پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی سرفیس پریسیژن ماوس؛ محصولی با ظرافت و با دقت

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی سرفیس پریسیژن ماوس؛ محصولی با ظرافت و با دقت

مایکروسافت مدتها است که نام خود را به عنوان یکی از پیشگامان تولید موس و کیبورد به اثبات رسانده است. در چند سال گذشته با توجه به موفقیت چشمگیر سرفیس مایکروسافت شروع به معرفی چندین موس با این برند کرد. Surface Precision Mouse بهترین و البته پیشرفته ترین موس این برند میباشد که هم زمان با سرفیس 2 به صورت رسمی معرفی شد.

موس سرفیس پریسیژن را باید بهترین موس معرفی شده با برند سرفیس تا اکنون دانست.این موس با داشتن قابلیت های گوناگون و قیمت 99 دلاری خود پا به عرصه رقابت با سایر موس های حرفه ای و ارگونومی گذاشته است.

مایکروسافت سال ها است که خود را به عنوان یکی از برترین سازندگان لوازم جانبی مانند موس و کیبورد به جهانیان معرفی کرده است. چندین سال تجربه و همچنین مغز متفکر تیم سرفیس منجر به تولید یکی از حرفه ای ترین برند های تولید لوازم جانبی شده است.

این موس همراه با قدرتمندترین لپ تاپ شرکت مایکروسافت یعنی سرفیس 2 معرفی شد، این معرفی نوید محصولی قدرتمند به کاربران میدهد چرا که این دو هرکدام در دسته خود جزو بهترین محصولات هستند.

هر کاربری چند مدت با این موس کار کند متوجه خواهد شد که این موس تقریبا موسی بدون عیب و از طرفی فوق العاده است و در نگاه اول به محصولی بی عیب پی خواهید برد. با طراحی فوق العاده حرفه ای تیم سرفیس و ارگونومی بودن این موس شما پس ساعت ها کار با این موس هیچگونه احساس خستگی نخواهید داشت پس اگر به دنبال موس حرفه ای غیر گیمینگ هستید حتما نیم نگاهی هم به این موس داشته باشید.

موس Surface Precision علاوه بر امکاناتی که هر موس پرچمداری از آن برخوردار است؛ دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز هست. به عنوان نمونه میتوان به امکان پشتیبانی همزمان از 3 کامپیوتر توسط این موس نام برد. در همان نگاه اول نظر کاربر کاملا به کیفیت ساخت بالای این موس و همچنین ارگونومی بودن آن جلب خواهد شد.

این موس میتواند خود را با تمام لپ تاپ های ویندوزی از طریق بلوتوث سازگار نماید همچنین اگر کاربر قصد داشته باشد تا این موس را از طریق سیم به کامپیوتر خود متصل کند میتواند علاوه بر ویندوز از دستگاه های مک هم استفاده کند. پس هیچ نگرانی بابت عدم سازگاری این موس با سیستم خود نخواهید داشت.

برای آن دسته از کاربرانی که علاقه ای به شارژ کردن باتری موس بی سیم خود ندارند این گزینه یکی از بهترین هاست زیرا این موس میتواند با متصل کردن کابل به درگاه USB هم کار یک موس را انجام دهد و به صورت همزمان به شارژ کردن باتری خود بپردازد. این موس یکی از معدود موس های بازار است که از این قابلیت پشتیبانی می کند. در بخش کناری و در سمت چپ این موس سه دکمه وجود دارد که کاربر میتواند آنها را شخصی سازی کند در بخش جلویی آن چرخ  اسکرول به چشم میخورد که از جنس فلز و به صورت کاملا روان کار می کند.در پشت این اسکرول دکمه ای در نظر گرفته شده است که حالت سوییچ بین حالات روان یا سریع را به کاربر ارائه می کند.

همانطور که پیش تر راجع به آن توضیح دادیم این موس قابلیت اتصال همزمان به 3 کامپیوتر را دارد. برای سوییچ بین کامپیوتر های متصل شده کافیست دکمه زیرین این موس که برای این کار طراحی شده را فشار دهید و کامپیوتر مد نظر را انتخاب کنید. دقت این موس عددی بین 400 تا 3200 DPI است که برای کارهایی مثل  طراحی، نرم افزارهای مهندسی بسیار مناسب میباشد. تنظیم دقت این موس توسط نرم افزار Microsoft Mouse and Keyboard Center انجام می شود که همین موضوع خود یکی از ویژگی های منحصر به فرد این موس محسوب می شود.

