پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مجهز شدن گوشی‌‌های هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به فناوری تشخیص چهره

شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

مجهز شدن گوشی‌‌های هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به فناوری تشخیص چهره

خبر خوب برای کاربران سری Huawei Mate 10 به‌لطف به‌روز‌رسانی جدید گوشی‌‌های میت 10 و میت 10 پرو، دیگر این گوشی‌‌های هوشمند هم می‌توانند از قابلیت تشخیص چهره و Face Unlock پشتیبانی کنند.

فناوری تشخیص چهره دیگر این روز‌‌ها جای خود را در زندگی روزمره انسان‌‌ها پیدا کرده است. در حال حاضر کاربران گوشی‌‌های هوشمندی که از تکنولوژی تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند توسط دوربین سلفی خود خرید کنند، پول پرداخت کنند، مشخصات خود را در ثانیه‌ای انتقال دهند و یا به صورت خودکار در شبکه‌‌های مجازی تگ شوند. این فناوری حتی در موضوعاتی همچون پیدا کردن افراد گمشده و تایید هویت افراد بسیار پرکاربرد است.

امروزه بیشتر گوشی‌‌های هوشمند جدید با پشتیبانی از فناوری تشخیص چهره به دست کاربران می‌رسند که کمترین کاربرد آن باز کردن قفل صفحه بدون نیاز به رمز عبور یا استفاده از انگشتان است.

هواوی در راستای توسعه فناوری تشخیص چهره تلاش‌‌های زیادی می‌کند. از جمله فعالیت‌‌های این کمپانی بزرگ تجهیز جدید‌ترین گوشی‌‌های هوشمند خود به این فناوری می‌باشد، هواوی حتی برخی از گوشی‌‌های اقتصادی خود را هم به این فناوری پرطرفدار مجهز کرده است. کمپانی هواوی حالا تصمیم گرفته است توسط ‌‌به‌روزرسانی‌‌های جدید، نام گوشی‌‌های سری محبوب Mate را به لیست گوشی‌‌های پشتیبانی کننده از فناوری تشخیص چهره اضافه کند.

قابلیت Face Unlock
به لطف قابلیت Face Unlock که حالا کاربران گوشی‌‌های Huawei Mate 10 و Huawei Mate 10 Pro به آن دسترسی دارند، قفل صفحه با امنیت بیشتر و آسودگی بیشتری باز خواهد شد. دیگر گوشی‌‌های سری میت 10 هم از سنسور اثر انگشت برخوردار خواهند بود و هم از قابلیت تشخیص چهره بهره‌مند خواهند شد. طبق ادعای هواوی به خاطر نرم‌افزار پیشرفته تشخیص چهره Huawei، افراد متفرقه به‌وسیله عکس یا ویدیوی گرفته شده از صاحب تلفن همراه نمی‌توانند قفل صفحه را باز کنند.

نحوه فعال کردن Face Unlock
کاربران سری میت 10 می‌توانند پس از ‌‌به‌روزرسانی دستگاه و نصب فایل ‌‌به‌روزرسانی مربوط به قابلیت Face Unlock، توسط منوی “Security & Privacy” در بخش تنظیمات Setting)) این قابلیت را فعال کنند. هواوی در بخش تنظیمات هم دو مدل باز کردن قفل بوسیله Face Unlock را به کاربران پیشنهاد کرده است. مدل اول باز کردن قفل صفحه به صورت مستقیم (Direct Unlock) می‌باشد، به این معنی که پس از نگاه کردن به دوربین سلفی قفل صفحه بدون اتلاف وقت باز می‌شود. مدل دوم اصطلاحا Slide to Unlock نام دارد به این معنی که کاربر پس از نگاه کردن به دوربین سلفی باید یک بار انگشت خود را از پایین نمایشگر به سمت بالا بکشد تا قفل صفحه باز شود.

سری میت 10 هواوی شامل گوشی‌‌های Huawei Mate 10 و Huawei Mate 10 Pro از قوی‌ترین گوشی‌‌های هوشمند بازار است و حیف بود اگر این گوشی‌های هوشمند از قابلیت محبوب تشخیص چهره بی‌بهره می‌ماندند. این گوشی هوشمند به لطف‌تراشه قدرتمند Kirin 970 از یک هوش مصنوعی پرکاربرد در بخش‌‌هایی مانند دوربین، میکروفون، مدیریت انرژی و … برخوردار است. به‌علاوه این گوشی‌‌های هوشمند دارای باتری بادوام 4000 میلی‌آمپر‌ساعتی هستند. همچنین سری میت 10 توانسته است استاندارد امنیت TUV برای شارژ سریع ایمن را دریافت کند.

کشور ایران نیز هم‌اکنون میزبان این ‌‌به‌روزرسانی جدید  Huawei Mate 10 Proاست و کاربران این گوشی هوشمند در ایران از همین لحظه می‌توانند ‌‌به‌روزرسانی Face Unlock را دریافت کنند. کاربران گوشی Huawei Mate 10 نیز به زودی این ‌‌به‌روزرسانی را در اختیار خواهند داشت.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.