه نمایش

مقایسه نمایشگر گوشی سامسونگ a53 با a73 می‌تواند به شما اطلاعات کامل تری در خصوص کیفیت این گوشی های هوشمند ارائه دهد. سامسونگ برای ساخت این دو گوشی میان رده و محبوب خود از یک فناوری برای صفحه نمایش بهره برده است. با وجود اینکه ابعاد صفحه نمایش a73 بزرگتر است ولی بررسی تخصصی تر صفحه نمایش و کیفیت نمایشگر این دو گوشی هوشمند نشان می‌دهد که مجددا تفاوت های چشمگیری را نخواهیم دید.

با مقایسه صفحه نمایش گوشی سامسونگ a53 با a73 متوجه می شویم که هر دو محصول فناوری سوپر امولد Super AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌گیرند. این شرایط به خوبی بیان می کند که کاربر برای اجرای بازی های فوق سریع و سنگین، کیفیت بی نظیری از گوشی a53 و a73 دریافت خواهد کرد. سامسونگ برای رزولوشن صفحه نمایش گوشی a53 از کیفیت Full HD استفاده کرده است. این شرایط دقیقا مشابه گوشی a73 انتخاب شده و با انتخاب هر دو محصول می توانید از این قابلیت بهره مند شوید. بد نیست بدانید که از لحاظ تراکم پیکسلی محصول ارزان تر ارائه شده توسط سامسونگ با تراکم ۴۰۵ پیکسل بر اینچ می‌تواند نسبت به گوشی a73 با تراکم پیکسل ۳۹۳ پیکسل بر اینچ از عملکرد بهتری برخوردار باشد. همانگونه که اشاره کردیم سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش های این گوشی ها ترجیح داده که از محافظ Corning Gorilla Glass استفاده نماید. حداکثر روشنایی که از صفحه نمایش گوشی a53 مشاهده می کنید ۸۰۰ نیت خواهد بود. دقیقا این شرایط مشابه گوشی قدرتمند ارائه شده توسط سامسونگ یعنی گلکسی a73 انتخاب شده است.

سامسونگ صفحه نمایش ۶.۷ اینچی را برای گوشی a73 انتخاب کرده و در این بخش نسبت به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی گوشی a53 کاربران می‌ توانند تفاوت هایی مشاهده نمایند. شاید بزرگترین تفاوت گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر صفحه نمایش، بزرگتر بودن نسبی صفحه نمایش a73 باشد. علاوه بر این اگر به صورت تخصصی تر بخواهیم به نوع صفحه نمایش به کار رفته و اندازه آن بپردازیم باید بدانید که در گوشی سامسونگ گلکسی a73 نسبت نمایشگر به بدنه ۸۷% انتخاب شده است. این شرایط برای گوشی گلکسی a53 با نسبت ۸۵ درصدی مشاهده می شود. در واقع می‌توان بیان کرد که حاشیه‌های گوشی گلکسی a73 نسبت به a53 کمتر خواهند بود.

با مقایسه گوشی سامسونگ a53 و گوشی a73 از نظر نمایشگر به خوبی متوجه می شویم که هر دو محصول از کیفیتی مشابه هم در ارائه تصاویر بهره مند شده‌اند. به همین علت اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ گلکسی a53 هستید یا قصد خرید گوشی سامسونگ a73 را دارید، می توانید برای مقایسه آن ها به سراغ فاکتورهای بعدی که در ادامه بیان می کنیم، بروید.

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ a53 با a73

تاکنون با مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر طراحی و صفحه نمایش به تفاوت های چشمگیری برخورد نکرده ایم. به همین علت مقایسه این گوشی ها از نظر دوربین می تواند شما را تا حدودی در خرید گزینه مورد نظر راهنمایی کند. سامسونگ برای گوشی گلکسی a53 از دوربین چهارگانه استفاده کرده است. این گوشی هوشمند به واسطه بهره مندی از ۴ سنسور با کیفیت می تواند تصاویری را متناسب با نیاز کاربران ثبت نماید. اگر بخواهیم به بررسی و مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر دوربین بپردازیم به تفاوت هایی در این مولفه برخورد خواهیم کرد.

