پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مقایسه هوآوی P۳۰ lite و سامسونگ A۵۰ ؛ میان‌رده‌های دوست داشتنی

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

مقایسه هوآوی P۳۰ lite و سامسونگ A۵۰ ؛ میان‌رده‌های دوست داشتنی

مقایسه هوآوی P30 lite و سامسونگ A50 ؛ میان‌رده‌های دوست داشتنی
امروز تصمیم داریم که برای کسانی که قصد خریدیک گوشی میان‌رده را دارند دو گوشی جدید هوآوی و سامسونگ را معرفی و از نظر مشخصات با یکدیگر مقایسه کنیم. از خانواده سری گلکسی A، یعنی گوشی جدید A50 را با میان‌رده جدید هواوی یعنی P30 lite مقایسه خواهیم کرد این دو گوشی به تازگی و در یک بازه قیمتی وارد بازار ایران شده‌اند.

 

مشتریان گرامی برای خرید اقساطی گوشی های هوآوی P30 lite و سامسونگ A50 می توانید در صفحه خرید روی آیکون خرید اقساطی کلیک نمایید و به صفحه مربوطه هدایت شوید.

برای خرید اقساطی انواع گوشی موبایل کلیک نماید.

 

طراحی و ساختار ظاهری P30 lite و A50
در مورد ساختار ظاهری باید گفت که گوشی P30 lite از نظر ابعاد کمی کوچکتر از گلکسی A50 سامسونگ می باشد و این موضوع را دراولین برخورد می توان حس کرد و همچنین از وزن سبکتری نیز بهره می برد . هر دو دستگاه از ساختار پلاستیکی قاب پشتی بهره می برند که راحت تر در دست قرار خواهند گرفت و از رنگ آمیزی رنگ گرادینت  بهره گرفته اند که ظاهرا این  موضوع در P30 lite بیشتر مشهود می باشد . گلکسی A50 به رنگ‌های Black، White، Blue و Coral  رنگ آمیزی و پی30 لایت در رنگ‌های Peacock Blue، Midnight Black و Pearl White عرضه خواهد شد.

نمایشگر P30 lite و A50
در مورد نمایشگرهای هر دو گوشی باید گفت که هر دو شرکت تمام تلاش خود را برای  حذف حداکثری حاشیه‌های دور نمایشگر نموده اند و بیشتر به  ناچ در قسمت بالایی نمایشگر برای دوربین سلفی پرداخته اند . هر دو گوشی از نسبت نمایشگر به بدنه تقریباً یکسانی برخوردار می باشند. اما سامسونگ در گوشی میان‌رده خود از پنل سوپر امولد استفاده کرده است که از این نظر با نمایشگر IPS هوآوی تفاوت واضحی خواهد داشت. از طرفی تراکم پیکسلی P30 lite اندکی از A50 بالاتر می‌باشد و هر دو نمایشگر از رزولوشن تقریباً یکسانی بهره مند گردیده اند .

سخت‌افزار  P30 lite و A50
در مورد سخت افزار و قطعات داخلی هر دو گوشی باید گفت که هر دو دستگاه P30 lite و Galaxy A50 از جدیدترین پردازنده‌های میان‌رده شرکت‎های هوآوی و سامسونگ بهره می برند. در واقع هر دو مجهز به پردازنده هشته هسته‌ای با 4 هسته Cortex-A73 و 4 هسته Cortex-A53 می‌باشند، که تنها تفاوت معماری Kirin هوآوی 12 نانومتری در مقابل اگزینوس 10 نانومتری خواهد بود. پردازنده گرافیکی نیز در هر دو گوشی از مدل Mali می باشد که  نسخه‌ای که در A50 استفاده شده، کمی جدیدتر است . هر دو دستگاه از میزان حافظه رم و حافظه گرافیکی برابری بهره مند گردیده اند .

حسگر اثر انگشت P30 lite و A50
در مورد حسگر اثر انگشت باید اشاره کرد برخلاف هواوی  P30 lite  که در قاب پشتی آن واقع شده است، A50 سامسونگ آن را در زیر نمایشگر خود تعبیه نموده است. با وجود آنکه گوشی سامسونگ از فناوری جدیدتری در این زمینه بهره می‌برد، اما دقت و سرعت سنسور گوشی هوآوی بالاتر از نسخه زیر نمایشگر است.

عملکرد برابر P30 lite و A50
عملکرد هر دو  دستگاه تقریبا مثل هم می باشد  و هر دو گوشی به خوبی از پس کارهای روزمره و اجرای بازی‌های نه چندان سنگین برخواهند آمد. البته این بدان معنی نیست که امکان اجرای بازی‌های سنگین مانند PUBG در این گوشی‌ها  نباشد ، بلکه ممکن است در طولانی مدت باعث افت فریم ، گرم شدن  و نهایتا آسیب رسیدن به دستگاه شود. باید اشاره کرد که از آنجایی که امکان انجام تست‌های بنچمارک به‌صورت واقعی در هر دو گوشی به صورت  همزمان امکان‌پذیر نبود، براساس نتایج اعلامی از سوی  وب‌سایت GsmArena باید گفت  P30 lite امتیازات بالاتری در مقایسه با A50 در این موضوع کسب نموده است .

دوربین اصلی P30 lite و A50
در مورد دوربین های هر دو گوشی پی30 لایت و A50  باید گفت که هر دو مجهز به دوربین‌هایی سه‌گانه در قاب پشتی خود می باشند  و تنوع لنزها در این دو گوشی  تقریبا مشابه یکدیگر است و اعداد هم تفاوت چندانی حداقل در بخش دوربین اصلی با یکدیگر ندارند.  البته باید یاد آور شد که  دوربین P30 lite  مجهز به  یک مد اختصاصی برای عکاسی در شب  شگفت انگیز می باشد که به لطف هوش مصنوعی تصاویر باکیفیت‌تری در شرایط کم نور ارائه خواهد کرد .

دوربین سلفی P30 lite و A50
هر دو به دوربین های سلفی قدرتمندی  مجهز  گردیده اند که سنسور A50 سامسونگ 25 مگاپیکسلی و P30 lite هوآوی 32 مگاپیکسلی می باشد . طبیعتاً هر دو دوربین قادر به ثبت تصاویر سلفی باکیفیت و شگفت انگیز خواهند بود.

نرم‌افزار  P30 lite و A50
 هردو مدل P30 lite و A50 مجهز به آخرین نسخه از اندروید هستند که با رابط کاربری هوآوی و سامسونگ دستخوش تغییرات خاص خود شده اند . تشخیص آن که کدام جذاب تر و بهتر خواهد بود سلیقه ای و  به عهده کاربران می باشد

باتری P30 lite و A50
در آخر نیز باید اشاره ای به منبع تغذیه دو مدل P30 lite  و A50 کرد که ظاهرا  ظرفیت گوشی میان‌رده سامسونگ به ‌طرز قابل توجهی از P30 lite بالاتر می باشد. هواوی این موضوع را با بهره مندی از شارژر 18 واتی قوی‌تر که می‌تواند باتری در زمان کمتری به‌طور کامل شارژ شود قوت بخشیده است . همچنین هر دو گوشی  از یک پورت USB-C برای شارژ شدن در کنار پشتیبانی از فناوری شارژ سریع  بهره مند گردیده اند.

با توجه به مقایسه انجام شده از میان دو گوشی میان‌رده مدل P30 lite و A50  شما کدامیک را انتخاب خواهید کرد؟

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.