پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی شرکت سیگیت

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۴

معرفی شرکت سیگیت

معرفی شرکت سیگیت

کمپانی سیگیت اولین درایو دیسک سخت ۵.۲۵ اینچی HDD را در سال ۱۹۸۰ تولید کرد. سیگیت در دهه ۱۹۸۰ یکی از تامین کننده های بزرگ در بازار میکرو رایانه ها بود. امروزه شرکت سیگیت به همراه رقیب خود وسترن دیجیتال،‌ بر بازار HDD سلطنت می کنند. بیشتر رشد کمپانی سیگیت از طریق خریدن رقبا به دست آمده است. درسال ۱۹۸۹، شرکت سیگیت بخش کنترل داده شرکت تولید کننده محصولات HDD CDC را به دست آورد. سیگیت Conner Peripherals را در سال ۱۹۹۶، Maxtor را در سال ۲۰۰۶ و بخش HDD سامسونگ را در سال 2011 خریداری کرد.

شرکت سیگیت زمانی آغاز به کار کرد که یکی از زیرمجموعه هایش شرکت Conner Peripherals با ایده ایجاد یک شرکت جدید برای تولید HDD های ۵.۲۵ اینچی نظر هیئت مدیره را جلب کرد. شرکت Conner پیش بینی می‌کرد آینده بازار درایو دیسک از نظر اقتصادی روشن خواهد بود. کمپانی سیگیت به سیگیت تکنولوژی تغییر نام داد تا از طرح دعوی در شرکت Shugart Associated زیراکس جلوگیری کند.

اولین محصول این شرکت، هارد HDD پنج مگابایتی به نام ST-506، در سال ۱۹۸۰ به بازار عرضه شد. این محصول اولین دیسک سختی بود که با فرم فاکتور ۵.۲۵ اینچی درایو مینی فلاپی شوگرت متناسب بود. این هارد دیسک از کد گذاری MFM استفاده می‌کرد و بعداً در نسخه ده مگابایتی ST-412 منتشر شد. با استفاده از متخصصین شرکت کانر کمپانی سیگیت قرارداد تأمین دیسک سخت برای کامپیوتر IBM XT شرکت آی بی ام را به دست آورد. در سال اول خود شرکت سیگیت ده میلیون دلار از فروش HDD های خود درآمد کسب کرد. در سال ۱۹۸۳ سیگیت با تولید ۲۰۰،۰۰۰ دیسک سخت به درآمد ۱۱۰ میلیون دلاری رسید.( محصولات شرکت سیگیت )

درسال ۱۹۸۳، اَل شوگرت به صورت موقت به جای مدیر عامل وقت تام میچل مدیریت شرکت سیگیت را بر عهده گرفت. بازار تغییر پیدا کرده بود و جایگاه شرکت سیگیت توسط رقبای جدیدی به خطر افتاده بود. شوگرت مشغول برنامه‌ریزی های بلند مدت برای تضمین آینده شرکت شد. در این زمان کمپانی سیگیت ۴۵٪ سهم بازار هارد دیسک ها را در دست داشت و آی بی ام به عنوان یکی از مهم‌ترین شریکان تجاری کمپانی سیگیت ۶۰ درصد از درآمد های کمپانی سیگیت را به خودش اختصاص داده بود.

در سپتامبر سال ۱۹۹۱، با فشار هیئت مدیره تام میچل از سمت مدیرعاملی استعفا داد، و ال شوگرت ریاست این شرکت را به دست آورد. شوگرت به جای تمرکز بر تولید درایور های اکسترنال به تولید درایور های مین فریم پرداخت. این کار او باعث شد تا شرکت مجدد به بازار قدیمی خود برگردد و سود خوبی نصیب شرکت شد. شوگرت همچنین به برون سپاری تولید قطعات در خارج از کشور روی آورد که به شرکت سیگیت اجازه میداد هم پا با افزایش تقاضا تولیدات خود را افزایش دهد. تقاضا برای رایانه های شخصی در سال ۱۹۹۳ در سراسر دنیا افزایش باور‌نکردنی داشت. یکی از همکاران مهم آن زمان کمپانی سیگیت شرکت Corning inc بود که امروزه با تولید گوریلا گلس شناخته می شود.

در سال ۱۹۹۱ کمپانی سیگیت اولین دیسک سخت با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه را(سریع ترین حافظه در اون زمان) معرفی کرد. انفجار ناگهانی بازار رایانه های شخصی باعث شده بود تا شرکت سیگیت علیرغم برون سپاری نتواند به‌ بازار جواب بدهد. به همین خاطر روش تلفیق اجزا را در کارخانه های زنجیره ی تولید خود به منظور ساده سازی و سرعت بخشیدن به ساخت محصولات خو آغاز کرد.

در ماه مه ۱۹۹۳، مجموع HDD های تولید شده توسط کمپانی سیگیت به رقم ۵۰ میلیون رسید. شرکت سیگیت به اولین تولید کننده HDD تبدیل شد که ۵۰ میلیون دیسک سخت وارد بازار کرده است. سال بعد Seagate Technology Inc وارد بورس اوراق بهادار نیویورک شد و با نماد SEG شروع به فعالیت کرد. در سال ۱۹۶۹، کمپانی سیگیت با کانر ادغام شد و بزرگترین تولید کننده مستقل هارد دیسک جهان را تشکیل دادند. در مه ۱۹۹۵، شرکت سیگیت فناوری Frye Computer System را خریداری کرد و کیت نرم افزاری نظارت بر شبکه Frye Utilities Networks را توسعه داد. این کیت در سال ۱۹۹۵ از طرف مجله PC Magazine برنده جایزه منتخب سردبیر شد.

درسال ۱۹۹۶ کمپانی سیگیت هارد دیسک Cheetah 4LP را معرفی کرد که سرعت ۱۰،۰۰۰ دور بر دقیقه داشت. Cheetah 5LP نسل بعد این سری از هارد دیسک ها بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی و با سرعت ۱۵،۰۰۰ دور بر دقیقه معرفی شد.

لوچو در اکتبر ۱۹۹۳ به عنوان معاون ارشد توسعه به سیگیت تکنولوژی پیوست. در مارس ۱۹۹۵ به عنوان معاون اجرایی شرکت رئیس بخش توسعه شرکت و مدیر عامل شرکت منصوب شد. در سال ۲۰۰۰ سیگیت دوباره به یک شرکت خصوصی تبدیل شد، چرا که لوچو معتقد بود شرکت سیگیت برای دست یابی به اهداف خود نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی دارد. او تصمیم گرفت این شرکت را به یک شرکت خصوصی تولید کند، زیرا تولید کنندگان هارد دیسک برای پروژه های بلند مدت خود نیاز به جذب سرمایه داشتند و این کار برایشان بسیار سخت بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.