در گام نخست با بررسی سنسورهای گوشی سامسونگ گلکسی a53 متوجه می شویم که این گوشی هوشمند به مانند بسیاری از میان رده های ارائه شده توسط سامسونگ در سری A از سنسورهای اولترا واید و لنزهای تشخیص عمق و ماکرو برای ثبت تصاویر استفاده می کند. مهمترین تفاوت گوشی گلکسی a53 با a73 را از نظر دوربین می توانیم با مقایسه دوربین اصلی مشاهده نماییم. جایی که سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی a53 از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی به عنوان حسگر اصلی استفاده کرده است. در کنار این مورد میتوانیم یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید یا فوق عریض را نیز مشاهده نماییم. این پایان کار نبوده و حسگر ۵ مگاپیکسلی ماکرو و عمق دهی تصویر نیز سنسور اصلی را یاری می کنند تا تصاویر را با کیفیت بالا بتوانند ثبت کنند. در حالت کلی با خرید گوشی سامسونگ a53 متوجه می‌شود که کیفیت خوبی از نظر دوربین در اختیار خواهد داشت. این دوربین قادر است فیلمبرداری 4k را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام دهد. علاوه بر این ویژگی های متعددی نیز سامسونگ بر روی دوربین گوشی گلکسی a53 قرار داده است. به عنوان مثال قابلیت استفاده از LED Flash، panorama و HDR به خوبی می توانند کاربران را یاری کنند تا به هنگام ثبت تصاویر دسترسی بالایی به ویژگی‌های کاربردی داشته باشند.

در طرف مقابل با بررسی دوربین گوشی سامسونگ a73 متوجه می شویم که این محصول شگفت انگیز و میان رده از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی فوق العاده با کیفیت بهره می‌برد. این ویژگی هنگام مقایسه دوربین گوشی سامسونگ a53 با a73 می تواند کاربر را ترغیب کند تا روی به خرید این محصول بیاورد. در ساخت این گوشی علاوه بر سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به عنوان حسگر اصلی از 3 سنسور دیگر برای حمایت از آن استفاده شده است. سایر حسگرهای به کار رفته به مانند گوشی a53 هستند. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید در کنار 2 سنسور 5 مگاپیکسلی عمق دهی تصویر و ماکرو به خوبی می‌توانند کیفیت بالاتر تصاویر ثبت شده را نشان دهند. این سنسورها با قابلیت ثبت فیلم با کیفیت 4k تمام نیازهای کاربران را برطرف خواهند کرد. فراموش نکنید که به مانند گوشی گلکسی a53 در ساخت گوشی گلکسی a73 نیز از ویژگی‌های متعددی بر روی دوربین آن استفاده شده است. این ویژگی ها مانند LED Flash و panorama به بهترین شکل برای ثبت تصاویر جذاب کمک حال کاربران هستند. علاوه بر این با استفاده از قابلیت HDR کاربران قادر هستند روی به ثبت تصاویر حرفه ای بیاورند.

در مبحث دوربین سلفی نیز هر دو گوشی میان رده ارائه شده توسط سامسونگ از یک سنسور مشابه استفاده می کنند. سامسونگ ترجیح داده است برای ساخت گوشی گلکسی a53 و گوشی a73 یک دوربین سلفی مشابه به کار ببرد. به همین علت از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی به کار رفته بر روی پنل جلویی کیفیت بالایی مشاهده خواهیم کرد. این دوربین باکیفیت قادر است که برای ضبط ویدیو به صورت 4k عمل کند. فراموش نکنید که هر دو گوشی ارائه شده توسط سامسونگ با بهره‌گیری از ویژگی لرزشگیر تصویر اپتیکال به خوبی می توانند برای نشان دادن جزئیات، شما را یاری نمایند. در کنار تمام مواردی که عنوان کردیم باید بدانید که نوع فناوری به کار رفته برای ساخت دوربین گوشی گلکسی a53 و a73 به گونه‌ای است که در محیط های کم نور به خوبی می توانند جذب نور را انجام داده و تصاویر را با وضوح بی نظیر در اختیار کاربران قرار دهند.

