پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی ۷ رم برتر دنیا در سال ۲۰۲۰

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی ۷ رم برتر دنیا در سال ۲۰۲۰

معرفی 7 رم برتر دنیا در سال 2020
امروزه توسعه‌ی فناوری به جایی رسیده است که خانه‌هایی بدون کامپیوتر یا لپ تاپ کمتر یافت می‌شوند، به همین جهت بسیاری از افراد به اهمیت رم در کارایی یک کامپپوتر واقف هستند. اما این مسئله بدان معنا نیست که شبهات یک کاربر مبنی بر انتخاب رم مناسب به کلی برطرف شده است. به این منظور در ادامه‌ با مروری کلی بر ماهیت یک رم، به معرفی و بررسی ۱۲ رم برتر ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

 

خرید رم

 

خرید رم اقساطی

 

کارایی RAM چیست؟
رم یا Random Access Memory یکی از قطعات سخت افزاری کامپیوتر است، که اطلاعات را به طور موقت ‌ذخیره می‌کند و در وقت نیاز ارائه می‌دهد. رم اطلاعاتی را که کامپیوتر شما در حال استفاده از آن‌هاست حفظ می‌کند تا دسترسی به آنها حین انجام کار ساده‌تر و سریع‌تر باشد. هر چقدر تعداد برنامه‌هایی که روی کامپیوترتان اجرا می‌کنید، بیشتر باشد؛ به رم بیشتری احتیاج دارید. به طور کلی هرچقدر رم سریع‌تر باشد، پردازش کامپیوتر با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد. سرعت بالای رم باعث می‌شود انتقال دهنده‌هایی که اطلاعات را به قطعات مختلف کامپیوتر ارسال می‌کنند، این کار را سریع‌تر انجام دهند. بنابراین احتمالا افزودن رم می‌تواند مشکل کندی کامپیوتر را حل کند. رم قوی‌تر باعث اجرا و لودینگ (loading) بهتر پردازنده و سایر اجزای سیستم می‌شود.

RAM مناسب من کدام است؟
کامپیوترهای معمولی عموما ۴گیگابایت رم دارند، یعنی به طور کلی برای کارایی کلی سیستم، یک رم ۴گیگابایتی کفایت می‌کند. اما اگر بخواهید قطعات یک سیستم گیمینگ را تهیه کنید، به حداقل ۸گیگابایت رم نیاز دارید که البته بهتر است این عدد را تا ۱۲ الی ۱۶گیگ افزایش دهید.

یک قانون نانوشته در مورد سیستم‌هایی با کاربری گرافیک هست که می‌گوید بهتر است حجم رم را حداقل به اندازه‌ی ۲برابر ظرفیت کارت گرافیک سیستم، تهیه کنید. یعنی برای مثال اگر یک کارت گرافیک ۸گیگابایتی دارید، حافظه‌ی سیستم باید ۱۶گیگابایت یا بیشتر باشد. طبیعتا با وجود اینکه معمولا مطابق این قاعده توصیه می‌شود، هیچ مانعی برای اینکه شما رم و کارت گرافیکی بخرید که هردو ۸گیگابایت باشند وجود ندارد. همچنین برای هنرمندان فعالیت‌های سه بعدی حداقل ۳۲گیگابایت رم پیشنهاد می‌شود.

رم در واقع تاثیر چندانی بر عملکرد یک سیستم رندرینگ ندارد. در این مورد CPU و GPU اجزای موثرتری هستند. تاثیر رم در سیستم رندرینگ به اندازه‌ای است که اگر سیستم شما رم ۴گیگابایتی دارد و سرعت عمل آن کند است، با افزایش رم سیستم خود تا ۱۶گیگابایت سرعت عمل آن تا حدودی تغییر می‌کند.

