پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

لپ‌تاپ مخصوص بازی Blade Stealth با طراحی جذابتر و سبک تر

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

لپ‌تاپ مخصوص بازی Blade Stealth با طراحی جذابتر و سبک تر

شرکت ریزر، لپ‌تاپ مخصوص بازی بلید استلث 2017 را معرفی کرد که با پردازنده‌ی جدید و نمایشگر بزرگ‌تر به‌روزرسانی شده است. این نسخه جدید تنها 1.33 کیلوگرم وزن دارد و بر خلاف نسخه پیشین با رنگ خاکستری هم تولید می شود.

در جریان نمایشگاه E3 2017، شرکت ریزر از نسل جدید لپ‌تاپ‌های باریک و سبک مخصوص بازی خود یعنی سری بلید استلث، رونمایی کرد. این سری که از محبوبیت زیادی برخوردار است، توانسته به جایگزین خوبی برای لپ‌تاپ‌های اپل مک‌بوک نیز تبدیل شود. شرکت ریزر با در نظر گرفتن ایرادات و نواقص مدل سال گذشته، با معرفی مدل جدید سعی کرده است بهترین لپ‌تاپ باریک و سبک مجهز به سیستم عامل ویندوز را وارد بازار کند که نه‌تنها مناسب علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، بلکه مناسب هر نوع کاربری است.

نمایشگر بزرگ‌تر و مصرف انرژی کمتر
برخلاف مدل سال گذشته که از نمایشگری ۱۲.۵ اینچی با دقت 4K بهره می برد؛ ریزر استلث ۲۰۱۷ به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با دقت QHD یعنی ۱۸۰۰×۳۲۰۰ پیکسل و فناوری IGZO برای کاهش مصرف انرژی، مجهز شده است. همچنین ابعاد بدنه‌ این مدل جدید در مقایسه با مدل سال گذشته به لطف حاشیه‌ی باریک‌تر در صفحه‌نمایش تغییری نکرده است.

شرکت رایزر اعلام کرده است که بیشترین نارضایتی کاربران از مدل سال گذشته، مربوط به حاشیه‌ی دور نمایشگر مربوط می شد که در مدل جدید، ۵۰ درصد باریک شده است. همچنین نمایشگر استلث ۲۰۱۷، تمام طیف رنگ sRGB را پوشش می‌دهد و روشنایی آن معادل ۴۰۰ نیت است.

بدنه‌ای مدرن و حرفه ای تر
تمام لپ‌تاپ‌های ریزر از بدنه‌ای با روکش مشکی و مات بهره می برند که به لوگوی درخشان و سبزرنگ ریزر مزین شده است. بدنه این لپ تاپ که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است ؛ خریداران امکان انتخاب رنگ خاکستری در کنار رنگ مشکی را خواهند داشت. رنگ جدید، نه‌تنها ظاهری مدرن تر و زیباتر ی را ارائه می دهد، بلکه اثرانگشت را هم کمتر نشان می‌دهد وعلاوه بر آن لوگوی درخشان و سبزرنگ Razer، جای خود را به یک لوگوی خاموش و مشکی داده است. این موضوع برای کاربران خانگی و اداری مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

نور پس‌زمینه‌ی کیبورد هم از حالت رنگین‌کمانی خارج شده و با نوری یکدست سفید جایگزین شده است. درگاه‌های USB هم دیگر سبزرنگ نیست و برای همخوانی با سایر قسمت‌های بدنه، از رنگ مشکی استفاده می‌کند.

تاچ‌پدی دقیق‌تر
لپ‌تاپ‌های شرکت ریزر به استفاده از تاچ‌پدهای دقیق شهرت داشته است؛ اما استلث ۲۰۱۷ تاچ‌پد به‌مراتب بهتر و دقیق‌تری دارد. تاچ‌پد جدید، فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به لطف همکاری با شرکت مایکروسافت، از تمام فرمان‌های چندلمسی در ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند.

عملکردی سریع‌تر و بی نقص
ریزر بلید استلث ۲۰۱۷ به از پردازنده‌ی دو هسته‌ای Core i7 مدل 7500U مجهز شده است که بارزترین تغییر ایجادشده در سخت‌افزار داخلی آن در مقایسه با مدل سال گذشته است.

این پردازنده از نسل هفتم پردازنده‌های شرکت اینتل با کد کبی لیک است و جزو مدل‌های ولتاژ پایین (ULV) می باشد. این موضوع به استلث ۲۰۱۷ کمک می‌کند که شارژدهی بیشتری داشته باشد و گرمای کمتری تولید کند. مدل جدید استلث دارای 1۶ گیگابایت رم است و از حافظه‌های SSD شرکت سامسونگ از نوع PCIe NVMe استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند بنا به نیازشان، بین حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت را انتخاب کنند.

تراشه‌ی گرافیکی اینتل HD Graphics 620، وظیفه‌ی انجام محاسبات گرافیکی و اجرای بازی‌ها را در مدل جدید بر عهده دارد. کاربرانی که به دنبال قدرت بیشتری برای اجرای بازی‌ها هستند، می‌توانند همراه این لپ‌تاپ، یک دستگاه ریزر کور (Core) هم تهیه و به لطف این فناوری کارت گرافیک جداگانه‌ای به لپ‌تاپ خود وصل کنند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.