پربازدیدترین مطالب

سبک زندگی و سلامت

معرفی جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره کیش

سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۳۸

معرفی جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره کیش

معرفی جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره کیش 

بدون تردید هنگامی که صحبت از سفر و ایرانگردی می‌شود یکی از نخستین گزینه هایی که به ذهن ما می رسد، سفر به جزیره زیبای کیش با وجود بهره مندی از انواع مناطق گردشگری، تفریحی، تاریخی و فرهنگی خواهد بود. طیف گسترده‌ای از مناطق طبیعی، مصنوعی گردشگری تفریحی و تاریخی در جزیره کیش این امکان را فراهم کرده‌اند که بازدیدکنندگان داخلی و خارجی با مراجعه به این جزیره زیبا از مکان‌های مختلف بازدید به عمل آورند. اگر بخواهیم جاهای دیدنی کیش و جاذبه های گردشگری را برای شما شرح دهیم باید مطالبی جداگانه و جامع را در نظر گیریم. با این حال با ما همراه باشید تا برخی از مکان ها و جاهای دیدنی جزیره زیبای کیش را برای شما معرفی کنیم.

کشتی یونانی

مراجعه به جزیره زیبای کیش و در سواحل غربی این جزیره شما را با یک کشتی به گل نشسته مواجه می کند. به دلیل قرار گیری کشتی یونانی در منطقه خاص از جزیره کیش، نمایی زیبا و منحصر به فرد وجود آمده و جلوه ای زیبا هنگام مراجعه به این کشتی مشاهده خواهید کرد. کشتی یونانی کیش در سال ۱۳۴۵ به گل نشسته و شایعات زیادی در مورد نحوه خارج شدن این کشتی از مدار عملکرد به گوش می‌رسد. این کشتی عظیم الجثه در سواحل غربی جزیره کیش قرار داشته و چنانچه قصد سفر به جزیره کیش را دارید توصیه ما به شما مراجعه به این مکان جهت بازدید از کشتی یونانی و خواهد بود.

پارک آبی کیش

اگر علاقمند به تفریحات آبی هستید بدون تردید پارک آبی کیش یا تم پارک اوشن کیش به عنوان یک مکان خارق العاده برای استفاده آقایان و خانم ها شناخته می‌شود. این پارک که به عنوان یکی از جدیدترین مراکز تفریحی آبی در جزیره کیش شناخته می‌شود در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده و یکی از منحصر به فردترین مکان های آبی روباز در خاورمیانه شناخته می‌شود. استفاده از به روزترین و مدرن ترین تجهیزات و همچنین بازی های جذاب کمک می کند تا ساعاتی خوش در این پارک برای خود رقم بزنید.

آکواریوم کیش

غیر ممکن است که به جزیره زیبای کیش سفر کنید و قصد بازدید از آکواریوم زیبا و مکان هایی که می‌توانید انواع آبزیان زیبا را مشاهده کنید را نداشته باشید. یکی از اصلی ترین مکان های دیدنی کیش و جاذبه های گردشگری در این جزیره، آکواریوم بزرگ جزیره زیبا خواهد بود. بازدید از این مجموعه کمک می کند تا بتوانید طیف زیادی از ماهی های رنگارنگ موجود در خلیج فارس را مشاهده نمایید. در این مجموعه ۲ آکواریوم با حجم ۵۰ هزار لیتر و ۲۰ هزار در کنار هم قرار گرفته و زیباترین ماهی های تزیینی را در آنها به شما نمایش می دهند.

باغ پرندگان

مجموعه تفریحی پارک دلفین کیش با بهره‌مندی از باغ پرندگان بیش از ۵۷ گونه پرنده زیبا و منحصر به فرد را در اختیار شما قرار می دهد. اگر علاقه مند به دیدن طاووس، فلامینگو و انواع لک لک هستید، این مجموعه به شما این امکان را می دهد که به خوبی بتوانید از نزدیک پرندگان زیبا را ملاقات کنید. این مجموعه از ۲۰ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و برای نگهداری پرندگان قسمت های جداگانه تعبیه کرده است.