معرفی 7 رم از بهترین رم های سال ۲۰۲۰

Corsair Vengeance LED

یکی از قابل اعتماد ترین عناوین در میان عرضه کنندگان قطعات کامپیوتری، Corsair است. کورسیر در سری Vengeance ، با ارائه‌ی قطعه‌ی HyperX Furry مدل DDR4 یکی از بهترین رم‌های حال حاضر را عرضه کرده است. سرعت این رم تا ۳۴۶۶مگاهرتز است و علاوه بر طراحی ظریف، کارایی سریع و پر قدرتی نیز دارد. اصطلاح DDR مربوط به نوعی از مموری است که به عنوان رم برای اغلب پردازنده‌های مدرن استفاده می‌شود. تفاوت DDRها در سرعت عمومی رم‌هاست که از ۴۰۰ تا ۲۴۰۰مگاهرتز متغیرند.

G.Skill Trident Z RGB

این قطعه آخرین رم G.Skill و بهترین رم DDR4 می‌باشد که برای گیمینگ وOverclocking  طراحی شده است و ۳۲۰۰مگاهرتز سرعت دارد. اورکلاکینگ به معنی بالا بردن ظرفیت اجزای یک سیستم کامپیوتری برای بهبود عملکرد و تسریع پردازش است. رم Trident Z RGB با عملکرد بسیار بالا، برای پردازنده‌های نسل ششم و چیپست های Z170 بهینه سازی شده است. این رم دو ماژول ۸گیگابایتی ظرفیت دارد که برای استفاده در کانال های دو گانه طراحی شده است. منظور از کانال، رابط‌های میان رم و سیستم است که جریان اطلاعات از این طریق انجام می‌گیرد.

Kingston HyperX Predator

این رم با عملکرد بالا، بهترین مموری DDR3 در بازار حال حاضر است که در کیت‌های ۸ الی ۳۲گیگابایتی عرضه می‌شود. سرعت بالای این رم یک ارائه‌ی عالی با کمترین تاخیر را تامین می‌کند و سازگار با آخرین چیپ‌های اینتل طراحی شده است. رم HyperX به پخش کننده‌ی حرارت Fierce black heat spreader مجهز است.

Kingston HyperX Furry

رم Furry یکی از بهترین و به صرفه ترین مموری های اورکلاک است. این رم هوشمند DDR3 یا DDR4 با قابلیت تشخیص خودکار، سرعت لازم برای ارسال اطلاعات را ارائه می‌دهد. رم Furry که با تمام چیپست‌های جدید اینتل سازگاری دارد؛ با ظرفیت ۱۶گیگابایت، می‌تواند با سرعت ۳۲۰۰مگاهرتز کارایی داشته باشد.

G.Skill Trident Z RGB DC

رم Trident Z آخرین مموری DDR4 ارائه شده از سری G.Skill است که برای گیمینگ و اورکلاکینگ طراحی شده است. این رم با سری۶ پردازشگرهای Intel Core و چیپست‌های Z170 سازگاری دارد و از دو ماژول ۸گیگابایتی برای کاربری در کانال‌های دوگانه تشکیل شده است. رم Trident Z  که بهترین رم با ظرفیت مضاعف است، ۳۲۰۰مگاهرتز سرعت دارد و یک طراحی جدید برای پخش موثرتر حرارت دارد.

G.Skill TridnetZ Royal

رم  TridnetZ Royal از سری G.Skill و مدل DDR4 است. این مموری ۳۲۰۰مگاهرتز سرعت دارد و به دو ماژول ۸گیگابایتی تجهیز شده است. این رم دارای بهترین RGB است، مناسب اورکلاکینگ طراحی شده است و یک پخش کننده حرارتی از جنس آلومینیوم دارد.

ARKTEK LONG DDR4 2400MHz CL17
رم ARKTEK LONG DDR4 2400MHz CL17  با ظاهر ساده و همچنین ورود نو ظهور خود در بازار جهانی توانسته با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب جایی برای خود در بازار جهانی بدست آورد.رمهای طراحی شده این کمپانی نو ظهور دارای چیپ دو طرفه هستند

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.