در نهایت و با یک جمع بندی پس از مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر دوربین می توانیم عنوان کنیم اگر علاقه مند به ثبت تصویر و عکاسی هستید و به دنبال خرید گوشی از میان گلکسی a53 یا a73 میگردید، توصیه ما به شما خرید گوشی سامسونگ a73 خواهد بود. این گوشی می‌تواند انتخابی بهتر و مناسب تر برای شما باشد.

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر سخت افزار

اگر یک کاربر حرفه ای هستید و یا قصد خرید گوشی برای انجام بازی‌ های سنگین را دارید، مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر سخت افزاری برای شما اهمیت بالایی دارد. در گام بعدی برای مقایسه این دو گوشی به سراغ سخت‌افزارهای به‌ کار رفته در آنها رفته ایم. تا این مرحله به جز برتری گوشی a73 از نظر دوربین، تفاوت های آنچنانی را احساس نکرده ایم. با این حال شاید مقایسه سخت افزار گوشی سامسونگ a53 با a73 بتواند به شما در انتخابی مناسب تر کمک کند.

ساخت گوشی سامسونگ a53 به گونه ای صورت گرفته است که از یک پردازنده یا چیست Exynos 1280 بهره می برد. این تراشه با فناوری ۵ نانومتری انتخاب شده است. علاوه بر این با بررسی بیشتر سخت افزار گوشی سامسونگ a53 متوجه می شویم که پردازنده مرکزی 8 هسته ای به کار رفته بر روی آن شامل دو هسته ۲.۴ گیگاهرتز و هسته های دیگر با قدرت متفاوت بهره می برد. نوع پردازنده گرافیکی به کار رفته بر روی گوشی سامسونگ a53 از Mali_G68 انتخاب شده است. با وجود اینکه پردازنده گوشی a53 نمی‌تواند برای گیمرها و کاربران حرفه‌ ای راضی کننده باشد ولی در انجام وظایف روزمره و عادی می توانید عملکرد چشمگیری از آن مشاهده نمایید. در واقع با خرید گوشی سامسونگ a53 هیچ مشکلی برای اجرای نرم افزارهای مختلف و بازی های سنگی مشاهده نخواهید کرد.

اگر بخواهیم به مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر سخت افزار بپردازیم متوجه می‌شویم که محصول قدرتمند سامسونگ یعنی گلکسی a73 از عملکرد بهتری بهره مند شده است. سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی a73 از یک پردازنده دهم محبوب و فوق العاده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 778G استفاده کرده و با این قابلیت بی نظیر آن را روانه بازار می کند. این پردازنده به خوبی می‌تواند قدرت بالاتر گوشی a73 در مقایسه با a53 را نمایش دهد. پایان ماجرا به اینجا ختم نخواهد شد. با بررسی بیشتر سخت افزار گوشی a73 و مقایسه آن با a53 متوجه می‌شویم که 8 هسته به کار رفته برای ساخت آن است از بالاترین تکنولوژی و فناوری بهره مند شده اند. ۴ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Kyro 670 در کنار چهار هسته ۱.8 گیگاهرتزی Kyro 670 به خوبی می توانند توان مورد نیاز برای پردازش اطلاعات سنگین را فراهم نمایند. در کنار این موارد با مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر پردازنده گرافیکی متوجه میشویم که محصول قدرتمند ارائه شده توسط سامسونگ یعنی گلکسی a73 می‌تواند عملکرد بی نظیری در این فاکتور نیز داشته باشد. سامسونگ برای ساخت گوشی a73 از یک پردازنده گرافیکی Adreno 642L استفاده کرده است.

