پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی گوشی هواوی پی ۲۰؛ ساختاری زیباباامکانات متنوع

جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی گوشی هواوی پی ۲۰؛ ساختاری زیباباامکانات متنوع

گوشی هواوی پی 20 در واقع یک محصول جدید و متفاوت می‌باشد. Huawei P20 اینبار با طراحی بسیار خیره کننده و جدید و همچنین با قابلیت‌های متنوع عرضه خواهد شد. در ادامه این مطلب نگاهی به این گوشی جدید خواهیم انداخت.

نمایشگاه MWC 2018 میزبان بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی تلفن‌های همراه بود. در این نمایشگاه پرچمداران زیادی ارائه شدند اما هواوی در این نمایشگاه حاضر نشد. هواوی در واقع با این کار توجه کاربران را به خود جلب کرد و تصمیم گرفت تا از محصولات جدید خانواده P طی یک رویداد اختصاصی در فرانسه پرده‌برداری کند. همین امر موجب برجسته شدن این محصولات و نام هواوی شد و تأثیر خوبی بر روی کاربران گذاشت.
 
طراحی خیره کننده
در اوایل معرفی آیفون ایکس اشکال‌های زیادی به طراحی آن گرفته شد و شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد که طراحی ناچ آیفون ایکس تبدیل به یک استاندارد در گوشی‌های هوشمند شده است. حتی در نمایشگاه MWC 2018 محصولات زیادی با این طراحی معرفی شدند که ایسوس زنفون 5Z از مهم‌ترین آنها بود.

 
هواوی همیشه سیاست‌های مستقل در طراحی گوشی‌های خودش داشته است و به همین دلیل با این که از نمایشگر کشیده در Huawei P20 استفاده کرده است اما کلید‌های فیزیکی هوم و اسکنر‌اثر‌انگشت در بخش زیرین نمایشگر قابل مشاهده است. هواوی حتی از طراحی ناچ (notch) در بالای نمایشگر استفاده کرده است که شاید برای برخی کاربران خوشایند نباشد. اما هواوی فکر این جا را هم کرده است و کاربران می‌توانند به صورت نرم‌افزاری آنرا مخفی کنند. به علاوه حاشیه‌های کنار نمایشگر به میزان قابل توجهی کاهش یافته اند.
 
از نقطه‌های دیگر تشابه آیفون ایکس و هواوی پی 20 می‌توان به طراحی قاب‌پشتی اشاره کرد. چینش عمودی دوربین‌های دوگانه این دو گوشی در سمت چپ باعث شباهت بیشتر آنها می‌شود. علاوه بر آن جنس قاب پشتی هواوی پی 20 از شیشه است که جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به گوشی می‌دهد. در ادامه هواوی دوربین‌های این مدل را نسبت به سری قبلی بهبود بخشیده است تا کاربران یک عکاسی حرفه‌ای و آسان را تجربه کنند.
 
مشخصات فنی
استفاده از نمایشگر 5.8 اینچی IPS LCD با وضوح 1080×2244 در هواوی پی 20 یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی می‌باشد. حتی هواوی در ساخت پی 20 از تراشه کایرین 970 همراه با هوش مصنوعی و پردازنده 8 هسته‌ای بهره برده است. کاربران نیز به کمک واحد پردازشی عصبی می‌توانند لحظه‌های مختلف را ثبت کنند و همینطور الگو‌های استفاده از تلفن هوشمند را  یاد گرفته و از سیستم‌عامل مطابق نیازشان بهره ببرند.

 
از دیگر مشخصات پی 20 می‌توان به 4 گیگابات حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی اشاره کرد. نسخه 6 گیگابایت نیز به مدل پرو محدود می‌شود. اما در این مدل درگاه میکرو اس دی وجود دارد تا کاربران در صورت نیاز به حافظه ذخیره‌سازی بیشتر بتوانند حافظه را افزایش دهند اما به دلیل استفاده از خشاب هیبریدی در صورت استفاده از کارت حافظه دیگر نمی‌توانید از سیم کارت دوم استفاده کنید. گوشی‌های هواوی پی 20 دارای یک باتری کوچک‌تر نسبت به مدل پرو می‌باشد. این نسخه یک باتری 3 هزار و 400 میلی‌آمپر ساعتی به علاوه‌ی قابلیت شارژ سریع در اختیار دارد.
 
ارتقا نرم‌افزار و ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری پی 20 باعث لذت بخش شدن استفاده از آن شده است . همچنین اندروید 8.1 اوریو و رابط کاربری EMUI 8.1 حالا بسیار روان‌تر کار می‌کنند و استفاده از تلفن‌هوشمند را برای کاربران آسان کرده‌اند. در ادامه باید به قابلیت شناسایی چهره(Face Unlock) برای باز کردن قفل صفحه اشاره کنیم که  P20از آن پشتیبانی می‌کند.
 
دوربین هوشمند
همان طور که گفتیم چینش عمودی دوربین‌ها در هواوی P20 سبب شباهت آن به آیفون ایکس شده است. یکی از تغییرات مهم در این نمونه استفاده از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک دوربین 20 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 با لنزهای لایکا می‌باشد که شبیه به سیستم دوربین دوگانه میت 10 است. این دوربین علاوه بر کارایی زیادش به کمک هوش مصنوعی می‌تواند محل را شناسایی کند و محیط‌های ابری، بارانی، گل، دریا و غیره را تشخیص دهد و تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کند. هواوی تصمیم گرفته است تا قابلیت فیلم‌برداری آهسته را در پی 20 به کاربران ارائه کند تا از رقبای کره‌ای و ژاپنی خود عقب نماند. دوربین این مدل می‌تواند با سرعت 960 فریم بر ثانیه و وضوح 720p فیلم‌برداری کند.

 
گوشی پی 20 یکی از امید‌های شرکت هواوی می‌باشد و پیشبینی می شود تا این محصول جدید جایگاه شرکت هواوی را در بازار تلفن‌های همراه بار دیگر تثبیت کند.
 
Huawei P20 با قیمت 649 یورو؛ قرار است در ششم آوریل (هفدهم فروردین) به بازار عرضه شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.