شهر زیرزمینی کاریز

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به مکان های تاریخی جزیره کیش نیز مراجعه کنند. با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از مردم معمولاً جزیره زیبای کیش را با تفریحات آبی و مکان های تجاری می شناسند، باید بدانید که این جزیره دارای جاذبه‌های تاریخی زیبایی نیز بوده که می توانند شما را با گذشته این جزیره آشنا کند. کاریز کیش از ۲۵۰۰ سال پیش بنا شده و آب قابل شرب اهالی را در گذشته تامین کرده است.

امروزه قنات کیش به عنوان یکی از مکان های شگفت انگیز تغییر کاربری داده و با مساحت ۱۰ هزار متر مربع قابلیت بازدید را برای مراجعین فراهم کرده است. بخش های مختلف موجود در قنات کاریز کیش رستوران های سنتی، غرفه های صنایع دستی، موزه و سالن آمفی تئاتر را در اختیار شما قرار می دهند.

پارک دلفین کیش

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی و گردشگری جزیره زیبای کیش، پارک دلفین آن است. این مجموعه که با مساحت ۱۰۰ هکتاری بنا شده است در جنوب شرقی این جزیره زیبا قرار دارد. دلفیناریوم کیش مجموعه‌ای از دلفین‌ها، شیر دریایی و پستانداران مختلف را در خود نگهداری می کند. علاوه بر این فضای سبز تعبیه شده در مجموعه دلفیناریوم که این امکان را فراهم کرده که بتوانید انواع درختان بنجامین، نخل، اکالیپتوس و درختان لور را مورد بازدید قرار دهید.

شهر باستانی جریره

وجود یک شهر باستانی در شمال جزیره کیش می تواند شما را به قرن‌ها پیش برده و با آداب و رسوم مردم گذشته این جزیره آشنا کند. شهر باستانی حریره کیش دارای ویرانه هایی بوده که به خوبی می تواند شما را به قرن های چهارم تا دهم هجری قمری این جزیره ببرد.

وسعت این شهر ۱۲۰ هکتار بوده و تا به امروز با انجام کاوش هایی، حمام، مسجد، خانه اعیانی و قنات های قدیمی را توانسته اند در آن کشف کنند. شهر باستانی حریره با شماره ۱۸۸۶ در شهریور سال ۱۳۷۶ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شده است.

روستای باغو کیش

اگر قصد دارید با سبک زندگی افراد سنتی در کیش آشنا شوید، توصیه ما به شما مراجعه به روستای باغو یکی از قدیمی‌ترین آبادی‌های این جزیره خواهد بود. این روستا در جنوب غربی جزیره واقع شده و انواع درختان بومی را در خود دارد. در حال حاضر ساکنین این روستا چند دامدار بوده که کماکان به شکل سنتی در این روستا مشغول به زندگی هستند. از دیدنی های موجود در روستای باغو کیش می‌توان به مسجد محمد اشاره نمود.

علاوه بر این خاک حاصلخیز این روستا کمک می کند تا اهالی آن به کشاورزی پرداخته و امورات خود را بگذرانند.

اسکله تفریحی کیش

اگر عاشق تماشای حرکت امواج هستید و قصد مشاهده دریا در فضایی زیبا و دلنشین را دارید، مراجعه به اسکله تفریحی کیش به شما توصیه می‌شود. این اسکله با بهره مندی از انواع تفریحات کمک می کند تا ضمن تماشای دریا برای مدت طولانی می توانید تفریحات منحصر به فرد را انجام دهید.

شهربازی کیش

یکی از بزرگترین شهربازی های کشور در جزیره زیبای کیش واقع شده است. با مراجعه به شهر بازی برای ساعاتی شادی آفرین به همراه خانواده خود می توانید اقدام کنید. مساحت سه هکتاری این شهربازی کمک کرده تا انواع وسایل مختلف مانند سورتمه، قطار پلاستیکی و رولرکاستر هوایی و آبی را در خود جای دهد.

سایر مکان های دیدنی جزیره کیش

علاوه بر مواردی که بیان کردیم جاهای دیدنی کیش می توانند بسیار گسترده تر باشند. از جمله این مکان ها می‌توان به مرکز ورزش‌های آبی در جزیره کیش، درخت سبز کیش، مراکز تجاری بزرگ این جزیره و همچنین بوستان آهوان کیش اشاره کرد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.