با مقایسه این پردازنده گرافیکی با نسخه به کار رفته در گوشی a53 متوجه می شویم که کاربر برای اجرای بازی های با کیفیت می تواند از کیفیت شگفت انگیز گلکسی a73 استفاده نماید. اگر به دنبال اجرای بازی کالاف دیوتی و بازی های سنگین دیگر با استفاده از گوشی‌های هوشمند هستید، بد نیست بدانید که پردازنده قدرتمند و جدید گلکسی a73 بدون کمترین باگ و لگ می تواند آن را اجرا نماید. این پردازنده به گونه ای انتخاب شده است که روی عملکرد باتری نیز تأثیری شگفت انگیز خواهد گذاشت.

در گام بعدی برای مقایسه سخت افزار گوشی سامسونگ a53 با a73 باید به سراغ سایر مولفه ها و فاکتورها برویم. سامسونگ برای ساخت این محصولات خود مدل های متنوعی را در نظر گرفته است. به عنوان مثال اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ a53 هستید، می‌توانید از چند نسخه ارائه شده توسط سامسونگ استفاده نمایید. خرید گوشی ۱۲۸ گیگابایتی با 6 گیگابایت رم به خوبی می تواند انتخابی مقرون به صرفه باشد. سامسونگ برای کاربران سعی کرده است محصولات قدرتمندتری را نیز روانه بازار کند. به همین علت با استفاده از رم ۸ گیگابایتی نقطه ضعف خود یعنی پردازنده ضعیف را به خوبی پوشش داده است. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با 8 گیگابایت رم از عملکرد فوق‌ العاده‌ ای برخوردار خواهد بود.

در طرف مقابل گوشی سامسونگ a73 نیز از این شرایط بهره مند شده است. به عنوان مثال با خرید نسخه اقتصادی گوشی a73 با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم می‌توانید به نیاز خود دست پیدا کنید. اگر به دنبال دریافت عملکرد بهتر از گوشی a73 هستید، نسخه ۸ گیگابایتی آن را می‌توانید برگزینید. سامسونگ نسخه فوق العاده قدرتمند خود را با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پس از بررسی تمام شرایط و با مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر سخت افزار متوجه می شویم که برای اجرای بازی های مختلف و عملکرد روزمره هر کدام از محصولات به راحتی می توانند عمل کنند. با این حال اگر یک فرد علاقه مند به بازی با گوشی های هوشمند هستید، خرید گلکسی a73 را به شما توصیه می‌کنیم. این محصول سامسونگ به واسطه پردازنده قدرتمند تری که دارد، سنگین ترین بازی ها را بدون کندی و لگ اجرا می کند.

مقایسه نرم افزار گوشی سامسونگ a53 با a73

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر نرم افزاری تا حدودی می تواند به شما در انتخاب گزینه مورد نظر کمک نماید. با توجه به تمام شرایطی که تاکنون عنوان کرده ایم، خرید گوشی سامسونگ گلکسی a73 می تواند انتخابی کاربردی تر باشد. با این حال بیان ویژگی ها و مشخصات نرم افزاری نیز خالی از لطف نخواهد بود.

سامسونگ برای ساخت گوشی a53 از رابط نرم افزاری جدید خود استفاده کرده است. مجهز شدن به جدیدترین اندروید یعنی نسخه ۱۲ و استفاده از رابط نرم افزاری 4.1 One UI بیان می کند با خرید گوشی گلکسی a53 می توانید تمام شرایط مورد نیاز را در اختیار داشته باشید. علاوه بر این سامسونگ برای ساخت گوشی a73 نیز همین شرایط را دقیقا تکرار کرده است. با مقایسه نرم افزار گوشی سامسونگ a53 با a73 تفاوت های زیادی را احساس نخواهید کرد. از نظر پشتیبانی نیز سامسونگ اعلام کرده است که هر دو محصول را به خوبی تا ۴ سال آینده حمایت می کند. به این ترتیب این دو گوشی احتمالا قادر باشند تا شانزدهمین نسخه اندروید را نیز پشتیبانی کنند. اگر به دنبال مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 هستید، در این فاکتور به تفاوت‌های چشمگیری برخورد نخواهید کرد.