این موس خارق العاده از جنس آلومینیوم ماشین کاری شده است که در همان لحظه اولی که آن را در دست می گیرید کاملا متوجه کیفیت بالای این موس خواهید شد.طراحی این موس به صورت ارگونومیک صورت گرفته و از شیب مناسبی در قسمت جلویی و پشتی برخوردار است. این را هم در نظر بگیریم که در قسمت چپ این موس جایی برای انگشت شصت تعبیه شده تا هنگام کار طولانی مدت از خستگی جلوگیری کند.این محل از جنس پلاستیک بسیار مرغوب به نام TPE است که در هنگام کار حس خوبی به شما می دهد. چرخ اسکرول این موس هنگام چرخیدن صدای تق تق بسیار کم و دلنشینی را تولید می کند که اصلا آزار دهنده نیست.

هنگام کار با این موس حسی شبیه به کارکردن با یک تاچ پد مایکروسافت به شما منتقل میشود که میتواند یادآور کیفیت بالای ساخت این موس باشد. اگر کاربر مایل باشد تا از اسکرول آزاد استفاده کند، فقط با فشردن یک دکمه میتواند این کار را انجام دهد. شاید بتوان تنها مشکل این موس را رنگ بدنه خاکستری آن دانست که در دراز مدت ممکن است رنگ آن کدر شود البته پلاستیک به کار برده شده در این موس به راحتی قابلیت تمیز شدن را دارد.

کاربر برای استفاده از این موس نیازی به نصب برنامه Microsoft Mouse and Keyboard Center  ندارد اما توصیه کارشناسان مبنی بر این است که کاربران ویندوزی از این برنامه استفاده کنند تا بتوانند از تمام ویژگی های این موس بهره مند شوند.

مانند تمام موس های بالا رده؛ این موس هم قابلیت شخصی سازی توسط  نرم افزار Microsoft Mouse and Keyboard Center  را دارد. کاربر میتواند با این نرم افزار همه دکمه های این موس را شخصی سازی کند، دقت موس را تنظیم کند و مقدار شارژ موس را مشاهده نماید. این نرم افزار قبلیت استفاده از ویژگی "جابه جایی هوشمند " را ارائه می دهد که کاربر میتواند با استفاده از این ویژگی بین کامپیوترها جا به جا شود.  برای این کار کافیست تا کاربر موس را به هر سه کامپیوتر جفت کند و البته بایستی این نرم افزار روی هر سه سیستم نصب شده باشد و پس از آن میتوان با قابلیت "جا به جایی هوشمند" بین کامپیوترها را انجام داد.

پس از اینکه این قابلیت فعال شد کاربر میتواند با جابه جایی موس و بردن آن به گوشه صفحه نمایش عمل جا به جایی را انجام دهد.البته کاربر میتواند ترتیب جا به جایی را نیز مشخص کند تا این جا به جایی بر حسب انتخاب کاربر انجام شود. یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار قابلیت روشن کردن بخش اعلانات در کامپیوتر است با این کار کاربر میتواند به محض ورود به یک کامپیوتر دیگر کامپیوتر اول اعلانی در مورد این تغییر مشاهده کند.شاید کاربران نیمه حرفه ای از یک کامپیوتر برای انجام کلیه کارهای خود استفاده کنند اما کاربران حرفه ای ممکن است از یک لپ تاپ و یک کامپیوتر رومیزی استفاده نمایند در این صورت این ویژگی قابلیت بسیار جالبی است که کاربر میتواند در اختیار داشته باشد.

از دیگر ویژگی های این نرم افزار میتوان به تنظیم کردن دکمه های موس در برنامه های مختلف و حتی افزودن میانب های کیبورد به دکمه های موس اشاره کرد.البته نا گفته نماند که این نرم افزار قابلیت نصب روی ویندوز 10 اس را ندارد که این موضوع می تواند بزرگترین عیب آن محسوب شود. این برنامه هنوز به صورت اپلیکیشن مدرن وارد استور مایکروسافت نشده و همپنان به صورت فایل از سایت مایکروسافت قابل دانلود است. پس اگر شما از کاربران سرفیس هستید و هنوز ویندوز خود را از 10 اس به 10 پرو ارتقاء نداده اید نمیتوانید از این نرم افزار استفاده نمایید. البته انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور شاهد این برنامه در استور مایکروسافت هم باشیم.

