پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

لنوو لپ‌تاپ‌های جدید و جذاب ThinkPad سری L را رونمایی کرد

یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

لنوو لپ‌تاپ‌های جدید و جذاب ThinkPad سری L را رونمایی کرد

نسخه های جدید ThinkPad L کمپانی قدرتمند لنوو مجهز به پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل رونمایی  شد.

لپ‌تاپ‌های جدید ThinkPad سری L لنوو  شامل دو مدل جذاب ، یک مدل با بهره مندی از  طراحی سنتی با  نام L390 و مدل  دیگر با بهره مندی از  لولایی ۳۶۰ درجه شگفت انگیز که به کاربران این امکان را می‌دهد تا صفحه نمایش دستگاه را به‌صورت ۳۶۰ درجه بچرخانند و آن را به یک تبلت با صفحه‌نمایش لمسی تبدیل نماید که Yoga L390 نام دارد.

بنابر خبرهایی که لنوو منتشر نموده است، ظاهرا هر‌ دو مدل، از اولین لپ‌تاپ‌های لنوو هستند که به پردازنده های قدرتمند نسل هشتم اینتل، مجهز گردیده اند. همچنین لنوو آن را به ماژول های حافظه‌ی رم از نوع LPDDR4 مجهز نموده است که میتوان آن ها را تا حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم ارتقاء داد.

در مورد ابعاد آنها باید گفت که مدل L390 از  ۱۸.۸ میلی‌متر ضخامت همراه با  وزن ۱.۴۵۱ کیلو‌گرمی بهره می برد که میتوان گفت سبک‌تر از نسل قبلی خودش می باشد. در مدل یوگا نیز با ضخامتی تقریبا مشابه مدل L390 و وزنی ۱.۵۶۰ کیلو‌گرم است که مقداری از مدل L390  سنگین تر است. لنوو درهر دو مدل از  صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی فول اچ‌دی بهره گرفته است و همچنین هردو را  مجهز به  حسگر اثر انگشت  همراه با فناوری رمز‌نگاری اطلاعات روی تراشه dTPM 2.0 نموده است.

از سایر ویژگی های لپ تاپ های جدید لنوو میتوان به مجهز بودن به قلم فعال مدل یوگا برای زمانی که از لپ‌تاپ در حالت تبلت استفاده می شود و به کارگیری یک دوربین با رزولوشن ۷۲0 پیکسل اشاره کرد. همچنین علاوه بر این مدل یوگا دارای یک دوربین تشخیص چهره برای شناسایی کاربر و یک دوربین مادون قرمز سازگار با Windows Hello برای یک ورود سریع و امن نیز بهره می برد. بهره مندی از  یک پورت USB-C برای شارژ نمودن دستگاه همراه با یک پورت HDMI و بهره مندی از درگاه میکرو اس‌دی باید به این ویژگی ها اضافه کرد.

طبق ادعای لنوو بهره مندی از باتری قدرتمند  ۱۴ ساعتی برای مدل L390 و  استفاده ۱۲ ساعتی برای مدل یوگا را داده است.

در مورد قیمت باید گفت که قیمت مدل پایه لپ‌تاپ انعطاف‌پذیر یوگا از حدود  ۸۸۹ دلار شروع می‌شود، بنابراین شما برای خرید این محصول مجبور به پرداخت هزینه نسبتا زیادی خواهید بود. اما اگر تصمیم به صرفه‌جویی مالی دارید، پیشنهاد لنوو مدل L390 با قیمت حدودی  ۶۵۹ دلار انتخاب  مناسبی برای شما خواهد بود، که این قیمت از قیمت لپ‌تاپ‌های بالا‌رده لنوو مانند ThinkPad X1 Carbon، ThinkPad X1 Extreme یا سری P بسیار کمتر می باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.