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نظر باتری

مقایسه باتری گوشی سامسونگ a53 با a73 یکی دیگر از مواردی عنوان می شود که بخش زیادی از کاربران همواره به دنبال آن هستند. سامسونگ برای ساخت هر دو محصول خود به مانند بخش زیادی از فاکتورهای دیگر سعی کرده است که از ویژگی های مشابه ای استفاده نماید. گوشی سامسونگ a53 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره مند شده و تا ساعت ها می تواند کاربران را برای اجرای عملکردهای مختلف پشتیبانی کند.

در طرف مقابل با مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 متوجه می‌شویم که برای این محصول قدرتمند نیز یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده شده است در کنار این موارد با استفاده از شارژر ۲۵ واتی کاربر می تواند شارژ شدن گوشی ها را در سریعترین زمان مشاهده نماید. بد نیست بدانید که این باتری قدرتمند با استفاده از شارژر ۲۵ واتی حدود ۹۰ دقیقه ظرفیت خود را تکمیل خواهد کرد. فراموش نکنید که در محصولاتی که اخیرا سامسونگ به بازار ارائه می کند خبری از شارژر ۲۵ واتی نخواهد بود. به همین علت کاربر باید به صورت جداگانه روی به خرید شارژر بیاورد. علاوه بر مواردی که عنوان کردیم، بد نیست بدانید که پردازنده قدرتمند ارائه شده برای گوشی a73 می تواند کاربر را یاری کند که عملکرد بهتری از باتری این گوشی مشاهده نماید.

مقایسه قیمت گوشی سامسونگ a53 با a73

بدون تردید با مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 متوجه شده‌اید که نسخه جدیدتر ارائه شده توسط سامسونگ یعنی گلکسی a73، عملکرد بهتری خواهد داشت. با این حال بخش زیادی از کاربران با توجه به قیمت گوشی a53 و قیمت گوشی a73 به دنبال خرید گزینه مورد نظر خواهند بود. با توجه به فاکتورهای به کار رفته برای ساخت گوشی a73، قیمت آن نیز در مقایسه با a53 بالاتر است. بد نیست بدانید که گوشی a53 از جمله پرفروش ترین گوشی های ارائه شده در سال ۲۰۲۲ شناخته می شود. اگر محدودیت مالی ندارید و به دنبال انتخاب و خرید گوشی بین a73 و گوشی a53 هستید، توصیه ما به شما انتخاب و خرید سامسونگ گلکسی a73 خواهد بود.

مزایا و معایب گوشی سامسونگ a53

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 نکات مختلفی را در اختیار شما قرار داد. با این حال اگر بخواهیم به صورت مختصر به بررسی مزایا و معایب گوشی گلکسی a53 بپردازیم، چندین فاکتور را می توانیم عنوان کنیم. بدون تردید استفاده از صفحه نمایش با کیفیت سوپر امولد به عنوان یک ویژگی و مزیت مهم در ساخت گوشی سامسونگ a53 مشاهده خواهد شد. علاوه بر این، بهره مندی از باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز می تواند شما را یاری کند که تا ساعت ها بتوانید از قابلیت های این گوشی میان رده استفاده کنید. قیمت گوشی سامسونگ a73 نیز به گونه‌ای است که در مقایسه با سایر میان رده ها می تواند انتخابی مناسب تر باشد. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ارائه شده توسط سامسونگ کاربران را یاری خواهد کرد تا بتوانند حجم زیادی از داده های مورد نیاز خود را بر روی آن ذخیره کنند. اگر بخواهیم به بررسی معایب گوشی a53 بپردازیم نیز چند گزینه پیش روی ما قرار خواهند گرفت. استفاده از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ یکی از بزرگترین معایب ساخت گوشی a53 به شمار می‌رود. سامسونگ برای ساخت این محصول خود از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون استفاده نکرده است. این کج سلیقگی سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین معایب گوشی a53 می‌تواند بیان شود.