کار کردن با این موس حس خوبی را به کاربر ارائه میدهد. طراحی ارگونومیک این ماوس فوق العاده است و همچنین حس خوب هنگام کلیک کردن و اسکرول کردن با آن قابل گذشت نیست. کلیک با این موس کاملا بدون صدا است که این امر خود گزینه فوق العاده ای برای این ماوس محسوب میشود.

استفاده از ماوس های بلوتوث دار عاری از عیب نیست با توجه به دستگاه شما و درایورهای آن می تواند تفاوت داشته باشد. در صورتی می توانید کارکرد بدون نقص و عیب از ماوس را انتظار داشته باشید که دستگاه شما جدیدترین درایورها را داشته باشد اما در برخی دیوایس ها شاید مشکلاتی مثل عدم پایداری و روان بودن مشاهده شود. بیشتر شرکت ها برای استفاده از وسایل بلوتوثی خود از دانگل های 2.4 گیگاباتی استفاده می کنند البته این دستگاه ها شاید روی کامپیوترهای قدیمی بدون نقص کار می کردند اما در دیوایس های جدید شما مجبورید یکی از پورت های A-USB Type در اختیار آن قرار دهید. از طرفی با این نقص شما عملا امکان استفاده از یک ماوس در سه کامپیوتر را نخواهید داشت.

البته باید گفت که مایکروسافت هوشمندانه ترین راه ها را برای استفاده از قابلیت "جا به جایی هوشمند" برگزیده است. اگر کامپیوتر شما از جدیدترین درایورها استفاده کند کارکردی بی نقص را با این ماوس تجربه خواهید کرد.همانطور که پیش تر اشاره شد یکی از قابلیت های این ماوس هنگام استفاده از سیم شارژ همزمان آن توسط پورت usb است. مدت زمان شارژ دهی این ماوس با یک بار شارژ به 2 الی 3 ماه می رسد که مدت زمان قابل قبولی است.

یکی از مهم ترین فاکتورها در هر ماوسی میزان دقت آن میباشد. این ماوس یکی از دقیق ترین ماوس ها در سری خود است. اگر بخواهیم این ماوس را با پرچمدار لاجیتک 2sMX MASTER مقایسه کنیم شاهد تفاوت هایی خواهیم بود. هر دو ماوس از طراحی ارگونومیک و بلوتوث بهره میبرند و قیمت انها چیزی حدود 99 دلار است اما تفاوت های انها چیزی فراتر از یک نگاه ساده است. طراحی ماوس سرفیس بسیار بهتر از رقیب است از طرفی جنس استفاده شده در سرفیس که آلومینیوم ماشین کاری شده است در مقایسه با جنس پلاستیک ماوس لاجیتک بسیار بهتر و جذاب تر است.

از دیگر ویژگی های این ماوس نسبت به رقیب میتوان به احساس متفاوت آن هنگام کلیک کردن اشاره کرد. این را نباید از قلم انداخت که دیگر برند ها نسبت به سرفیس در دقت به جزئیات واقعا حرفی برای گفتن ندارند. از دیگر اشکال های ماوس لاجیتک میتوان از اتصال بلوتوثی آن توسط دانگل 2.4 گیگاهرتزی نام برد پس عملا هنگام استفاده از این ماوس شما یکی از درگاه های USB خود را از دست خواهید داد. همچنین این ماوس لاجیتک درست مانند دیگر ماوس های موجود در بازار دیگر نمی توانید از 3 کامپیوتر به صورت همزمان استفاده کنید.

این محصول یکی از بهترین های بازار است که هر کاربری آرزوی داشتن یکی از آن را دارد. از ویژگی های این ماوس از جمله طراحی ارگونومیک و فوق العاده ظاهری عملکرد بسیار خوب و چندین ویژگی منحصر به فرد دیگر که شاید در ماوس های دیگر نتوانیم آنها را پیدا کنی اشاره کردیم. این ماوس برای افرادی در حال سفر هستند و میخواهند آنرا در کیف قرار دهند شاید کمی بزرگ باشد اما برای کاربران ثابت و پشت میز نشین قطعا بهترین گزینه موجود است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.