مزایا و معایب گوشی سامسونگ a73

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 نشان داد که نسخه جدید و قدرتمند ارائه شده توسط این برند یعنی گلکسی a73 از مزایای متعددی بهره‌مند شده است. استفاده از صفحه نمایش super AMOLED، بهره مندی از سنسورهای دوربین قدرتمند و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به خوبی می‌توانند شرایط مورد نیاز شما برای خرید گوشی میان رده قدرتمند را فراهم نمایند. علاوه بر این سامسونگ برای ساخت گوشی گلکسی a73 از یک پردازنده اسنپدراگون استفاده کرده است. به همین علت با خرید گوشی سامسونگ a73 می توانید سنگین ترین بازی ها را به راحتی اجرا نمایید. علاوه بر مواردی که عنوان کردیم، ساخت این گوشی بر اساس رابط نرم افزاری جدید و کاربردی و استفاده از نسخه 12 اندروید نیز به خوبی می‌تواند کاربران را برای خرید یک گوشی میان‌ رده یاری نماید. در طرف مقابل با بررسی گوشی سامسونگ a73 متوجه می شویم که این محصول به طرز عجیبی قابلیت پشتیبانی از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون را ندارد. این فاکتور را می‌توان یکی از بزرگترین معایب گوشی گلکسی a73 عنوان کرد. در هر حال با مقایسه معایب و مزایای گوشی a73 متوجه می‌شویم که خرید آن می‌تواند انتخابی معقولانه باشد.

جمع بندی، بالاخره گوشی a73 بخریم یا a53‌؟

مقایسه گوشی سامسونگ a53 با a73 از نقطه نظرهای مختلف به خوبی نشان داد خرید هر کدام از آن ها از جنبه های مختلف می تواند گزینه ای مناسب باشد. اگر از جمله افرادی به شمار می روید که محدودیت مالی دارید و به دنبال خرید یک گوشی میان رده سامسونگ هستید، توصیه ما به شما خرید گلکسی a53 خواهد بود. در طرف مقابل با توجه به پردازنده قدرتمند به کار رفته در گوشی a73، خرید این محصول از سامسونگ می تواند شما را یاری کند تا تمام بازی ها و نرم افزارهای سنگین را به راحتی بتوانید اجرا کنید.

سوالات متداول

صفحه نمایش گوشی a53 با کیفیت تر است یا a73؟

هر دو محصول ارائه شده توسط سامسونگ از صفحه نمایش سوپر امولد با نرخ تازه سازی ۱۲۰ بهره‌مند شده‌اند. به همین علت در عملکرد آن ها تفاوتی احساس نخواهید کرد.

قدرت سخت افزار گوشی a73 بیشتر است یا a53؟

تراشه به کار رفته در گوشی a73 از نوع کوالکام اسنپدراگون انتخاب شده است. این تراشه در مقایسه با تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ به کار رفته در a53 قدرت بیشتری دارد. علاوه بر این پردازنده گرافیکی به کار رفته بر روی گوشی a73 از قدرت پردازشی بهتری برخوردار است.

کیفیت دوربین گوشی a53 بهتر است یا a73؟

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی گلکسی a73 در مقایسه با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی گوشی a53 از کیفیت بالاتری بهره‌مند است. با این حال بد نیست بدانید که تجربه کاربری هر دو محصول نسبت به تصاویر تقریبا مشابه هم عمل می کنند.

ظرفیت باتری a53 بیشتر است یا a73؟

نوع باتری به کار رفته بر روی هر دو محصول لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. این باتری ها با شارژر سریع 25 واتی می توانند در مدت زمان ۹۰ دقیقه به صورت عامل پر شوند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.